سردار کمال هادیانفر در پاسخ به این پرسش که وقتی به خودروسازها ابلاغ شده که خودرو با استاندارد یورو ۵ تولید کند چرا زیربار اجرای آن نمیروند؟ اظهار داشت: مشکل همین جاست که ما باید ببینیم با کدام استاندارد اروپا در حال تولید هستیم؟ آیا واقعا یورو۵ تولید میکنیم؟ به اعتقاد من خودروهای ما یورو ۲ هم نیستند؛ به همین دلیل هم ما از سال ۹۸ به جد موضوع کیفیت خودروی تولید داخل را دنبال کردیم و حرفی هم که میزنیم حرف کارشناسی است.
وی افزود: پلیس ۱۱سال تصادفات را تحلیل کرده و براساس همین تحلیل تصادفات و فراوانی خودروها ایستادگی کردیم تا تولید پراید در اواخر سال ۹۸ و اوایل سال ۹۹ متوقف شود؛ هرچند که مشکل پراید سالهاست در کشور وجود دارد و پرایدها همچنان در خیابانها و جادهها میچرخند، اما جلوی تولیدش را گرفتیم.
سردار هادیانفر با اشاره به تولید پیکان که اوایل دهه ۸۰ متوقف شد، تصریح کرد: الان خیلی نادر در خیابان پیکان میبینیم و انشاءالله پراید هم روزی تمام خواهد شد.
رئیس پلیس راهور در پاسخ به این پرسش که شنیدیم که خودروساز در مقابل توقف تولید پراید خیلی مقاومت کردهاند، عنوان کرد: بله، خیلی تقلا کردند، مکاتبات زیادی داشتند که کارخانه سایپا با تولید روزی ۴۰۰ پراید میچرخد و اگر تولید متوقف شود، ما چه کنیم؟ اما بالاخره برای ایمنی مردم ما محکم ایستادیم و دیگر هیچ پرایدی را پلاک نکردیم یا همین خودروی ۴۰۵ شخصی هم متوقف شد؛ همه اینها به خاطر این است که خودروی ایمن جایگزین این خودروها شود.
۲۲۳۲۲۵
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰