اهمیت رابطه بین نسلی / ۵ نکته که باید به خاطر بسپارید

به گزارش هوشمند نیوز، اهمیت رابطه بین نسلی چیزی است که همه از آن مطلع هستیم اما مهارت داشتن یک ارتباط موثر و کم تنش را خیر.  والدین سالخورده نقشی کلیدی در خانواده ها ایفا می کنند، اما باید از نظر اجتماعی با دیگر رده های سنی در ارتباط باشند. در ایالات متحده، تخمین زده

کد خبر : 301516
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۳:۰۴
اهمیت رابطه بین نسلی / ۵ نکته که باید به خاطر بسپارید


به گزارش هوشمند نیوز، اهمیت رابطه بین نسلی چیزی است که همه از آن مطلع هستیم اما مهارت داشتن یک ارتباط موثر و کم تنش را خیر.

 والدین سالخورده نقشی کلیدی در خانواده ها ایفا می کنند، اما باید از نظر اجتماعی با دیگر رده های سنی در ارتباط باشند. در ایالات متحده، تخمین زده می شود که 15.2٪ از جمعیت 65 سال یا بیشتر هستند. بنابراین، ارتقای روابط بین نسل های مسن و جوان بسیار مهم است.

با این حال، این چه ربطی به روابط بین نسلی دارد؟ در این مقاله به دنبال درک یک رابطه بین نسلی، مزایای آن و چگونگی ایجاد موفقیت خواهیم بود.

رابطه بین نسلی چیست؟

رابطه بین نسلی چیست؟ به بیان ساده، روابط بین نسلی زنجیره ای از روابط بین افراد در سنین مختلف است.

این می تواند شامل روابط بین والدین، فرزندان و نوه ها باشد. در موارد دیگر، می تواند شامل نتیجه ها نیز باشد.

این روابط برای هر یک از اعضای خانواده، از بزرگ‌ترین تا کوچک‌ترین، سودمند خواهد بود. نسل جوان می تواند از تجربیات سالمندان بهره مند شود، در حالی که نسل بزرگتر  از ارتباطات اجتماعی در حین تعامل با کودکان سود خواهد برد.

نکاتی برای ایجاد رابطه بین نسلی

اعضای یک خانواده بدون توجه به سن می توانند از یکدیگر بهره مند شوند. در اینجا نکاتی برای تقویت روابط بین نسلی میان نسل های مسن و جوان آورده شده است.

1. در فعالیت های بین نسلی شرکت کنید

فعالیت های زیادی وجود دارد که اعضای خانواده بزرگ می توانند برای تقویت ارتباطات خود در آنها شرکت کنند.

بزرگترها می توانند کتاب بخوانند و برای بچه ها لطیفه تعریف کنند در حالی که نسل جوان باید به بزرگ ترها یاد بدهند که با وسایل مدرن مانند بازی های ویدیویی بازی کنند.

2. سرگرمی ها و علایق مشترک را پیدا کنید

شما و سایر اعضای خانواده می توانید سرگرمی ها یا علایق مشترکی پیدا کنید که همه می توانید با هم انجام دهید. مطمئن شوید که چیزی مناسب برای نسل‌های مختلف درگیر پیدا کرده‌اید تا همه بتوانند مشارکت کنند.

بهترین چیز در این مورد این است که می توانید از یکدیگر یاد بگیرید، چه پیر و چه جوان.

3. سازش را یاد بگیرید

نمی توان انکار کرد که تفاوت باور و ارزش ها بین نسل های قدیمی و جوان تر وجود دارد. بنابراین سازش برای جلوگیری از اختلاف نظر و آسیب رساندن به یکدیگر ضروری است.

پنج فایده روابط بین نسلی

به طور کلی، روابط بین نسلی کلیدی برای پر کردن شکاف بین نسل‌های مختلف است. در اینجا برخی از شناخته شده ترین مزایای روابط بین نسلی آورده شده است.

1.ارتباط خانواده ها را تقویت می کند

از تعریف روابط بین نسلی، مشهود است که این رابطه در تحکیم پیوندهای خانوادگی بسیار مؤثر است.

هم نسل‌های بزرگ‌تر و هم جوان‌تر می‌توانند در بسیاری از فعالیت‌ها شرکت کرده تا به تقویت خانواده‌شان کمک کنند ، از جمله داستان‌گویی، گفتن درباره فرهنگ و موارد دیگر.

برای مثال، می‌توانید شب‌های خانوادگی را برنامه‌ریزی کنید که در آن بزرگ‌ترها برای بچه‌ها کتاب بخوانند در حالی که بچه‌های کوچکتر به بزرگ‌ترها یاد می‌دهند چگونه جدیدترین بازی‌ها را انجام دهند.

این فعالیت ها باعث ایجاد ارتباطات بین نسلی غنی می شود که می تواند روابط خانوادگی را برای سال ها تقویت کند.

2. حس هویت به ارمغان می آورد

کودکانی که روابط بین نسلی نزدیکی را تجربه می‌کنند، احتمالاً درک می‌کنند که چه کسانی هستند و از کجا آمده‌اند. این نوع رابطه باعث می شود که کودکان به دلیل حضور بزرگسالی دوست داشتنی و دلسوز در زندگی خود احساس خاصی داشته باشند.

از طریق تجربه ، یک فرد مسن می تواند فضای امنی را برای کودک مهیا کرده تا به او اعتماد کند. با این کار در درازمدت، کودکان بیشتر احتمال دارد که عزت و اعتماد به نفس بالایی پیدا کنند. این به کودکان کمک می کند تا برابر فشار همسالان مقاومت کرده و در کلاس نمرات عالی کسب کنند.

3. دیدگاه منحصر به فردی از زندگی ارائه می دهد

مزیت دیگر روابط بین نسلی این است که هم به افراد مسن و هم به جوانان اجازه می دهد دیدگاه متفاوتی نسبت به زندگی پیدا کنند.

به عنوان مثال، نسل مسن‌تر می‌تواند از خرد و تجربه خود در زندگی برای کمک به نسل جوان در تصمیم‌گیری بهتر استفاده کند. علاوه بر این، آنها می توانند تجربیات خود را برای ایجاد ارزش ها و هنجارها در خانواده به اشتراک بگذارند.

از سوی دیگر، نسل جوان به پرجنب و جوش بودن شهرت دارند و نگاه آنها به زندگی کاملاً با بزرگترهایشان متفاوت است. با تعامل با کودکان، افراد مسن تر انرژی می گیرند و شادی بیشتری را تجربه می کنند.

علاوه بر این، مطالعات نشان می دهد که شرکت در فعالیت های بین نسلی سلامت روان و حافظه سالمندان را بهبود می بخشد. کسانی که زوال عقل دارند نیز می توانند اثرات مثبتی را تجربه کنند.

4. حمایت را ترویج می دهد

والدین جوان گاهی اوقات برای تربیت نسل جوان به تنهایی مشکل دارند. اینجاست که روابط بین نسلی به کار می آید زیرا افراد مسن می توانند بخشی از زندگی فرزندان و نوه های خود شوند.

سالمندان  نقش والدین را برای حمایت از نوه های خود ایفا می کنند و مهارت ها و ارزش های مفید را به آنها آموزش می دهند. این تعامل همچنین می تواند برای والدین جوان کارآمد باشد زیرا به بهبود روابط آنها با والدین بزرگترشان کمک کند.

5. جامعه بهتری می سازد

یکی از راه‌های تبدیل جامعه به مکانی بهتر، بهبود روابط بین نسلی است. وقتی نسل‌های بزرگ‌تر، متوسط ​​و پایین‌تر در کنار هم زندگی می‌کنند، همگی از نظر جسمی و عاطفی سود می‌برند.

همچنین می تواند به بهبود کیفیت زندگی و نگرش در افراد مسن و نسل جوان کمک کند و منجر به زندگی رضایت بخش تر شود.

از آنجایی که کودکان از تجربیات بزرگ سالمندان خود بهره می برند، افراد مسن تر از تعاملات اجتماعی بهتر از طریق تعامل فعال با افراد جوان تر لذت خواهند برد. در نهایت، این یک جامعه بهتر برای همه ایجاد می کند.

چهار اصل برای دانستن رابطه بین نسلی

به گفته دانشمندان علوم اجتماعی 4 اصل وجود دارد که به یک رابطه سالم بین نسلی کمک می کند. در اینجا مروری بر هر یک از آنها خواهیم داشت.

مسئولیت

ایجاد احساس مسئولیت در قبال نسل قدیمی تر یکی از روش های بهبود رابطه بین نسلی است. کودکان کوچکتر و بالغ باید به نسل بزرگتر کمک کرده و از آنها مراقبت کنند تا کیفیت زندگی خود را بهبود بخشند.

بسته به نیازهای سالمندان، نسل جوان می تواند حمایت اجتماعی-عاطفی و مالی ارائه دهد. آنها همچنین می توانند کارهایی را انجام دهند که به زندگی روزانه افراد مسن کمک می کند، از جمله تمیز کردن خانه، چمن زنی، و غیره.

توجه

برای موفقیت ، یک رابطه بین نسلی نیازمند احترام  نسل جوان به نسل قدیمی است. معمولاً، نسل جوان در ابتدا ممکن است برای روابط با اعضای بزرگتر خانواده ارزش قائل نباشد.

با این حال، زمانی که نسل جوان شروع به تجربه شادی و چالش های رویدادهای زندگی مانند ازدواج و پدر مادر شدن کند، این تمایل تغییر می کند،باعث افزایش احترام به بزرگترها و ارتباط با آنها در خانواده می شود.

عمل متقابل

روابط بین نسلی با دوجانبه مشخص می شود، جایی که نسل جوان از نسل قدیمی حمایت کرده در حالی که نسل قدیمی به نسل جوان کمک می کند.

در حالی که انتظار می رود نسل های جوان از والدین سالخورده خود حمایت عاطفی و مالی کنند، افراد مسن باید به نوه های خود محبت و توجه داشته باشند. این باعث می شود بار فرزندانشان کم شود و هر یک از طرفین از این نوع رابطه سود می برند.

انعطاف پذیری

تغییر اجتناب ناپذیر است و این برای هیچ خانواده ها مستثنی نیست. مواردی مانند طلاق و ازدواج ممکن است در خانواده ها اتفاق بیفتد و اینها به طور قطع بر رابطه بین نسلی تأثیر می گذارد.

بر اساس مطالعه ای در سال 1988 ، مشخص شد که الگوهای خویشاوندی متفاوتی در خانواده های طبقه متوسط ​​پس از طلاق وجود دارد. این مطالعه همچنین نشان داد که والدین پدری کاهش حمایت را در این خانواده ها گزارش کردند.

اما مطالعه دیگری در سال 1987 انجام شد نشان داد که مادربزرگ های پدری ارتباطات خویشاوندی خود را افزایش می دهند. در این مورد، مادربزرگ‌ها با اضافه کردن ارتباط با عروس‌های جدید و حفظ ارتباط با عروس‌های سابق، رفتار متفاوتی با طلاق داشتند.

ترجمه و تدوین: هوشمند نیوز


خبرنگار: مهتاب لطفیان



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.