اوکراین می‌گوید که درگیری‌ها در خارج از کیف ادامه دارد

[ad_1] ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت: پس از آن‌که نیروهای اوکراینی ۳۱ گروه تاکتیکی گردان خود را به‌عنوان بزرگترین تلفات ارتش روسیه در دهه‌های اخیر از عملیات خارج کردند، روسیه در حال اعزام نیروهای جدید است. او جزئیاتی ارائه نکرد و تأیید هیچ یک از این اظهارات ممکن نبود. زلنسکی همچنین گفت که با اولاف

کد خبر : 177914
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲
اوکراین می‌گوید که درگیری‌ها در خارج از کیف ادامه دارد

[ad_1]

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت: پس از آن‌که نیروهای اوکراینی ۳۱ گروه تاکتیکی گردان خود را به‌عنوان بزرگترین تلفات ارتش روسیه در دهه‌های اخیر از عملیات خارج کردند، روسیه در حال اعزام نیروهای جدید است. او جزئیاتی ارائه نکرد و تأیید هیچ یک از این اظهارات ممکن نبود.

زلنسکی همچنین گفت که با اولاف شولز، صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در مورد اعمال فشار بر روسیه برای آزادی شهردار شهر ملیتوپل، که اوکراین می‌گوید روز جمعه توسط نیروهای روسی ربوده شد، صحبت کرده است.

کیریلو تیموشنکو، معاون دفتر رئیس جمهور گفت، بیش از 2000 نفر از ساکنان این شهر جنوبی، که اکنون تحت کنترل روسیه است، در خارج از ساختمان اداری شهر برای آزادی شهردار، ایوان فدوروف، تظاهرات کردند.

ریاست جمهوری فرانسه گفت که تماسی بین شولز، مکرون و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در جریان است. روسیه درباره سرنوشت فدوروف که مقامات اوکراینی گفته اند توسط نیروهای روسی به اتهامات نادرست تروریسم ربوده شده است، اظهار نظری نکرده است.

زلنسکی گفت که کشورش نمی تواند جنگ را متوقف کند اما آتش بس را در اطراف یک کریدور بشردوستانه توافق شده خارج از بندر جنوبی ماریوپل که تقریباً دو هفته در محاصره قرار دارد، حفظ می کند و از روسیه نیز خواست همین کار را انجام دهد.

مسکو قبلاً کیف را مسئول تخلیه ناموفق دانسته بود.

پوتین این تهاجم را در 24 فوریه در عملیاتی آغاز کرد که تقریباً در سراسر جهان محکوم شد و تحریم های شدید غرب را علیه روسیه به دنبال داشت.

این بمباران هزاران نفر را در شهرهای محاصره شده به دام انداخته و 2.5 میلیون اوکراینی را به کشورهای همسایه فرار کرده است.

تلاش برای تخلیه

مقامات اوکراینی قصد داشتند روز شنبه از کریدورهای بشردوستانه از ماریوپل و همچنین شهرها و روستاها در مناطق کیف، سومی و برخی مناطق دیگر استفاده کنند.

اما فرماندار منطقه کیف گفت که درگیری و تهدید حملات هوایی روسیه در طول تلاش‌های تخلیه ادامه دارد و فرماندار منطقه دونتسک گفت که گلوله باران مداوم رساندن کمک‌ها به ماریوپل را پیچیده می‌کند.

دفتر کمک های بشردوستانه سازمان ملل متحد گفت که شرایط در ماریوپل وخیم است.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه گفت: «گزارش‌هایی از غارت و درگیری‌های خشونت‌آمیز در میان غیرنظامیان بر سر مواد اولیه کمی در شهر وجود دارد».

داروها برای بیماری های تهدید کننده زندگی به سرعت در حال اتمام هستند، بیمارستان ها فقط تا حدی کار می کنند و غذا و آب کمبود دارند.

یک مشاور ریاست جمهوری اوکراین پیشتر گفته بود که 79 اتوبوس تخلیه و دو کامیون حامل محموله های بشردوستانه روز شنبه عازم سومی شده اند. ویدئویی که معاون ریاست جمهوری اوکراین در شبکه های اجتماعی منتشر کرده نشان می دهد اتوبوس ها و کامیون ها نیز زاپوریژژیا را به مقصد ماریوپل ترک کردند.

شورای شهر روز جمعه در بیانیه ای آنلاین اعلام کرد که حداقل 1582 غیرنظامی در ماریوپل در نتیجه گلوله باران روسیه و محاصره 12 روزه این شهر کشته شده اند. بررسی آمار تلفات ممکن نبود.

آژیر، اشک

رسانه های محلی گزارش دادند که آژیرهای حمله هوایی صبح شنبه در اکثر شهرهای اوکراین به صدا درآمد و از مردم خواسته بود به دنبال پناهگاه باشند.

فرماندار چرنیهیو با ظاهری خسته، در حدود 150 کیلومتری شمال شرق کیف، یک به روز رسانی ویدئویی در مقابل خرابه های هتل اوکراین ارائه کرد که به گفته او روز شنبه مورد اصابت قرار گرفته است.

ویاچسلاو چاوس با پاک کردن اشک از چشمانش گفت: “دیگر چنین هتلی وجود ندارد.” اما خود اوکراین هنوز وجود دارد و پیروز خواهد شد.»

اینترفکس اوکراین به نقل از ناتالیا بالاسینوویچ، شهردار واسیلکیف گفت: حملات راکتی روسیه صبح شنبه یک پایگاه هوایی اوکراین را منهدم کرد و به یک انبار مهمات در نزدیکی شهر واسیلکیف در منطقه کیف اصابت کرد.

مسکو هدف قرار دادن غیرنظامیان را که آن را عملیات ویژه برای غیرنظامی کردن اوکراین می خواند و سرنگونی رهبرانی که از آن به عنوان نئونازی یاد می کند رد کرده است. به چالش های اوکراین برای ارائه شواهد پاسخ نداده است.

اوکراین گفت انتظار دارد موج جدیدی از حملات به مناطق اطراف پایتخت کیف، دومین شهر این کشور خارکف و دونباس در شرق، جایی که جدایی‌طلبان مورد حمایت روسیه کنترل خود را گسترش داده‌اند، آغاز شود.

وزارت دفاع بریتانیا روز جمعه اعلام کرد که نیروهای روسی می توانند تا چند روز دیگر به کیف حمله کنند. در به روز رسانی روز شنبه، این سازمان اعلام کرد که نبرد در شمال غرب پایتخت ادامه دارد و بخش عمده ای از نیروهای زمینی روسیه در 25 کیلومتری مرکز (16 مایل) قرار دارند.

به گفته این سازمان، شهرهای خارکف، چرنیهف، سومی و ماریوپل همچنان در محاصره بمباران سنگین روسیه قرار دارند.

متحد نزدیک روسیه، بلاروس گفت که پنج گروه تاکتیکی گردان را به مرز خود با اوکراین می فرستد، اما هیچ برنامه ای برای اعزام نیرو به نیروهای روسی که در آنجا می جنگند، ندارد.

یک مقام ارشد امنیتی اوکراین روز جمعه به بلاروس هشدار داد که به اوکراین نیرو اعزام نکند و گفت: با وجود اینکه این کشور به عنوان سکوی پرتاب هواپیماهای روسی استفاده می شود، اوکراین در قبال بلاروس خویشتن داری نشان می دهد.

ویکتور گولویچ، رئیس ستاد کل بلاروس گفت که گروه‌های تاکتیکی گردان جایگزین نیروهای مستقر در نزدیکی مرز خواهند شد.

گولویچ گفت: «من می خواهم تأکید کنم که انتقال نیروها به هیچ وجه با (هیچ) آمادگی و به ویژه با مشارکت سربازان بلاروس در عملیات نظامی ویژه در خاک اوکراین مرتبط نیست.

روسیه پیش از حمله زمینی، هوایی و دریایی به اوکراین، بارها هرگونه طرحی برای حمله به اوکراین را رد کرده است.

تحریم ها

تلاش ها برای انزوای اقتصادی روسیه افزایش یافته است و ایالات متحده تحریم های جدیدی را علیه مقامات ارشد کرملین و الیگارش های روسیه در روز جمعه اعمال کرد.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت که اتحادیه اروپا روز شنبه رفتار تجاری و اقتصادی ممتاز مسکو را تعلیق می کند، استفاده از دارایی های رمزنگاری شده را سرکوب می کند و واردات کالاهای آهن و فولاد از روسیه و همچنین صادرات کالاهای لوکس را ممنوع می کند. کالا در جهت دیگر

مسکو روز شنبه اعلام کرد که اتحادیه اروپا حداقل سه برابر بیشتر برای نفت، گاز و برق خواهد پرداخت.

نیکلای کوبرینتس، مقام وزارت خارجه روسیه به اینترفاکس گفت: «من معتقدم اتحادیه اروپا از این موضوع سودی نخواهد برد – ما منابع بادوام تر و اعصاب قوی تری داریم.

(گزارش توسط دفاتر رویترز؛ نوشته مایکل پری و فیلیپا فلچر؛ ویرایش توسط ویلیام مالارد و فرانسیس کری)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.