انویدیا از جدیدترین تراشه ها و فناوری برای سرعت بخشیدن به محاسبات هوش مصنوعی رونمایی می کند

[ad_1] نوشته جین لانهی لی و چاوی مهتا (رویترز) – شرکت انویدیا روز سه‌شنبه چندین تراشه و فناوری جدید را معرفی کرد که به گفته آن‌ها سرعت محاسبات الگوریتم‌های هوش مصنوعی پیچیده‌تر را افزایش می‌دهد و رقابت در برابر تراشه‌سازان رقیب را که برای کسب‌وکار پرسود مراکز داده رقابت می‌کنند، افزایش می‌دهد. تراشه‌های گرافیکی (GPU)

کد خبر : 182184
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱:۴۹
انویدیا از جدیدترین تراشه ها و فناوری برای سرعت بخشیدن به محاسبات هوش مصنوعی رونمایی می کند

[ad_1]

نوشته جین لانهی لی و چاوی مهتا

(رویترز) – شرکت انویدیا روز سه‌شنبه چندین تراشه و فناوری جدید را معرفی کرد که به گفته آن‌ها سرعت محاسبات الگوریتم‌های هوش مصنوعی پیچیده‌تر را افزایش می‌دهد و رقابت در برابر تراشه‌سازان رقیب را که برای کسب‌وکار پرسود مراکز داده رقابت می‌کنند، افزایش می‌دهد. تراشه‌های گرافیکی (GPU) انویدیا که در ابتدا به پیشبرد و ارتقای کیفیت ویدیوها در بازار بازی کمک می‌کردند، به تراشه‌های غالب شرکت‌ها تبدیل شده‌اند تا برای بارهای کاری هوش مصنوعی استفاده کنند. به گفته این شرکت، آخرین GPU که H100 نام دارد، می تواند به کاهش زمان محاسباتی از هفته ها به روزها برای برخی از کارهای مربوط به آموزش مدل های هوش مصنوعی کمک کند. این اطلاعیه ها در کنفرانس توسعه دهندگان هوش مصنوعی انویدیا به صورت آنلاین اعلام شد. جنسن هوانگ، مدیر اجرایی انویدیا، در بیانیه‌ای گفت: «مراکز داده در حال تبدیل شدن به کارخانه‌های هوش مصنوعی هستند – پردازش و پالایش کوه‌هایی از داده‌ها برای تولید اطلاعات».

شرکت‌ها از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای همه چیز از توصیه‌های ویدیوی بعدی برای تماشا تا کشف داروی جدید استفاده می‌کنند و این فناوری به طور فزاینده‌ای به ابزاری مهم برای تجارت تبدیل می‌شود.

انویدیا گفت تراشه H100 بر روی فرآیند چهار نانومتری پیشرفته شرکت نیمه هادی تایوان با 80 میلیارد ترانزیستور تولید خواهد شد و در سه ماهه سوم در دسترس خواهد بود. H100 همچنین برای ساخت ابرکامپیوتر جدید انویدیا “Eos” استفاده خواهد شد، که انویدیا اعلام کرده است که در اواخر امسال سریع‌ترین سیستم هوش مصنوعی جهان خواهد بود.

متا، مادر فیسبوک، در ژانویه اعلام کرد که سریع‌ترین ابررایانه هوش مصنوعی جهان را در سال جاری خواهد ساخت و تقریباً 5 اگزافلاپس کار خواهد کرد. انویدیا روز سه‌شنبه اعلام کرد که ابررایانه‌اش با بیش از ۱۸ اگزافلاپس کار می‌کند.

عملکرد Exaflop توانایی انجام 1 کوئینتیلیون – یا 1,000,000,000,000,000 – محاسبات در ثانیه است.

علاوه بر تراشه GPU، انویدیا یک تراشه پردازنده (CPU) جدید به نام Grace CPU Superchip را معرفی کرد که بر اساس فناوری Arm ساخته شده است. این اولین تراشه جدید انویدیا بر اساس معماری Arm است که از زمانی که قرارداد این شرکت برای خرید Arm Ltd در ماه گذشته به دلیل موانع نظارتی از بین رفت، معرفی شد. Grace CPU Superchip که در نیمه اول سال آینده در دسترس خواهد بود، دو تراشه CPU را به هم متصل می کند و بر هوش مصنوعی و سایر کارهایی که نیاز به قدرت محاسباتی شدید دارند تمرکز خواهد کرد.

شرکت‌های بیشتری در حال اتصال تراشه‌ها با استفاده از فناوری هستند که جریان داده‌ها را سریع‌تر بین آنها امکان‌پذیر می‌کند. در اوایل این ماه، Apple Inc از تراشه M1 Ultra خود که دو تراشه M1 Max را به هم متصل می کند، رونمایی کرد. [nL2N2VB1DI]انویدیا گفت که دو تراشه CPU با استفاده از فناوری NVLink-C2C که روز سه‌شنبه نیز رونمایی شد، به یکدیگر متصل شده‌اند.

سهام انویدیا در معاملات ظهر بیش از 1 درصد افزایش یافت.

(گزارش توسط جین لانهی لی، گزارش اضافی توسط جوزف وایت؛ ویرایش توسط برنارد اور)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.