اوکراینی ها و اروپایی ها روس ها را به ارتکاب جنایات متهم می کنند

LVIV/ODESA، اوکراین (رویترز) – مقامات اوکراینی و اروپایی روز یکشنبه از آنچه به گفته آنها جنایاتی است که توسط نیروهای روسی در نزدیکی کیف مرتکب شده بود، قبل از اینکه از منطقه خارج شوند تا حملات خود را به نقاط دیگر متمرکز کنند، ابراز خشم کردند. شهردار بوچا، شهری در 37 کیلومتری (23 مایلی) شمال

کد خبر : 187402
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
اوکراینی ها و اروپایی ها روس ها را به ارتکاب جنایات متهم می کنند


LVIV/ODESA، اوکراین (رویترز) – مقامات اوکراینی و اروپایی روز یکشنبه از آنچه به گفته آنها جنایاتی است که توسط نیروهای روسی در نزدیکی کیف مرتکب شده بود، قبل از اینکه از منطقه خارج شوند تا حملات خود را به نقاط دیگر متمرکز کنند، ابراز خشم کردند.

شهردار بوچا، شهری در 37 کیلومتری (23 مایلی) شمال غرب پایتخت، روز شنبه گفت که 300 نفر از ساکنان این شهر طی یک ماه اشغال توسط ارتش روسیه کشته شده اند. قربانیان توسط رویترز در یک گور دسته جمعی دیده شدند و هنوز در خیابان ها دراز کشیده بودند.

اوکراین روز شنبه اعلام کرد که نیروهایش تمام مناطق اطراف پایتخت را پس گرفته اند و برای اولین بار از زمان آغاز تهاجم روسیه در 24 فوریه، کنترل کامل منطقه را پس گرفته اند.

روسیه نیروهایی را که کیف را از شمال تهدید کرده بودند تا برای نبرد در شرق اوکراین دوباره سازماندهی کنند عقب نشینی کرده است. هیچ اظهارنظری از سوی روسیه در مورد این ادعا که منطقه کیف به طور کامل در دست اوکراین است وجود نداشت و رویترز نتوانست این موضوع را تأیید کند.

روسیه قبلاً هدف قرار دادن غیرنظامیان را رد کرده و اتهامات مربوط به جنایات جنگی را در آنچه «عملیات نظامی ویژه» در اوکراین می‌خواند رد کرده است.

کرملین و وزارت دفاع روسیه روز شنبه در مورد اجساد کشف شده در بوچا به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخی ندادند. وزارت دفاع بلافاصله پس از سؤال در این مورد در روز یکشنبه پاسخی نداد.

یکی از دستیاران ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز یکشنبه گفت که نیروهای اوکراینی اجساد زنانی را که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند و به آتش کشیده‌اند و همچنین اجساد مقامات محلی و کودکان را پیدا کرده‌اند.

«مردانی هستند که به قتل رسیده‌اند که در بدنشان نشانه‌هایی از شکنجه دیده می‌شود. اولکسی آرستویچ به تلویزیون اوکراین گفت: دستان آنها بسته شده بود و با شلیک گلوله به پشت سر کشته شدند.

سرگئی نیکیفوروف، سخنگوی زلنسکی، به بی‌بی‌سی بریتانیا گفت: «باید بسیار مراقب جمله‌ام باشم، اما دقیقاً شبیه جنایات جنگی است».

مقامات ارشد اروپایی گفتند که هر جنایت جنگی احتمالی باید مورد بررسی قرار گیرد.

«از اخبار جنایات نیروهای روسی شوکه شده‌ام. جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتر گفت: اتحادیه اروپا به اوکراین در مستندسازی جنایات جنگی کمک می‌کند و افزود که همه پرونده‌ها باید توسط دیوان بین‌المللی دادگستری پیگیری شود.

لیز تراس، وزیر خارجه بریتانیا گفت: «شواهد فزاینده ای مبنی بر اعمال وحشتناک نیروهای متجاوز در شهرهایی مانند ایرپین و بوچا وجود دارد و گفت لندن به طور کامل از هرگونه تحقیق توسط دادگاه کیفری بین المللی حمایت خواهد کرد.

حملات موشکی

موشک‌ها روز یکشنبه در نزدیکی بندر اودسا در جنوب اوکراین اصابت کردند و روسیه اعلام کرد که یک پالایشگاه نفت مورد استفاده ارتش اوکراین را منهدم کرده است.

در اودسا، شورای شهر گفت که «تاسیسات زیرساختی حیاتی» آسیب دیده است. تلفات جانی گزارش نشده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که حملات ارتش این کشور یک پالایشگاه نفت و سه انبار سوخت را در نزدیکی اودسا ویران کرد. این سازمان گفته است که از این امکانات برای تامین تجهیزات نظامی اوکراینی در نزدیکی شهر میکولایف استفاده شده است.

اودسا، در دریای سیاه، پایگاه اصلی نیروی دریایی اوکراین است. این منطقه توسط نیروهای روسی که به دنبال ایجاد یک کریدور زمینی به سمت ترانسدنستریا، یک استان روسی زبان جدا شده از مولداوی است که میزبان نیروهای روسی است، هدف قرار گرفته است.

دیمیترو لونین، فرماندار منطقه مرکزی پولتاوا، گفت: پالایشگاه نفت کرمنچوگ در 350 کیلومتری شمال شرق اودسا در یک حمله موشکی جداگانه در روز شنبه نابود شده است.

دو شاهد به رویترز گفتند روز یکشنبه دو انفجار در شهر بلگورود روسیه در نزدیکی مرز با اوکراین شنیده شد، چند روز پس از آن که مقامات روسیه نیروهای اوکراینی را به حمله به یک انبار سوخت در آنجا متهم کردند.

تخلیه، گفتگوهای صلح

تلاش‌های تخلیه در ماریوپول و بردیانسک در نزدیکی آن، هر دو در سواحل جنوبی اوکراین، با کاروانی از اتوبوس‌ها که با کمک صلیب سرخ آماده می‌شدند ادامه پیدا می‌کرد.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ تلاش‌های قبلی را به دلیل نگرانی‌های امنیتی کنار گذاشت. روسیه کمیته بین‌المللی صلیب سرخ را مسئول این تاخیر دانست.

ماریوپل هدف اصلی روسیه در منطقه دونباس در جنوب شرقی اوکراین است و ده‌ها هزار غیرنظامی در آنجا با دسترسی اندک به غذا و آب گرفتار شده‌اند.

نشانه اندکی از پیشرفت در تلاش ها برای پایان دادن به جنگ پنج هفته ای وجود داشت، اگرچه ولادیمیر مدینسکی، مذاکره کننده ارشد روسیه، گفت که مذاکرات قرار است روز دوشنبه از سر گرفته شود.

مدینسکی گفت پیش نویس توافق برای هیچ دیداری بین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و زلنسکی اوکراین آماده نیست.

دیوید آراخامیا، مذاکره کننده اوکراینی روز شنبه امیدواری برای مذاکره با روسیه افزایش داد و گفت که پیشرفت کافی برای گفتگوهای مستقیم بین این دو حاصل شده است.

مدینسکی گفت که در حالی که اوکراین با موافقت با بی طرفی، کنار گذاشتن سلاح های هسته ای، نپیوستن به یک بلوک نظامی و امتناع از میزبانی پایگاه های نظامی واقع گرایی بیشتری نشان می دهد، هیچ پیشرفتی در سایر خواسته های کلیدی روسیه حاصل نشده است.

وی در تلگرام گفت: «بارها و بارها تکرار می‌کنم: موضع روسیه در مورد کریمه و دونباس بدون تغییر باقی می‌ماند» و افزود که مذاکرات از طریق ویدئو کنفرانس در روز دوشنبه ادامه خواهد یافت.

روسیه در سال 2014 کریمه را از اوکراین ضمیمه کرد و اعلامیه های استقلال جمهوری های خودخوانده لوهانسک و دونتسک در منطقه دونباس در شرق اوکراین را که علیه حکومت کیف قیام کردند، به رسمیت شناخت.

(گزارش اضافی توسط سایمون گاردنر، زهرا بنسمرا و عبدالعزیز بومزار در بوچا، اوکراین ناتالیا زینتس در موکاچوو، اوکراین، گای فالکونبریج و پل سندل در لندن، سابین سیبولد در دفاتر برلین و رویترز نوشته سایمون کامرون مور و ویلیام شومبرگ، ویرایش توسط ویلیام. ملارد و فرانسیس کری)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.