اقتصاددان کاخ سفید هشدار داد چین می‌خواهد وضعیت ارز ذخیره دلار آمریکا را تضعیف کند – سناتور می‌گوید بزرگ‌ترین تهدید از داخل است – اقتصاد بیت‌کوین نیوز

[ad_1] جرد برنشتاین، اقتصاددان کاخ سفید، در یک جلسه استماع کنگره می‌گوید «شواهدی» وجود دارد که نشان می‌دهد چین می‌خواهد دلار آمریکا جایگاه خود را به عنوان ارز ذخیره جهان از دست بدهد. با این حال، سناتور آمریکایی بیل هاگرتی تاکید کرد که بزرگترین تهدید برای تسلط دلار آمریکا از درون است. برنشتاین می‌گوید چین

کد خبر : 349278
تاریخ انتشار : شنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۹:۳۰
اقتصاددان کاخ سفید هشدار داد چین می‌خواهد وضعیت ارز ذخیره دلار آمریکا را تضعیف کند – سناتور می‌گوید بزرگ‌ترین تهدید از داخل است – اقتصاد بیت‌کوین نیوز

[ad_1]

جرد برنشتاین، اقتصاددان کاخ سفید، در یک جلسه استماع کنگره می‌گوید «شواهدی» وجود دارد که نشان می‌دهد چین می‌خواهد دلار آمریکا جایگاه خود را به عنوان ارز ذخیره جهان از دست بدهد. با این حال، سناتور آمریکایی بیل هاگرتی تاکید کرد که بزرگترین تهدید برای تسلط دلار آمریکا از درون است.

برنشتاین می‌گوید چین می‌خواهد دلار آمریکا وضعیت ارز ذخیره‌شده جهان را از دست بدهد.

جرد برنشتاین، اقتصاددان کاخ سفید، روز سه شنبه در جلسه استماع در مورد نامزدی خود برای ریاست شورای مشاوران اقتصادی، در برابر کمیته بانکی سنا به برخی سوالات کنگره درباره وضعیت دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره جهان پاسخ داد.

برنشتاین، یکی از اعضای فعلی شورای مشاوران اقتصادی کاخ سفید، پیش از این به عنوان اقتصاددان ارشد جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور وقت، در دولت اوباما و بایدن خدمت می‌کرد، پیش از پیوستن به مرکز اولویت‌های بودجه و سیاست، جایی که به عنوان یک کارشناس ارشد از 2011 تا 2021

در طول جلسه استماع، سناتور بیل هاگرتی (R-TN) به تلاش های چندین کشور که وضعیت دلار آمریکا را به عنوان ارز ذخیره جهانی تهدید می کنند، مانند رئیس جمهور برزیل، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، اشاره کرد و خواستار پایان دادن به تجارت دلار شد. تسلط سناتور تنسی با تاکید بر اینکه چین این موضوع را تشویق کرد، از برنشتاین پرسید: “آیا قبول دارید که چین می‌خواهد این اتفاق بیفتد؟” اقتصاددان کاخ سفید بی درنگ پاسخ داد:

من فکر می کنم شواهدی وجود دارد که این کار را انجام می دهد.

برنشتاین در توضیح اینکه چرا چین می‌خواهد سلطه دلار را کاهش دهد، توضیح داد: «من فکر می‌کنم امتیازات بسیار مهمی، و حتی در حوزه دلایل امنیتی، برای داشتن – مزایای داشتن – ارز ذخیره وجود دارد. وی افزود: یکی از بدیهی ترین آنها البته تحریم است. اگر ارز ذخیره را کنترل کنید، می‌توانید تحریم‌هایی را اعمال کنید، همانطور که ما علیه روسیه انجام داده‌ایم و تأثیر قابل‌توجهی دارد.»

سقف بدهی و “بزرگترین تهدید” دلار

سناتور هاگرتی نگرانی‌های خود را در مورد «بدهی باورنکردنی» که دولت ایالات متحده «انباشته کرده است» و «هزینه نرخ بهره که CBO است» ابراز کرد. [Congressional Budget Office] پیش‌بینی می‌شود که در واقع از کل بودجه دفاعی ما بیشتر باشد.»

با این حال، برنشتاین گفت: «یک کاری که واقعاً می‌توانیم به دلار کمک کنیم تا وضعیت ارز ذخیره‌اش را حفظ کند، و همچنین برای محافظت از ارزش دلار، افزایش سقف بدهی است.»

هاگرتی با اظهار نظر در مورد از دست دادن بالقوه دلار آمریکا وضعیت ارز ذخیره خود را بر اهمیت نظم بخشیدن به سیاست های مالی تاکید کرد. فکر می‌کنم هزینه‌های مالی به بازار اجازه می‌دهد تا به دلار به‌عنوان ارز ذخیره‌ای دیکته کند که چه اتفاقی می‌افتد، و اگر همچنان اجازه دهیم مخارج کسری از کنترل خارج شود، من بسیار بسیار جدی نگران این هستم که این کار را انجام دهیم. به خودمان من می دانم که چین دوست دارد این کار را با ما انجام دهد. وی نتیجه گرفت:

چین دوست دارد ما جایگاه خود را به عنوان یک ارز ذخیره از دست بدهیم، اما من فکر می‌کنم بزرگ‌ترین تهدید از درون است که اجازه می‌دهیم هزینه‌های ما از کنترل خارج شود. این راهی است که ما اکنون در آن هستیم. ما باید دوباره آن را تحت کنترل ببینیم.

آیا فکر می کنید دلار آمریکا جایگاه خود را به عنوان ارز ذخیره جهانی از دست خواهد داد؟ و آیا قبول دارید که بزرگترین تهدید برای دلار آمریکا از داخل می آید؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

کوین هلمز

کوین که دانشجوی اقتصاد اتریش بود، بیت کوین را در سال 2011 پیدا کرد و از آن زمان تا کنون یک مبشر بوده است. علایق او در امنیت بیت کوین، سیستم های منبع باز، اثرات شبکه و تقاطع بین اقتصاد و رمزنگاری نهفته است.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.