به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز، از رونماییهای مهم این نشست مطبوعاتی، خبر ریبرندینگ سرویس مشورپ و تغییر نام آن به سرویس «حال» بود.
فراهانی در این خصوص گفت:”با توجه به شیوع کرونا و،اقبال مردم به استفاده از خدمات آنلاین در حوزه سلامت افزایش یافت از این رو اپلیکیشن آپ با مجموعه حال، «مشورپ سابق»، همکاری را آغاز کرد. در این بین آپ نیز بازیگر اصلی این فضا شد، مجموعه آسان پرداخت بزرگترین سهام دار مجموعه مشورپ است که از امروز به سرویس حال تغییر نام خواهد داد و ماموریت آن بهبود حال عموم مردم جامعه است.”
در ادامه این نشست امین دولتی، مدیرعامل حال، افزود:” امیدواریم این برند جدید که با عنوان «حال» فعالیت میکند به هدف خود پایبند باشد وحال افراد جامعه را در هر وضعیتی بهبود بخشد.”
وی در ادامه گفت:” دقت نظر دوستان و دغدغه آنها در خصوص ماموریت اجتماعی و بهبود حال مردم در حوزه سلامت باعث شد که تعداد زیادی از افراد جامعه در ابتدا از سرویس مشاوره رایگان در حوزه سلامت از این اپلیکیشن استفاده کنند و در دوره پیک کرونا نیز در خصوص انواع تست ها و مشاوره ها اتفاق خوبی در این اپلیکیشن رقم خورد و سطح رضایت بالا از سوی کاربران به ما انگیزه ادامه فعالیت داد.”
دولتی در ادامه گفت:” پیگیری و انرژی و اعتقاد سهامداران به سرویس سلامت بسیار حائز اهمیت بوده است و انگیزه ای برای ما بوده است تا تیم به صورت شبانه روزی فعالیت کند و سرویس را در حد مطلوب ارائه دهد.”
هدف سرویس حال چیست؟
علی اکبر فراهانی در ادامه این نشست در خصوص هدف سرویس حال گفت:” هدف اول این سرویس گسترش ارائه خدمات سلامت به خصوص دریافت وقت ویزیت و سلامت روان و دسترس پذیر کردن این خدمات برای عموم جامعه است. از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰ تعداد کاربران این سرویس از ۲۰ هزار به ۴ میلیون نفر رسیدهاست و نزدیک به هزار و ۷۰۰ پزشک و مشاور و روانشناس بر روی این پلتفرم فعالیت میکنند و ۳۰۰ مرکز نیز با این پلتفرم قرارداد دارند.”
وی در ادامه افزود:”مرکزیت این پلتفرم در مشهد تهران شیراز است و برخی از این خدمت برای ایرانیان مقیم ترکیه و امارات در حال ارائه هستند.”
امکان پرداخت اعتباری خدمات
علی اکبر فراهانی در ادامه به امکان پرداخت اعتباری خدمات در این سرویس اشاره کرد و افزود:” بخش عمده درآمدی این سرویس متعلق به کادر پزشکی و خدماتی این حوزه است.”
وی در ادامه افزود:” بسیاری از افراد به دلیل عدم بضاعت مالی نمیتوانند از سرویس ها استفاده کنند و با استفاده از مجموعه آپ از طریق سرویس حال و پرداخت اعتباری و اخذ وام روند درمان تسریع خواهد شد.”
فراهانی در ادامه افزود:” سرویس پرداخت اعتباری مجموعه آسان پرداخت در غالب همکاری با آپسان ارائه می شود و افرادی که اعتبار تالی دارند میتوانند از این سرویس استفاده کنند و در حال حاضر بیش از ۱۲۰ هزار نفر هستند که اعتبار تالی دارند و افرادی که ندارند نیزاز طریق اپلیکیشن آپ میتوانند برای افزودن اعتبار اقدام کنند.”
وی در ادامه گفت:” این اعتبار از۲۵۰ هزار تومان شروع می شود و به ارقام بالاتر نیز میرسد؛ در موضوع اقساطی تا ۵۰ میلیون تومان برای آن در نظر گرفته شده است و تا ۱۲ ماه امکان بازپرداخت آن وجود دارد.”
علی اکبر فراهانی در ادامه با اشاره به افزایش تعرفههای پزشکی در هفتههای اخیر؛ گفت:” در اولویت ما نبود که سرویس اعتبار را برای این بخش در ماه جاری رونمایی کنیم اما با توجه به فضای تورمی و افزایش تعرفه های پزشکی به این نتیجه رسیدیم که این سرویس را زودتر ارائه کنیم.”
سرویس حال محدود به آپ نخواهد بود
فراهانی در ادامه با اشاره به این موضوع که هیچ محدودیتی برای سرویس حال در ارائه خدمات در سایر پلتفرم ها وجود ندارد؛ گفت:” مجرای اصلی سرویس حال آپ است اما در حوزه وب نیز در دسترس است و این امکان را دارد که با هر اپلیکیشن دیگری امکان ارائه خدمات را داشته باشد و محدود به آپ نخواهد بود.”
تسریع روند ارائه نسخه الکترونیک
دولتی در ادامه افزود:” این شیوه خدمات دهی باعث میشود با ارائه نسخه الکترونیک دغدغه کادرپزشکی برای کاربران و مراجعین کاهش یابد؛ اپلیکیشن حال و سرویس سلامت حال اولین اپلیکیشن هایی هستند که به ارائه نسخه آنلاین میپردازند.”
در ادامه این نشست آرمان فرجزاده، مدیراجرایی آسان پرداخت، گفت:” در سال گذشته بخش سلامت یکی از پرسودترین سرویس ها بوده است و بالاترین رضایت مندی را داشته است.”
ایرانیان مقیم ترکیه و امارات از چه خدماتی بهره خواهند برد؟
دولتی در ادامه در پاسخ به این پرسش که چه خدماتی به ایرانیان مقیم ترکیه و امارات ارائه خواهد شد؛ گفت:” خدماتی که مربوط به آزمایشگاه ها در محل کاربر باشد و خدمات مربوط به کادر درمان که بتوانند در محل حضور افراد قرار گیرند و خدمات آنلاین نیز دردسترس ایرانیان خارج از کشور است و کاربر میتواند در هر ساعت از شبانه روز با پزشک خود در هر زمینه ای که تمایل دارد ارتباط گیرد.”
علی اکبر فراهانی در ادامه در خصوص صلاحیت پزشکانی که در این مجموعه فعالیت می کنند؛ گفت:” موضوع آن است که بتوانیم در لحظه پروانه و صحت اطلاعات پزشکان و روانشناسانی که در این سرویس فعال هستند را چک کنیم و پروسه اضافه شدن پزشک و مشاور در سرویس حال موضوع ساده ای نیست و ما درسایت نظام پزشکی و روانشناسی کد ملی و شماره پروانه آنها را چک خواهیم کرد و پس از طی فرایندی پزشک به جمع این سرویس خواهد پیوست و مشاوران این سرویس نیز مدارک قانونی لازم برای ارائه مشاوره را داشتهاند.”
کاهش استفاده از سرویسهای خدمات دهی آنلاین نسبت به دوره پیک کرونا
علی اکبری در ادامه افزود:” با شیوع کرونا فضای استفاده از خدمات آنلاین به صورت ناگهانی گسترش پیدا کرد و حال بعد از اینکه کرونا تا حدودی مهار شده است افت را در استفاده از سرویس های آنلاین نسبت به پیک کرونا شاهد بودیم که حدودا ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است.”
وی در ادامه در خصوص میزان نرخ بازگشت افراد در سرویس سلامت به نسبت سایر سرویس ها؛ گفت:” این نسبت خیلی بالا است و تجربه از خانه بیرون نرفتن و طی نکردن مسیر طولانی تجربه مطلوبی بوده است اما طبیعی است که در برخی موارد پزشک مورد نظر خود را کاربر نتواند در این پلتفرم پیدا کند.”
۲۲۳۲۲۷
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰