انحصاری-سامسونگ و SK Hynix از سرکوب تراشه های چین توسط منابع آمریکایی در امان خواهند ماند

[ad_1] وزارت بازرگانی، که قصد دارد محدودیت‌های جدید صادرات فناوری به چین را در این هفته آزاد کند، احتمالاً درخواست‌های تامین‌کنندگان آمریکایی برای ارسال تجهیزات به شرکت‌های چینی مانند Yangtze Memory Technologies Co Ltd (YMTC) و ChangXin Memory Technologies, Inc (CXMT) را رد خواهد کرد. منابع گفتند اگر آنها در حال ساخت تراشه های حافظه

کد خبر : 264212
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۶:۴۸
انحصاری-سامسونگ و SK Hynix از سرکوب تراشه های چین توسط منابع آمریکایی در امان خواهند ماند

[ad_1]

وزارت بازرگانی، که قصد دارد محدودیت‌های جدید صادرات فناوری به چین را در این هفته آزاد کند، احتمالاً درخواست‌های تامین‌کنندگان آمریکایی برای ارسال تجهیزات به شرکت‌های چینی مانند Yangtze Memory Technologies Co Ltd (YMTC) و ChangXin Memory Technologies, Inc (CXMT) را رد خواهد کرد. منابع گفتند اگر آنها در حال ساخت تراشه های حافظه فلش یا DRAM پیشرفته هستند.

با این حال، منابع گفتند، درخواست‌های مجوز برای فروش تجهیزات به شرکت‌های خارجی که تراشه‌های حافظه پیشرفته در چین تولید می‌کنند، به صورت موردی بررسی می‌شود و به طور بالقوه به آنها اجازه می‌دهد این تجهیزات را دریافت کنند.

یکی از افرادی که در این مورد توضیح داده شده است، گفت: “هدف آسیب رساندن به شرکت های غیر بومی نیست.”

کاخ سفید و وزارت بازرگانی از اظهار نظر خودداری کردند. SK Hynix Inc، Samsung Electronics Co Ltd، YMTC و CXMT به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

سفارت چین در واشنگتن روز پنجشنبه قوانین مورد انتظار را “هژمونی علمی-فناوری” توصیف کرد. ایالات متحده را متهم کرد که از “توانایی تکنولوژیک خود برای مهار و سرکوب توسعه بازارهای نوظهور و کشورهای در حال توسعه استفاده می کند.”

این اقدام می‌تواند بدترین ترس سازندگان تراشه‌های حافظه کره‌جنوبی مبنی بر اینکه ایالات متحده ممکن است در تلاش برای خنثی کردن رشد چین، فلج کردن YMTC و محافظت از سازندگان آسیب‌پذیر تراشه‌های حافظه ایالات متحده، کسب‌وکار تولیدی آنها در چین را متوقف کند، کاهش دهد.

با این حال، آنها همچنان نگران هستند که استاندارد بررسی موردی به دور از چراغ سبز صریح برای ارسال تجهیزات ایالات متحده به تأسیسات چینی آنها است و می تواند منجر به مشاجره با تنظیم کننده ها در مورد اینکه چه محموله هایی باید تأیید شود، شود.

جزئیات برخی از مقررات جدید پیش روی سازندگان تراشه های حافظه مستقر در چین قبلا گزارش نشده بود.

محدودیت‌های جدید تولیدکنندگان تراشه‌های DRAM مستقر در چین را هدف قرار می‌دهند که اطلاعات برنامه‌ها را در حین استفاده از سیستم و تراشه‌های NAND که برای ذخیره داده‌ها و فایل‌ها استفاده می‌شوند، نگه می‌دارند.

تامین کنندگان آمریکایی که به دنبال ارسال تجهیزات به شرکت های نیمه هادی مستقر در چین هستند، در صورت فروش به شرکت هایی که تراشه های DRAM بالاتر از گره 18 نانومتری، تراشه های NAND Flash زیر 128 لایه، یا تراشه های منطقی بالاتر از 14 نانومتر تولید می کنند، مجبور به دریافت مجوز از وزارت بازرگانی نیستند. منابع گفتند.

با این حال، شرکت‌های آمریکایی که فناوری پیشرفته را به سازندگان تراشه‌های بومی چینی تولید می‌کنند که تراشه‌های DRAM با 18 نانومتر یا کمتر، تراشه‌های فلش NAND با 128 لایه یا بالاتر یا تراشه‌های منطقی با قطر 14 نانومتر یا کمتر از آن تولید می‌کنند، باید برای مجوزی درخواست دهند که با سختی بررسی شود. استاندارد «فرض انکار».

منابع افزودند، تامین کنندگان آمریکایی که به دنبال فروش تجهیزات به شرکت های منشأ غیر چینی فعال در چین هستند و همان نوع تراشه ها را تولید می کنند نیز با الزام مجوز مواجه خواهند شد، اما درخواست ها به صورت موردی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

به گفته کارشناسان کنترل صادرات، اگر قوانین مطابق انتظار منتشر شود، اولین پیشنهاد ایالات متحده از طریق کنترل صادرات برای هدف قرار دادن تولید چینی تراشه های حافظه بدون کاربردهای نظامی تخصصی است که نمایانگر دیدگاه گسترده تری از امنیت ملی آمریکا است.

آنها همچنین به YMTC، یک قدرت رو به رشد در تولید تراشه‌های NAND که در سال 2016 تأسیس شد، ضربه خواهند زد. کاخ سفید در ژوئن 2021 اعلام کرد که گسترش آن و عرضه‌های ارزان قیمت آن نشان‌دهنده «تهدیدی مستقیم» برای شرکت آمریکایی Micron Technology و Western Digital Corp است. گزارش.

YMTC در حال حاضر تحت بررسی وزارت بازرگانی است که آیا با فروش تراشه‌ها به شرکت مخابراتی چینی Huawei Technologies Co Ltd، کنترل‌های صادرات ایالات متحده را نقض کرده است یا خیر. قانونگذاران ایالات متحده و دولت بایدن.

این قوانین همچنین می تواند به CXMT، یک شرکت چینی تحت حمایت دولتی که در تلاش برای ورود به بازار DRAM است، آسیب برساند.

LAM Research Corp، Applied Materials Inc و KLA Corp، فروشندگان عمده تجهیزات ایالات متحده برای ساخت تراشه، احتمالاً از محدودیت‌ها آسیب خواهند دید. LAM و Applied Materials به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند. KLA از اظهار نظر خودداری کرد.

سامسونگ کره جنوبی یک مرکز تولید تراشه های حافظه فلش NAND در استان شانشی چین دارد. رقیب کره جنوبی SK Hynix کسب و کار تولید تراشه حافظه فلش NAND اینتل را در دالیان خریداری کرده و تراشه های DRAM را در یکی دیگر از مراکز مستقر در چین تولید می کند.

طبق گفته شرکت مشاوره Yole Intelligence’s Walt Coon، 25 درصد از SK Hynix و 38 درصد از تولید ویفر NAND سامسونگ در چین و حدود 50 درصد از تولید DRAM SK Hynix در چین است.

رویترز ابتدا گزارش داد که ایالات متحده در حال بررسی محدود کردن محموله‌های تجهیزات ساخت تراشه آمریکایی به سازندگان تراشه‌های حافظه در چین از جمله YMTC است که بخشی از تلاش برای توقف پیشرفت‌های بخش نیمه‌هادی چین و محافظت از شرکت‌های آمریکایی است.

رویترز همچنین ماه گذشته گزارش داد که دولت بایدن در ماه اکتبر برنامه ریزی کرده است تا محدودیت های ارسال نیمه هادی های ایالات متحده به چین را که برای هوش مصنوعی و ابزارهای ساخت تراشه استفاده می شود، افزایش دهد.

(گزارش توسط الکساندرا آلپر و کارن فریفلد؛ ویرایش توسط کریس سندرز و ریچارد چانگ)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.