اوکراین به دنبال «ائتلاف» هواپیماهای جنگی غربی است

زلنسکی در جریان بازدید از ورشو در روز چهارشنبه گفت لهستان در واداشتن متحدان غربی به ارسال تانک‌های جنگی به اوکراین نقش بسزایی داشته است و او معتقد است که می‌تواند همان نقش را در «ائتلاف هواپیما» ایفا کند. دولت لهستان اعلام کرد که 10 فروند جنگنده دیگر میگ را علاوه بر چهار فروندی که

کد خبر : 343491
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۹:۰۶
اوکراین به دنبال «ائتلاف» هواپیماهای جنگی غربی است


زلنسکی در جریان بازدید از ورشو در روز چهارشنبه گفت لهستان در واداشتن متحدان غربی به ارسال تانک‌های جنگی به اوکراین نقش بسزایی داشته است و او معتقد است که می‌تواند همان نقش را در «ائتلاف هواپیما» ایفا کند.

دولت لهستان اعلام کرد که 10 فروند جنگنده دیگر میگ را علاوه بر چهار فروندی که قبلا ارائه شده بود، ارسال خواهد کرد، اما هیچ توافقی از سوی ایالات متحده یا دیگر حامیان نظامی اصلی اوکراین برای ارسال جنگنده های F-16 که کیف درخواست کرده بود، وجود ندارد.

در خط مقدم، زلنسکی گفت که سربازان اوکراینی در نبرد باخموت با وضعیت دشواری مواجه شدند و اگر خطر محاصره شدن توسط نیروهای روسی را داشته باشند، ارتش تصمیمات «مطابقی» را برای محافظت از آنها اتخاذ خواهد کرد.

زلنسکی با رد ادعای نیروهای روسی مبنی بر اینکه شهر را پس از ماه‌ها جنگ فرسایشی و بمباران ویران‌شده تصرف کرده‌اند، گفت: ما در باخموت هستیم و دشمن آن را کنترل نمی‌کند.

برای من مهمترین چیز این است که سربازانمان را از دست ندهیم و البته اگر لحظه ای از حوادث داغتر رخ دهد و خطری وجود داشته باشد که بتوانیم پرسنل خود را به دلیل محاصره از دست بدهیم – البته تصمیمات صحیح مربوطه توسط ژنرال های آنجا گرفته خواهد شد. زلنسکی، ظاهراً با اشاره به عقب نشینی، گفت.

ارتش اوکراین در یک به روز رسانی اولیه روز پنجشنبه اعلام کرد که نیروهای روسیه به قصد کنترل کامل باخموت به آن یورش می برند و افزود که باخموت، همراه با شهرهای آودیوکا و مارینکا در جنوب غربی، “مرکز خصومت ها” بودند.

نبرد باخموت، یکی از آخرین مراکز شهری که هنوز به دست روسیه در استان دونتسک شرقی افتاده است، یکی از خونین‌ترین جنگ‌های تهاجم روسیه است که اکنون در چهاردهمین ماه خود قرار دارد.

فرماندهان ارتش اوکراین بر اهمیت حفظ باخموت و سایر شهرها و وارد کردن خسارات به نیروهای روسی قبل از حمله متقابل پیش‌بینی‌شده علیه آنها در هفته‌ها یا ماه‌های آینده تاکید کرده‌اند.

ولادیسلاو سلزنیوف، کارشناس نظامی اوکراینی، گفت که نیروهای اوکراینی تا زمانی که مسیر آنها به سمت غرب، «جاده زندگی» برای دریافت تدارکات و مجروحان باز باقی بماند، قادر خواهند بود از مواضع در غرب باخموت که به شدت ساخته شده است، دفاع کنند.

“وضعیت بسیار دشوار است، اما حفظ دفاع از باخموت به یک موضوع بسیار مهم کمک می کند. سلزنیوف به وب‌سایت خبری Obozrevatel گفت: این کشور مسئول فرسودگی توانایی‌های انسانی و فنی آن واحدهای ارتش (روسیه) است که به شهر حمله می‌کنند.

موسسه مطالعات جنگ مستقر در ایالات متحده گفت که مزدوران شبه نظامی خصوصی واگنر روسیه تلاش خواهند کرد تا کنترل مرکز شهر را تثبیت کرده و از طریق محله های متراکم شهری به سمت غرب پیشروی کنند.

ماکرون در چین

انتظار می رود اورسولا فون در لاین، رئیس اجرایی اتحادیه اروپا و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، در جریان گفتگو با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در پکن، درباره اوکراین بحث کنند.

قبل از سفر، مکرون در تماسی تلفنی با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، موافقت کرد که با پکن برای تسریع پایان دادن به بزرگترین جنگ اروپا پس از جنگ جهانی دوم تعامل کند.

مکرون و فون در لاین گفته‌اند که می‌خواهند چین را متقاعد کنند که از نفوذ خود بر روسیه برای برقراری صلح استفاده کند یا حداقل از حمایت مستقیم پکن از مسکو در مناقشه جلوگیری کند.

آمریکا و ناتو گفته اند چین در حال بررسی ارسال تسلیحات به روسیه است که پکن آن را رد کرده است.

چین خواستار یک آتش‌بس فراگیر شده و موضع خود در قبال درگیری را «بی‌طرفانه» توصیف کرده است، حتی اگر روسای جمهور چین و روسیه مدت کوتاهی قبل از تهاجم، شراکت «بدون محدودیت» را اعلام کردند.

آندری دودا، رئیس جمهور لهستان، گفت که ورشو در حال تلاش برای تضمین تضمین های امنیتی بیشتر برای اوکراین در نشست ناتو در لیتوانی در ماه ژوئیه است.

علاوه بر میگ-29، اوکراین ناتو را برای جت جنگنده اف-16 تحت فشار قرار داده است، اما مشاور سیاست خارجی دودا، مارسین پرزیداچ، گفت که لهستان به زودی در مورد ارسال آن تصمیم نخواهد گرفت.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به تلویزیون دولتی این کشور گفت که مسکو باید روابط خود را با واشنگتن حفظ کند، اگرچه ارسال تسلیحات آمریکا به اوکراین به این معناست که “ما واقعاً در مرحله داغ جنگ هستیم”.

(گزارش توسط پاول پولیتوک با گزارش اضافی توسط ران پوپسکی، مایک استون، آلن چارلیش، پاول فلورکیویچ و تام بالمفورث؛ نویسندگی توسط ادریس علی و استفان کوتس؛ ویرایش توسط کریستوفر کوشینگ، رابرت بیرسل و لینکلن فست.)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.