اوکراین هرم رمزارز 40 میلیون دلاری روسیه را برچید – بیت کوین نیوز

[ad_1] مجری قانون اوکراین یک هرم مالی منشأ روسیه را که مظنون به کسب میلیون‌ها دلار آمریکا است، افشا کرده است. این کلاهبرداری، قربانیان را متقاعد کرد که با وعده سرمایه گذاری سودآور در شرکت های بزرگ در سراسر جهان، پول فیات و ارز دیجیتال ارسال کنند. طرح هرم رمزنگاری بزرگ با ریشه های روسی

کد خبر : 343857
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۴:۳۰
اوکراین هرم رمزارز 40 میلیون دلاری روسیه را برچید – بیت کوین نیوز

[ad_1]

مجری قانون اوکراین یک هرم مالی منشأ روسیه را که مظنون به کسب میلیون‌ها دلار آمریکا است، افشا کرده است. این کلاهبرداری، قربانیان را متقاعد کرد که با وعده سرمایه گذاری سودآور در شرکت های بزرگ در سراسر جهان، پول فیات و ارز دیجیتال ارسال کنند.

طرح هرم رمزنگاری بزرگ با ریشه های روسی در اوکراین شکسته شد

این آژانس روز سه شنبه اعلام کرد افسران سرویس امنیتی اوکراین (SBU) یک طرح سرمایه گذاری جعلی به نام “زندگی خوب است” را کشف کردند. کلاهبرداران پشت آن به مشتریان بالقوه پیشنهاد دادند تا با به دست آوردن سهام شرکت های جهانی پول خود را چند برابر کنند.

سازمان دهندگان این طرح هرمی در مقیاس بزرگ ظاهراً تقریباً 40 میلیون دلار از بیش از 1000 نفری که موفق به کلاهبرداری کرده اند دریافت کرده اند. به قربانیان دستور داده شد که پول را مستقیماً به کیف پول های رمزنگاری و حساب های بانکی کلاهبرداران منتقل کنند.

Life Is Good یک پلت فرم آنلاین داشت که حساب های سرمایه گذار جعلی را نگهداری می کرد. به مشتریان وعده داده شد که اگر بتوانند مشارکت‌کنندگان جدیدی را به پروژه جذب کنند، سودهای پایداری در قالب سود سهام و پاداش‌های «تضمین شده» به ارمغان می‌آورد.

اوکراین هرم رمزارز 40 میلیون دلاری روسیه را برچید
منبع: SBU

به گفته بازرسان اوکراینی، بیش از 10 نفر در این سازمان جنایی دست داشته اند که بیشتر آنها اتباع روسیه هستند. این هرم مالی که در سال 2017 در فدراسیون روسیه راه اندازی شد، یک شعبه محلی در اوکراین داشت.

پس از تهاجم تمام عیار روسیه که در اواخر فوریه 2022 آغاز شد، سازمان دهندگان سعی کردند با ایجاد مکانیسمی برای جمع آوری ارزهای دیجیتال از طریق شبکه ای از صرافی ها که در سراسر اوکراین فعالیت می کردند، دخالت خود را در این طرح پنهان کنند.

افسران SBU با همکاری با همکاران خود از پلیس و دادستان اوکراین، دفاتر Life Is Good را در کیف بازرسی کردند و رایانه ها، تلفن های همراه، اسناد حسابداری و سایر سوابق حاکی از فعالیت مجرمانه و همچنین مطالب تبلیغاتی را توقیف کردند.

سازمان‌های مجری قانون در اوکراین، یک رهبر منطقه‌ای در پذیرش ارزهای دیجیتال، در حال بهبود تخصص خود در حوزه رمزنگاری هستند. طبق گزارشی در ماه مارس، کارمندان پلیس سایبری کشور، آژانس بازیابی و مدیریت دارایی و SBU در کلاس‌های آموزشی که توسط Binance، پیشرو بورس دارایی‌های دیجیتال در جهان برگزار شده بود، شرکت کردند.

در نوامبر، پلیس سایبری، که واحد مبارزه با جرایم سایبری کشور است، یک طرح کلاهبرداری رمزنگاری را که گفته می‌شد با جذب سرمایه‌گذاران از طریق زنجیره‌ای از دفاتر نمایندگی و مراکز تماس در سراسر اروپا، سالانه 200 میلیون یورو (در آن زمان 207 میلیون دلار) درآمد داشت، از بین برد.

برچسب ها در این داستان

درگیری، رمزنگاری، سرمایه‌گذاری‌های رمزنگاری، هرم رمزنگاری، ارزهای دیجیتال، ارزهای دیجیتال، هرم مالی، کلاهبرداری، کلاهبرداران، تهاجم، سرمایه‌گذاران، طرح‌های هرمی، روسیه، روسیه، SBU، کلاهبرداری، کلاهبرداران، خدمات امنیتی، اوکراین، اوکراین، قربانیان، جنگ

به نظر شما چرا کلاهبرداران ادعایی روسی پس از شروع جنگ در اوکراین به فعالیت خود ادامه دادند؟ نظرات خود را در مورد این پرونده در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

لوبومیر تاسف

لوبومیر تاسف روزنامه‌نگاری از اروپای شرقی است که از فن‌آوری آگاه است و این جمله هیچنز را دوست دارد: «نویسنده بودن چیزی است که من هستم، نه کاری که انجام می‌دهم». علاوه بر رمزنگاری، بلاک چین و فین‌تک، سیاست بین‌المللی و اقتصاد دو منبع الهام دیگر هستند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons، SBU

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.