افزایش هزینه‌های حج کارشناسی شده است؟

[ad_1] ایسنا/خراسان رضوی مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی گفت: حدود یک هفته پیش نیروهای سازمان حج و زیارت برای برآورد هزینه‌ها به عربستان اعزام شدند که مشخص شد هزینه‌ خدمات در این کشور افزایش یافته است. عباس خداشناس در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص جزئیات اعزام کاروان‌های حج خراسان رضوی اظهار

کد خبر : 213641
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
افزایش هزینه‌های حج کارشناسی شده است؟

[ad_1]

ایسنا/خراسان رضوی مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی گفت: حدود یک هفته پیش نیروهای سازمان حج و زیارت برای برآورد هزینه‌ها به عربستان اعزام شدند که مشخص شد هزینه‌ خدمات در این کشور افزایش یافته است.

عباس خداشناس در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص جزئیات اعزام کاروان‌های حج خراسان رضوی اظهار کرد: بر اساس اعلام کشور عربستان امکان پذیرش افراد بالای ۶۵ سال فراهم نشد؛ لذا زائران زیر ۶۵ سال مشمول ثبت‌ نام شدند و متقاضیان تشرف به حج تمتع از بین ثبت‌ نامی‌های کاروان‌های حج سال ۱۳۹۹ که وجوه مربوطه را پرداخت کرده‌ از ۱۸ اردیبهشت ماه اقدام به ثبت‌ نام کردند.

وی در خصوص الزام تزریق واکسن مننژیت به زائران حج تمتع اضافه کرد: برنامه تزریق واکسن مننژیت همه ساله در برنامه تزریق زائران اعزامی وجود داشته است؛ همچنین در سال جاری با توجه به مشاهده فلج اطفال در برخی از کشورهای اسلامی عربستان زائران برخی از کشورها از جمله زائران ایرانی را ملزم به تزریق واکسن فلج اطفال کرده است.

خداشناس در مورد دریافت هزینه اضافی از زائران اعزامی حج ۱۴۰۱ تصریح کرد: در سال‌های گذشته چند ماه قبل از اعزام زائران به مکه نیروهایی از سوی سازمان حج و زیارت به کشور عربستان اعزام می‌شدند و پس از انجام اقدامات لازم و برآورد قیمت‌ها نتیجه به حجاج اعلام می‌شد اما امسال حدود یک هفته پیش نیروهای سازمان حج و زیارت به عربستان اعزام شدند و پس از برآوردها مشخص شد که هزینه‌ خدمات در این کشور افزایش یافته و این افزایش شامل تمام کشورهای حاضر می‌شود.

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی تصریح کرد: در این راستا تمام کشورهای اسلامی به اعتراض پرداختند و برخی نیز اعلام کردند که امسال زائری اعزام نخواهند کرد. در این خصوص با انجام رایزنی‌ها و تصمیمات شورای عالی حج مقرر شد بخشی از هزینه‌های اعلام شده توسط زائران و بخشی دیگر از سوی سازمان حج و زیارت از محل‌هایی که قابل پیگیری است، پرداخت شود.   

خداشناس ادامه داد: در حج امسال تعداد ۵۰۶۵  زائر از استان در قالب ۴۰ کاروان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد که از این تعداد ۳۰ کاروان به تعداد ۳۹۰۰ زائر مدینه قبل و ۱۰ کاروان به تعداد ۱۱۶۵ نفر مدینه بعد هستند.

وی در خصوص اعزام اولین کاروان خراسان رضوی به حج اضافه کرد: در حال حاضر تاریخ دقیق مشخص نشده اما طبق روال هر سال ۲۶ خرداد اولین پرواز حجاج خراسان رضوی به حج صورت خواهد گرفت و آخرین کاروان اعزامی پنج تیر ماه خواهد بود.

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی عنوان کرد: زائران ثبت‌ نامی در حج باید حداقل برای تزریق ۲ دوز واکسن کووید ۱۹ که شامل سینوفارم و آسترازنکا بوده و مورد تایید عربستان است، اقدام کرده باشند و تا قبل از اعزام نیز نسبت به تزریق دوز سوم واکسن خود اقدام کنند.

خداشناس ادامه داد: این دسته از مشمولان حج باید دوز سوم و چهارم را بر اساس واکسن‌های مورد تائید عربستان یعنی سینوفارم و آسترازنکا تزریق کنند.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.