انتظارات تورمی فروکش کرد/ قنبری: دولت امروز باید سیاست تثبیتی را در دستور کار قرار دهد

به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز ریال اقدامات یک سال گذشته اسرائیل در مقابل عملیات هفت اکتبر چنان تکان دهنده بوده که همین اخیرا جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم از ناتوانی جهان نسبت به بازداشتن ارتش اسرائیل ابراز ناامیدی کرد.  به گزارش هوشمند نیوز علی قنبری معاون پیشین وزیر جهاد کشاوری در رابطه

کد خبر : 502675
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶
انتظارات تورمی فروکش کرد/ قنبری: دولت امروز باید سیاست تثبیتی را در دستور کار قرار دهد


به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز ریال اقدامات یک سال گذشته اسرائیل در مقابل عملیات هفت اکتبر چنان تکان دهنده بوده که همین اخیرا جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم از ناتوانی جهان نسبت به بازداشتن ارتش اسرائیل ابراز ناامیدی کرد. 

به گزارش هوشمند نیوز علی قنبری معاون پیشین وزیر جهاد کشاوری در رابطه با رویکردهای سیاستگذار در دوره افزایش تنش‌ها گفت:«خوشبختانه انتظارات تورمی در ایران فروکش کرده است و از این منظر باید منتظر کاهش تورم باشیم اما تنش‌های منطقی چون اهرمی بازدارنده در این فضا عمل می‌کند.»

مدیرعامل اسبق شرکت بازرگانی دولتی، با اشاره به نقش هر بخش در کشور تصریح کرد:« دشمنان در حال تلاش برای ایجاد التهاب منطقه‌ای هستند و در این فضا بهتر ازت تیم اقتصادی دولت با اقدامات خویش کاری کنند که در جامعه ثبات و آرامش باقی بماند. طبیعی است در چنین شرایطی وظایف دولت پی در پی افزایش خواهد یافت.»

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس از اقداماتی که ثبات را بیشتر می‌کنند این‌گونه نام برد:« اقداماتی که بتواند نیازهای اساسی مردم را همچنان در دسترس آنها با قیمتی مناسب نگه دارد، از جمله مهمترین این اقدامات هستند. ضمن اینکه دولت برای حفظ ثبات و تقویت همبستگی مردمی باید بر تامین و نظارت کالاها و خدمات مورد نیاز به شکل مستقیم نظارت داشته باشد و اگر در جایی هم نیاز به مداخله مستقیم بود، تردیدی در آن نشان ندهد.»

وی درباره اینکه چقدر کاهش تورم می‌تواند به سود تقویت ثبات و همبستگی باشد، تصریح کرد:«‌ تردید نباید کرد که تورم بالا از عواملی است که ثبات را از بین می‌برد و یکی از پایه‌های بی‌ثباتی است. با این وجود وقتی تنش‌های سیاسی- نظامی بیشتر می‌شود، امکان کنترل تورم هم کمتر می‌شود. زیرا تنش سیاسی- نظامی، انتظارات تورمی را بالا می‌برد که این امر زمینه را برای تورم بیشتر فراهم می‌کند. به همین جهت تنش‌های موجود احتمال کاهش تورم به نحو محسوس را می‌گیرد اما می‌توان با اقداماتی اجازه افزایش تورم را نداد. چنانچه دولت موفق به کاهش تورم شود، باید گفت کاری بزرگ صورت گرفته است.»

او مهم‌ترین وضعیت دولت را در زمان تنش‌های نظامی، اقدامات تثبیتی دانست که اجازه افزایش قیمتها را نمی‌دهد و به این ترتیب به تثبیت آرامش کمک شایانی می‌کند.

قنبری گفت:« مهمترین کارویژه‌ی تیم اقتصادی و سیاستگذاران در عرصه اقتصاد و سیاست باید کاهش تنش داخلی باشد . دولت در این فضا با ایجاد اعتماد قادر به مهار تورم، ایجاد شرایطی برای سرمایه‌گذاری و بیرون بردن اقتصاد از بحران خواهد بود.»

به گفته‌ی وی تغییر رویکرد و رویه‌های حاکم بر اقتصاد کشور هم اجتناب ناپذیر است. 

۲۲۳۲۲۹



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.