انحصاری – خودروسازان تا سال 2030 هزینه های خود را برای خودروهای برقی و باتری به 1.2 تریلیون دلار دوبرابر می کنند.

رقم سرمایه گذاری خودروهای برقی که قبلاً منتشر نشده بود، کمتر از برآوردهای قبلی سرمایه گذاری رویترز است و بیش از دو برابر آخرین محاسباتی است که فقط یک سال پیش منتشر شد. برای قرار دادن این رقم، آلفابت، شرکت مادر گوگل و Waymo، دارای ارزش بازار 1.3 تریلیون دلاری است. بر اساس این تحلیل،

کد خبر : 270242
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۷:۳۹
انحصاری – خودروسازان تا سال 2030 هزینه های خود را برای خودروهای برقی و باتری به 1.2 تریلیون دلار دوبرابر می کنند.


رقم سرمایه گذاری خودروهای برقی که قبلاً منتشر نشده بود، کمتر از برآوردهای قبلی سرمایه گذاری رویترز است و بیش از دو برابر آخرین محاسباتی است که فقط یک سال پیش منتشر شد.

برای قرار دادن این رقم، آلفابت، شرکت مادر گوگل و Waymo، دارای ارزش بازار 1.3 تریلیون دلاری است.

بر اساس این تحلیل، خودروسازان برنامه هایی برای ساخت 54 میلیون خودروی برقی باتری دار در سال 2030 پیش بینی کرده اند که بیش از 50 درصد از کل تولید خودرو را تشکیل می دهد.

براساس داده‌های Benchmark Mineral Intelligence و سازندگان، برای حمایت از سطح بی‌سابقه خودروهای الکتریکی، خودروسازان و شرکای باتری‌شان در نظر دارند تا سال ۲۰۳۰ ظرفیت تولید باتری ۵.۸ تراوات ساعت را نصب کنند.

پیشرو در این زمینه تسلا است، جایی که ایلان ماسک، مدیر اجرایی، طرحی جسورانه برای ساخت 20 میلیون خودروی برقی در سال 2030 ارائه کرده است که به حدود 3 تراوات ساعت باتری نیاز دارد. ماسک در اواخر اکتبر گفت تسلا در حال حاضر روی پلت فرم خودروی کوچکتری کار می کند که قیمت آن نصف مدل 3 و مدل Y است.

بر اساس تحلیل رویترز، در حالی که تسلا برنامه های مخارج خود را به طور کامل افشا نکرده است، چنین رشد تصاعدی – افزایش 13 برابری بیش از 1.5 میلیون دستگاه خودرویی که امیدوار است امسال بفروشد – صدها میلیارد دلار هزینه خواهد داشت. افشای مالی و پیش‌بینی‌های تسلا برای تقاضای جهانی خودروهای برقی و تولید باتری و مواد معدنی باتری.

فولکس واگن آلمان، اگرچه از تسلا عقب مانده است، اما تا پایان دهه برنامه های بلندپروازانه ای دارد و بیش از 100 میلیارد دلار برای ساخت مجموعه جهانی خودروهای برقی خود، افزودن «گیگاکارخانه های» باتری جدید در اروپا و آمریکای شمالی و قفل کردن منابع مواد خام کلیدی هدف گذاری کرده است. .

شرکت تویوتا موتور ژاپن در حال سرمایه گذاری 70 میلیارد دلاری برای برقی کردن وسایل نقلیه و تولید باتری های بیشتر است و انتظار دارد در سال 2030 حداقل 3.5 میلیون مدل برقی باتری (BEV) بفروشد. این شرکت حداقل 30 BEV مختلف را برنامه ریزی کرده و انتظار دارد کل محدوده لکسوس را به باتری تبدیل کند. الکتریکی بیش از آن دهانه

شرکت فورد موتور به افزایش هزینه های خود در خودروهای برقی جدید – در حال حاضر به 50 میلیارد دلار – و حداقل 240 گیگاوات ساعت ظرفیت باتری با شرکای خود ادامه می دهد زیرا قصد دارد حدود 3 میلیون BEV در سال 2030 تولید کند که نصف حجم کل آن است.

مرسدس بنز حداقل 47 میلیارد دلار برای توسعه و تولید خودروهای برقی اختصاص داده است که تقریباً دو سوم آن برای افزایش ظرفیت باتری جهانی خود با شرکای خود به بیش از 200 گیگاوات ساعت است.

BMW، Stellantis و General Motors هرکدام قصد دارند حداقل 35 میلیارد دلار برای خودروهای برقی و باتری هزینه کنند، و Stellantis تهاجمی ترین برنامه باتری را ارائه می کند: ظرفیت برنامه ریزی شده 400 گیگاوات ساعت با شرکای خود تا سال 2030، از جمله چهار کارخانه در آمریکای شمالی.

بیشتر بخوانید:

راه طولانی به سمت خودروهای برقی

INSIGHT-خودروسازان جهانی در چین با برق گرفتگی مواجه می شوند

(گزارش توسط پل لینرت در دیترویت؛ ویرایش توسط بن کلایمن و لیزا شوماکر)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.