افزایش قیمت ملک در دبی در سال 2023 بیشتر کاهش یافت

[ad_1] ریچارد وایند، مدیر عامل گروه Betterhomes به رویترز گفت که قیمت ها پس از افزایش 11 درصدی در سال 2022، حدود 5 درصد در سال جاری افزایش یافته است، که خود کاهشی از رشد 21 درصدی در سال 2021 بود. «نرخ‌های بهره (بالاتر) تقاضای اساسی را کاهش نداده است. اما آنها مطمئناً بر تمایل

کد خبر : 306992
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۲
افزایش قیمت ملک در دبی در سال 2023 بیشتر کاهش یافت

[ad_1]

ریچارد وایند، مدیر عامل گروه Betterhomes به رویترز گفت که قیمت ها پس از افزایش 11 درصدی در سال 2022، حدود 5 درصد در سال جاری افزایش یافته است، که خود کاهشی از رشد 21 درصدی در سال 2021 بود.

«نرخ‌های بهره (بالاتر) تقاضای اساسی را کاهش نداده است. اما آنها مطمئناً بر تمایل و توانایی مردم برای پرداخت بیشتر برای املاک تأثیر می گذارند.

بدیهی است که ما در اینجا از طریق رواج خریدهای نقدی کمتر در معرض نرخ بهره قرار داریم. بنابراین، در بریتانیا، ایالات متحده، خرید نقدی چیزی بین 20 تا 40 درصد از کل معاملات است. در اینجا، تقریباً 70 درصد است.

بخش املاک دبی در سال 2020 افزایش یافت، زیرا در طول همه‌گیری پیش از بسیاری از شهرهای بزرگ و خریداران ثروتمند واحدهای لوکس باز شد و بخشی را تقویت کرد که از زمان سقوط قیمت نفت در سال‌های 2014-2015 کساد بود.

در سال 2022، روس ها بیشترین خریداران غیرمقیم Betterhomes بودند که 15 درصد از معاملات را به خود اختصاص دادند، پس از آن بریتانیایی ها 12 درصد، هندی ها با 11 درصد، ایتالیایی ها 7 درصد و فرانسوی ها 4 درصد قرار گرفتند. Betterhomes در گزارشی گفت که خریداران پاکستان ششم، لبنان هفتم، چین هشتم، ایالات متحده و کانادا نهم و قرقیزستان دهم هستند.

روس‌ها پس از جنگ در اوکراین سرازیر شدند و املاکی را در برخی از مناطق مورد علاقه دبی، مانند پالم جمیرا و مرکز شهر، تصاحب کردند.

در میان ساکنان دبی، هندی ها بیشترین خریداران را داشتند و پس از آن انگلیسی ها، روس ها، ایتالیایی ها و کانادایی ها قرار گرفتند. خارجی ها اکثریت جمعیت امارات متحده عربی را تشکیل می دهند.

فروش آپارتمان‌ها در سال گذشته از نظر حجمی 73 درصد افزایش یافت، در حالی که ویلاها – که منجر به شروع بهبود در سال 2020 شد – تنها شاهد افزایش 3 درصدی در حجم بودند، «عمدتاً به دلیل کمبود عرضه، چه در آماده‌سازی و چه در شرایط غیرفعال. بازارها را برنامه ریزی کنید، Betterhomes در این گزارش گفت.

نگرانی از مازاد عرضه مدت‌هاست که گریبان بخش این بخش را گرفته است که شاهد ترکیدن حباب املاک در سال‌های 2009-2010 بود که باعث کاهش بیش از نصف قیمت‌ها شد.

به گفته Betterhomes، سال گذشته 34000 واحد جدید اضافه شد. وایند انتظار 30000 تا 35000 واحد جدید در سال 2023 را دارد که از نظر وی “فقدان عرضه در این بازار با رشد جمعیت” است.

(گزارش یوسف صبا؛ ویرایش سوزان فنتون)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.