اوکراین به میانجیگری اسرائیل اعتماد دارد و توصیه بنت به روسیه را رد می کند

[ad_1] بنت، به دستور اوکراین، شنبه گذشته با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، نشستی سه ساعته در کرملین برگزار کرد. مقامات می گویند که از آن زمان تاکنون دو بار با پوتین و چهار بار با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین صحبت کرده است. زلنسکی گفت: «من معتقدم (بنت) می‌تواند نقش مهمی ایفا کند، زیرا

کد خبر : 177988
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۹
اوکراین به میانجیگری اسرائیل اعتماد دارد و توصیه بنت به روسیه را رد می کند

[ad_1]

بنت، به دستور اوکراین، شنبه گذشته با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، نشستی سه ساعته در کرملین برگزار کرد. مقامات می گویند که از آن زمان تاکنون دو بار با پوتین و چهار بار با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین صحبت کرده است.

زلنسکی گفت: «من معتقدم (بنت) می‌تواند نقش مهمی ایفا کند، زیرا اسرائیل کشوری است که تاریخ و مشابهت‌های زیادی با وضعیت ما دارد و همچنین مهاجرت زیادی از یهودیان از اوکراین، روسیه و بلاروس دارد. در یک جلسه توجیهی

اوایل روز شنبه، یکی از مشاوران ارشد اوکراینی گزارشی را که توسط روزنامه اسرائیلی Walla News، Jerusalem Post و پایگاه خبری آمریکایی Axios منتشر شده بود، مبنی بر اینکه بنت به نقل از یک مقام ناشناس اوکراینی پیشنهاد کرده بود که اوکراین را به تسلیم شدن در برابر روسیه تشویق کرده بود، تکذیب کرد.

میخائیلو پودولیاک، مشاور مشاور در توییتر نوشت: «اسرائیل، درست مانند سایر کشورهای واسطه مشروط، به اوکراین پیشنهاد نمی‌کند با هیچ درخواستی از سوی فدراسیون روسیه موافقت کند». این امر به دلایل نظامی و سیاسی غیرممکن است. در مقابل، اسرائیل از روسیه می‌خواهد که رویدادها را به اندازه کافی ارزیابی کند.»

یک مقام ارشد اسرائیلی که به دلیل حساسیت موضوع خواست نامش فاش نشود، این گزارش را “به طور آشکار نادرست” خواند.

این مقام گفت: «نخست وزیر بنت در هیچ نقطه ای به رئیس جمهور زلنسکی توصیه نکرد که از پوتین توافق کند – زیرا چنین توافقی به اسرائیل پیشنهاد نشده است تا ما بتوانیم این کار را انجام دهیم.»

مذاکرات در اورشلیم؟

مسکو در مورد تلاش‌های میانجی‌گری بنت چیزی نگفته است. این کشور شرایطی از جمله اینکه اوکراین کریمه را به عنوان مناطق جدایی روسیه و تحت حمایت روسیه به عنوان مناطق مستقل به رسمیت می شناسد، صادر کرده است. کیف می گوید هیچ سرزمینی را واگذار نخواهد کرد.

یکی از مقامات در مورد میانجیگری که به شرط فاش نشدن نامش با رویترز صحبت کرد، وضعیت بالقوه ای را پیش بینی کرد که در آن کشورهای متخاصم “مسئله به رسمیت شناختن را شاید برای 10 یا 15 سال کنار بگذارند”.

به عنوان یک پیشینه احتمالی، این مقام از پیمان صلح شوروی و ژاپن در سال 1956 نام برد که وضعیت جزایر مورد مناقشه را حل نشده باقی گذاشت. بلافاصله مشخص نیست که آیا این اظهارات بازتاب تفکر گسترده تری در کیف است یا مسکو.

زلنسکی گفت که برای گفت‌وگوهای صلح در اورشلیم آماده است و پیش‌بینی می‌کند که اسرائیل تضمین‌های امنیتی به اوکراین بدهد.

من به (بنت) گفتم که در حال حاضر برگزاری جلسات در روسیه، اوکراین یا بلاروس سازنده نیست. اینها مکانهایی نیستند که ما (رهبران کشورهای درگیر) بتوانیم با توقف جنگ موافقت کنیم… آیا من اسرائیل و به ویژه اورشلیم را چنین مکانی می دانم؟ من فکر می کنم که پاسخ مثبت است.”

دیپلماسی بحران، هماهنگ با ایالات متحده، آلمان و فرانسه، برای بنت یک اقدام جدی بوده است.

او این وظیفه را به وزیر خارجه خود واگذار کرده است که تهاجم روسیه را به نام اسرائیل محکوم کند. به گفته یکی دیگر از مقامات، هدف این بود که درهای پوتین به روی نخست وزیر اسرائیل باز بماند.

«قدرت در روسیه کاملاً حول این یک مرد جمع شده است. بسیار شخصی است. اسرائیل روابط با روسیه را از طریق تماس های رهبر با رهبر مدیریت کرده است و این مستلزم پرهیز از صداهایی است که ممکن است باعث تحریک نیت بد شود.

سیمونا هالپرین، یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه اسرائیل، با اشاره به زمانی که پوتین و زلنسکی برای گفتگو با بنت – و از طریق – سرمایه گذاری کرده اند، در مصاحبه ای رادیویی روز پنجشنبه گفت که تلاش های میانجیگری «مطمئناً شانس موفقیت دارد».

(گزارش توسط ناتالیا زینتس، ماتیاس ویلیامز، مکس هاندر و دن ویلیامز؛ ویرایش توسط مارک پاتر)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.