افزایش قیمت نفت نگرانی دیگری را برای سرمایه گذاران متزلزل ایجاد می کند

[ad_1] قیمت نفت خام آمریکا پس از افزایش 40 درصدی از اول دسامبر و در اوایل این هفته به بالاترین سطح خود از سال 2014 رسید، در حدود 91 دلار در هر بشکه است. افزایش سریع قیمت نفت می تواند یک تحول نگران کننده برای بازارها باشد، زیرا با افزایش هزینه ها برای مشاغل و

کد خبر : 168897
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۹
افزایش قیمت نفت نگرانی دیگری را برای سرمایه گذاران متزلزل ایجاد می کند

[ad_1]

قیمت نفت خام آمریکا پس از افزایش 40 درصدی از اول دسامبر و در اوایل این هفته به بالاترین سطح خود از سال 2014 رسید، در حدود 91 دلار در هر بشکه است.

افزایش سریع قیمت نفت می تواند یک تحول نگران کننده برای بازارها باشد، زیرا با افزایش هزینه ها برای مشاغل و مصرف کنندگان، چشم انداز اقتصادی را مختل می کند. افزایش قیمت نفت خام همچنین تورم رو به افزایش را تسریع می‌کند و این نگرانی را تشدید می‌کند که فدرال رزرو برای کاهش قیمت‌های مصرف‌کننده باید به شدت سیاست‌های پولی خود را تشدید کند.

پیتر کاردیلو، اقتصاددان ارشد بازار در Spartan Capital Securities می‌گوید: «بازار سهام واقعاً با مشکل مواجه می‌شود اگر ما به شمال 125 دلار در هر بشکه برویم و برای مدتی در آنجا بمانیم، زیرا این باعث افزایش بیش از حد تورم می‌شود». این بدان معناست که فدرال رزرو باید بسیار تهاجمی تر باشد و مطمئناً سناریوی خوشایندی برای بازار سهام نخواهد بود.

افزایش تنش‌ها بین روسیه – یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان – و اوکراین اخیراً به افزایش قیمت نفت کمک کرد که با بهبود تقاضا از همه‌گیری ویروس کرونا حمایت شده بود.

تحلیلگران کاپیتال اکونومیکس در اوایل این هفته گفتند که قیمت نفت خام و گاز طبیعی در صورت تشدید درگیری در اوکراین “حتی اگر با فرونشستن گرد و غبار نسبتاً سریع کاهش یابد” افزایش خواهد یافت.

افزایش قیمت نفت به افزایش تورم ایالات متحده کمک کرد که در ماه گذشته با سریع‌ترین سرعت خود در حدود چهار دهه اخیر رشد کرد: در حالی که قیمت‌های مصرف کننده کلی در ژانویه 7.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت، مؤلفه انرژی این شاخص 27 درصد افزایش یافت.

به گفته تحلیلگران آکسفورد اکونومیکس، هر افزایش «پایدار» 10 دلاری در قیمت هر بشکه نفت، در مقایسه با سال گذشته حدود 0.3 واحد درصد به شاخص کلی قیمت مصرف کننده اضافه می کند.

کتی بوستیانچیچ، اقتصاددان ارشد مالی ایالات متحده در آکسفورد اکونومیکس، در نظرات ایمیلی به رویترز گفت: «بزرگترین تأثیر افزایش قیمت نفت بر تورم قیمت مصرف‌کننده است و فشار بیشتری بر فدرال رزرو برای تهاجمی‌تر شدن می‌افزاید».

شاخص S&P 500 امسال بیش از 8 درصد کاهش یافته است در حالی که بازدهی اوراق بهادار 10 ساله خزانه داری با 40 واحد افزایش به بیش از 1.9 درصد رسیده است. بر اساس ابزار Fedwatch Refinitiv، سرمایه گذاران نرخ وجوه فدرال رزرو را تا پایان سال 2022 از نزدیک به صفر قیمت گذاری می کنند تا به بالای 1.50 درصد برسد.

تأثیر مخارج مصرف کننده

افزایش قیمت نفت در حال حاضر هزینه ها را برای مشاغل و رانندگان افزایش می دهد. گروه خودروسازی AAA در اوایل این هفته اعلام کرد میانگین ملی بنزین در ایالات متحده اخیراً به 3.48 دلار در هر گالن رسیده است که 18 سنت نسبت به ماه قبل و 98 سنت نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

با افزایش قیمت بنزین، سرمایه گذاران بر روند مصرف کنندگان نظارت می کنند که مخارج آنها بیش از دو سوم فعالیت اقتصادی ایالات متحده را تشکیل می دهد. داده‌های روز چهارشنبه نشان داد که خرده‌فروشی ایالات متحده در ژانویه بیشترین افزایش را در 10 ماه گذشته داشته است، اما میزان تمایل مصرف‌کننده در هفته گذشته در اوایل فوریه به پایین‌ترین سطح خود در بیش از یک دهه گذشته رسید.

مایکل آرون، استراتژیست ارشد سرمایه گذاری در استیت استریت، می گوید: «خطر این است که اگر قیمت بنزین در پمپ شروع به افزایش کند، این به معنای کاهش مخارج اختیاری برای مصرف کنندگان در زمانی است که بسیاری از مزایای مالی آنها در چند سال گذشته در حال محو شدن است. مشاوران جهانی

سرمایه گذاران در حال سنجش تأثیر افزایش نفت بر درآمد شرکت ها هستند. به گفته دیوید بیانکو، مدیر ارشد سرمایه گذاری آمریکا در گروه DWS، معمولاً افزایش قیمت نفت به ازای هر 5 دلار افزایش قیمت نفت، درآمد کلی S&P 500 را حدود 1 دلار به ازای هر سهم افزایش می دهد، و منافع شرکت های انرژی بیشتر از این است. درآمد شرکت های هواپیمایی و سایر شرکت ها به طور بالقوه از هزینه های بالاتر نفت خام آسیب می بیند. این حدود 0.4 درصد از کل درآمدهای S&P 500 مورد انتظار برای سال 2022 است.

بخش انرژی S&P 500 تاکنون در سال 2022 تا 22 درصد افزایش یافته است، در حالی که مدیران صندوق در آخرین نظرسنجی BofA Global Research بیشترین تخصیص خود را به سهام انرژی از مارس 2012 گزارش کردند.

اما برخی از سرمایه گذاران می گویند که با توجه به اینکه قیمت نفت در حال حاضر به بالاترین حد هفت ساله خود نزدیک شده است و سهام انرژی سهم بسیار پایین تری از بازار را نسبت به یک دهه پیش به خود اختصاص داده است، برخی از سرمایه گذاران می گویند که اگر قیمت نفت خام همچنان به قیمت بالاتری ادامه پیدا کند، ممکن است این منافع پایین تر از قیمت پایین تحت الشعاع نگرانی های تورمی قرار گیرد.

بیانکو گفت: “قیمت های بالای نفت، بدون رکود، سود S&P را افزایش می دهد.” اما نه به اندازه گذشته و قطعاً نمی خواهید این اتفاق در زمانی که فدرال رزرو با تورم مبارزه می کند، رخ دهد.

(گزارش توسط لوئیس کراوسکوپف؛ گزارش اضافی توسط لوسیا موتیکانی و اسکات دی ساوینو؛ ویرایش توسط ایرا آیوسباشویلی و آرورا الیس)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.