اوکراین می گوید روسیه برای مرحله بعدی حمله آماده می شود

راکت‌ها و موشک‌های روسیه شهرهایی را در حملاتی که کیف می‌گوید در روزهای اخیر ده‌ها کشته برجای گذاشته، اصابت کرده است. وادیم اسکیبیتسکی، سخنگوی اطلاعات نظامی اوکراین روز شنبه گفت: «این فقط حملات موشکی از هوا و دریا نیست. ما می‌توانیم گلوله باران را در طول کل خط تماس، در امتداد کل خط مقدم ببینیم.

کد خبر : 230175
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
اوکراین می گوید روسیه برای مرحله بعدی حمله آماده می شود


راکت‌ها و موشک‌های روسیه شهرهایی را در حملاتی که کیف می‌گوید در روزهای اخیر ده‌ها کشته برجای گذاشته، اصابت کرده است.

وادیم اسکیبیتسکی، سخنگوی اطلاعات نظامی اوکراین روز شنبه گفت: «این فقط حملات موشکی از هوا و دریا نیست. ما می‌توانیم گلوله باران را در طول کل خط تماس، در امتداد کل خط مقدم ببینیم. استفاده فعال از هوانوردی تاکتیکی و هلیکوپترهای تهاجمی وجود دارد.

واضح است که اکنون آماده سازی برای مرحله بعدی حمله در حال انجام است.

ارتش اوکراین گفت که به نظر می رسد روسیه در حال سازماندهی مجدد یگان ها برای حمله به اسلوویانسک، شهری که به طور نمادین تحت کنترل اوکراین در منطقه شرقی دونتسک است، است.

وزارت دفاع بریتانیا روز یکشنبه اعلام کرد که روسیه در حال تقویت مواضع دفاعی خود در سراسر مناطق تحت اشغال خود در جنوب اوکراین پس از فشار نیروهای اوکراینی و تعهد رهبران اوکراین برای مجبور کردن روسیه به خروج است.

اوکراین می‌گوید با تشدید جنگی که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در 24 فوریه آغاز کرد، حداقل 40 نفر در بمباران مناطق شهری روسیه در سه روز گذشته کشته شده‌اند.

اوله سینهوبوف فرماندار منطقه گفت: راکت ها جمعه شب به شهر چوهویو در شمال شرقی منطقه خارکف اصابت کرد و سه نفر از جمله یک زن 70 ساله را کشت و سه نفر دیگر را زخمی کرد.

«سه نفر جان خود را از دست دادند، چرا؟ برای چی؟ چون پوتین دیوانه شد؟ رایسا شاپوال، 83 ساله، یک ساکن پریشان که در ویرانه های خانه اش نشسته است، گفت.

فرماندار والنتین رزنیچنکو گفت که در جنوب، بیش از 50 موشک Grad روسیه به شهر نیکوپول در رودخانه دنیپرو اصابت کرد و دو نفر را که در زیر آوار یافت شدند، کشتند.

مسکو که این تهاجم را «عملیات نظامی ویژه» برای غیرنظامی کردن همسایه‌اش و ریشه‌کن کردن ملی‌گرایان می‌خواند، می‌گوید از سلاح‌های با دقت بالا برای تخریب زیرساخت‌های نظامی اوکراین و حفاظت از امنیت خود استفاده می‌کند. روسیه بارها هدف قرار دادن غیرنظامیان را رد کرده است.

کیف و غرب می گویند که این درگیری تلاشی بی دلیل برای تسخیر کشوری است که با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 از حکومت مسکو رهایی یافت.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه به واحدهای نظامی دستور داد تا عملیات خود را برای جلوگیری از حملات اوکراین به شرق اوکراین و سایر مناطق تحت کنترل روسیه تشدید کنند، جایی که به گفته او کیف می‌تواند به زیرساخت‌های غیرنظامی یا ساکنان آن ضربه بزند.

به نظر می‌رسد اظهارات او پاسخی مستقیم به آنچه کیف می‌گوید مجموعه‌ای از حملات موفقیت‌آمیز است که به 30 مرکز لجستیکی و مهمات روسیه با استفاده از چندین سامانه موشک پرتاب چندگانه که اخیراً توسط غرب عرضه شده است، انجام شده است.

سخنگوی وزارت دفاع اوکراین روز جمعه گفت که این حملات باعث خرابی خطوط تدارکاتی روسیه شده و توانایی تهاجمی روسیه را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

جدایی طلبان مورد حمایت روسیه گفتند که اوکراین روز شنبه با شش موشک توپخانه با تحرک بالا ساخت آمریکا به شهر آلچفسک در شرق اسلوویانسک اصابت کرده است. جمهوری خودخوانده لوهانسک (LPR) گفت که این حملات دو غیرنظامی را کشته و به انبار اتوبوس، کمپ بهداشتی و آپارتمان‌ها آسیب رسانده است.

هیچ واکنش فوری از سوی اوکراین صورت نگرفت و می‌گوید این کشور فقط زیرساخت‌های نظامی را هدف قرار می‌دهد.

(گزارش توسط دفاتر رویترز نوشته راجو گوپالاکریشنان و فیلیپا فلچر ویرایش توسط ویلیام مالارد و فرانسیس کری)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.