اقتصاددان می گوید: اهمیت دلار آمریکا در معاملات بین المللی و به عنوان ارز ذخیره کاهش یافته است – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1] یک اقتصاددان کانادایی و استاد دانشگاه بریتیش کلمبیا می گوید که نقش دلار آمریکا در تجارت بین المللی و به عنوان ارز ذخیره در حال کاهش است. وی تاکید کرد: ارزهای دیگر در معاملات بین المللی و به عنوان ارزهای ذخیره اهمیت بیشتری پیدا کرده اند. اقتصاددان بر روند رو به رشد دلارزدایی تاکید

کد خبر : 359745
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۶:۳۰
اقتصاددان می گوید: اهمیت دلار آمریکا در معاملات بین المللی و به عنوان ارز ذخیره کاهش یافته است – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1]

یک اقتصاددان کانادایی و استاد دانشگاه بریتیش کلمبیا می گوید که نقش دلار آمریکا در تجارت بین المللی و به عنوان ارز ذخیره در حال کاهش است. وی تاکید کرد: ارزهای دیگر در معاملات بین المللی و به عنوان ارزهای ذخیره اهمیت بیشتری پیدا کرده اند.

اقتصاددان بر روند رو به رشد دلارزدایی تاکید کرد

جیمز براندر، اقتصاددان کانادایی، افکار خود را در مورد روند دلارزدایی در سراسر جهان و کاهش نفوذ دلار آمریکا در هفته گذشته به اشتراک گذاشت. برندر استاد آسیا و اقیانوسیه در بخش استراتژی و اقتصاد کسب و کار دانشگاه بریتیش کلمبیا است.

به گزارش پرس تی وی، وی توضیح داد که سلطه دلار آمریکا در بازار جهانی رو به کاهش است زیرا تعداد فزاینده ای از کشورها ترجیح می دهند معاملات بین المللی خود را به جای تکیه بر دلار آمریکا با استفاده از ارزهای محلی انجام دهند. وی با اشاره به اینکه دلار آمریکا «عمده ارز ذخیره» است و «بیش از نیمی از کل ذخایر ارزی جهان را ذخایر دلاری آمریکا تشکیل می دهد»، گفت: نقش دلار آمریکا رو به کاهش بوده است. هنوز هم بزرگ است، اما در حال کاهش است.» این کارشناس اقتصادی افزود:

سایر ارزها در معاملات بین المللی و به عنوان ارزهای ذخیره اهمیت بیشتری پیدا کرده اند. تنش‌های ژئوپلیتیک کنونی حرکت به سمت استفاده از ارزهای دیگر را افزایش داده است… به‌ویژه روسیه، چین و برخی دیگر از کشورها.

پروفسور تکرار کرد: «ارزهای محلی بیشتری برای معاملات بین المللی استفاده می شود. “بنابراین، ما یک تراکنش بین هند و روسیه داریم که به ارز هند یا روسیه انجام می شود. ما به جای دلار آمریکا بیشتر شاهد آن هستیم. من مشکلی در آن نمی بینم.»

اعمال تحریم های اقتصادی توسط ایالات متحده، به ویژه بر روسیه، به طور گسترده به عنوان یک نیروی محرکه مهم برای سایر کشورها برای دور شدن از دلار آمریکا تلقی می شود. جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده ماه گذشته اظهار داشت: «زمانی که از تحریم های مالی مرتبط با نقش دلار استفاده می کنیم، این خطر وجود دارد که به مرور زمان می تواند هژمونی دلار را تضعیف کند… البته، این میل را برای دلار ایجاد می کند. بخشی از چین، روسیه، ایران برای یافتن یک جایگزین.

تلاش‌های دلارزدایی در میان کشورهای بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) شتاب بیشتری گرفته است. بلوک اقتصادی همچنین در حال کار بر روی ایجاد یک ارز مشترک است که به اعضای آن کمک می کند تا اتکای خود را به دلار آمریکا کاهش دهند. انتظار می رود رهبران بریکس در نشست آتی رهبران خود در ماه آگوست در مورد این موضوع بحث کنند. علاوه بر این، اخیراً 10 کشور آسیای جنوب شرقی موافقت کردند که استفاده از ارزهای ملی را در معاملات تشویق کنند.

آیا فکر می کنید اهمیت دلار آمریکا در تجارت بین المللی و به عنوان ارز ذخیره در حال کاهش است؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

کوین هلمز

کوین که دانشجوی اقتصاد اتریش بود، بیت کوین را در سال 2011 پیدا کرد و از آن زمان تا کنون یک مبشر بوده است. علایق او در امنیت بیت کوین، سیستم های منبع باز، اثرات شبکه و تقاطع بین اقتصاد و رمزنگاری نهفته است.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.