افزایش شدید در حالی که اتحادیه اروپا ممنوعیت نفت روسیه را تحت فشار قرار می دهد – بعد چه می شود؟

چشم انداز نفت خام: قیمت نفت خام بار دیگر افزایش یافته است زیرا اتحادیه اروپا ممنوعیت واردات نفت از روسیه را بررسی می کند. مقاومت از اواسط و اواخر بهمن ماه حدود سال 95 در روزهای اخیر خود را به عنوان پشتوانه ثابت کرده است. بر اساس شاخص احساسات مشتری IGقیمت نفت خام در کوتاه

کد خبر : 181878
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۱
افزایش شدید در حالی که اتحادیه اروپا ممنوعیت نفت روسیه را تحت فشار قرار می دهد – بعد چه می شود؟


چشم انداز نفت خام:

  • قیمت نفت خام بار دیگر افزایش یافته است زیرا اتحادیه اروپا ممنوعیت واردات نفت از روسیه را بررسی می کند.
  • مقاومت از اواسط و اواخر بهمن ماه حدود سال 95 در روزهای اخیر خود را به عنوان پشتوانه ثابت کرده است.
  • بر اساس شاخص احساسات مشتری IGقیمت نفت خام در کوتاه مدت دارای یک سوگیری متفاوت است.

نفت دوباره بلندتر منفجر می شود

پس از از دست دادن نزدیک به -30 درصد از بالاترین سطح اوایل ماه مارس، قیمت نفت خام در روزهای اخیر تثبیت شد و بار دیگر دلیلی برای صعود به اوج پیدا کرد. در حالی که حمله روسیه به اوکراین ظاهراً به نقطه فرسایشی رسیده است، امتناع روسیه از خروج نیروهایش اتحادیه اروپا را به تشدید مجدد تحریم ها برانگیخته است. این خبر مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا ممکن است به زودی واردات نفت روسیه را ممنوع کند پس از آن منتشر شد که هفته گذشته ایالات متحده این کار را انجام داد و تهدیدی برای اختلال بیشتر در عرضه جهانی انرژی بود. افزایش بیش از 16 درصدی سه روزه نفت خام نشان دهنده شرایط ناپایدار احتمالی تداوم آن است.

نوسانات نفت، همبستگی قیمت نفت تشدید می شود

قیمت نفت خام مانند بسیاری از طبقات دارایی دیگر با نوسانات ارتباط دارد، به ویژه آنهایی که مصارف اقتصادی واقعی دارند – به عنوان مثال، سایر دارایی های انرژی، فلزات نرم و سخت. شبیه به چگونه اوراق قرضه و سهام افزایش نوسانات را دوست ندارند – نشان دهنده عدم اطمینان بیشتر در مورد جریان های نقدی، سود سهام، پرداخت کوپن، و غیره – نفت خام در طول دوره های نوسانات بالاتر متضرر می شود. تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی همچنان به نوسانات بیشتر نفت تبدیل می‌شود و به قیمت‌های نفت اجازه می‌دهد به شیوه‌ای غیرمعمول افزایش یابد که در آینده قابل پیش‌بینی ادامه خواهد یافت.

تحلیل فنی OVX (نوسان‌پذیری نفت): نمودار قیمت روزانه (مارس 2021 تا مارس 2022) (نمودار 1)

نوسانات نفت (همانطور که با نوسانات طلای Cboe ETF، OVX اندازه گیری می شود، که نوسانات ضمنی یک ماهه نفت را که از زنجیره اختیاری USO مشتق شده است، ردیابی می کند) در زمان نگارش این گزارش با قیمت 70.74 معامله می شد. افزایش نوسانات نفت – ناشی از عدم اطمینان در مورد منابع انرژی کوتاه مدت – با قیمت های بالاتر نفت همزمان شده است. همبستگی 5 روزه بین OVX و قیمت نفت خام است +0.92 در حالی که همبستگی 20 روزه است +0.90. Oنه هفته پیش، در 14 مارس همبستگی 5 روزه بود +0.86 و همبستگی 20 روزه بود +0.94.

تحلیل فنی قیمت نفت خام: نمودار روزانه (اکتبر 2020 تا مارس 2022) (نمودار 2)

پیش‌بینی قیمت نفت خام: افزایش شدید در حالی که اتحادیه اروپا ممنوعیت نفت روسیه را تحت فشار قرار می‌دهد – چه اتفاقی می‌افتد؟

قیمت نفت خام پس از اینکه الگوی شمعدانی ستاره صبحگاهی در منطقه ای آشنا در حوالی 95 حمایت شد، جایی که بالاترین حد اواسط و اواخر فوریه مقاومت را ایجاد کرد، در حال افزایش است. احتمال بازگشت به 100% پسوند فیبوناچی کمترین میزان نوامبر 2020، اوج اکتبر 2021، حرکت پایین دسامبر 2021 (114.20) و فراتر از آن به سمت پسوند 123.6% فیبوناچی (126.42) وجود دارد. اوج سالانه کمی بالاتر می‌آید، در 130.50. اگر اتحادیه اروپا واردات نفت از روسیه را ممنوع کند، بازگشت به بالاترین سطح از پیش تعیین شده به نظر می رسد. در حالی که رد چنین تحولی می تواند به راحتی شاهد کاهش قیمت نفت خام در طی چند روز به سمت سال 95 باشد.

تحلیل فنی قیمت نفت خام: نمودار هفتگی (ژانویه 2008 تا مارس 2022) (نمودار 3)

پیش‌بینی قیمت نفت خام: افزایش شدید در حالی که اتحادیه اروپا ممنوعیت نفت روسیه را تحت فشار قرار می‌دهد – چه اتفاقی می‌افتد؟

قیمت نفت خام قبلاً از بالاترین سطح می 2011 که در 114.83 تعیین شده بود، عبور کرده بود و بالاتر از سطح گفته شده در هفته اول مارس بسته شد. اما دستاوردها زودگذر بودند، با مقاومت بالا، چنگال چنگال در ماه می 2011، و گسترش 100٪ فیبوناچی به عنوان یک تلاقی قوی از مقاومت عمل کرد. با یک پس‌زمینه حرکتی عمدتاً صعودی – قیمت نفت خام بالاتر از محدوده هفتگی 4، 8، و 13-EMA است، MACD هفتگی روند بالاتری دارد، و Slow Stochastics هفتگی فقط از قلمروی بیش از حد خرید خارج می‌شود – این موضوع همچنان ادامه دارد که «خرید dip’ رویکرد ارجح باقی مانده است.

شاخص احساسات مشتری IG: پیش بینی قیمت نفت خام (21 مارس 2022) (نمودار 4)

پیش‌بینی قیمت نفت خام: افزایش شدید در حالی که اتحادیه اروپا ممنوعیت نفت روسیه را تحت فشار قرار می‌دهد – چه اتفاقی می‌افتد؟

نفت – نفت خام ایالات متحده: داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد که 57.24 درصد معامله‌گران در معاملات خرید خالص هستند و نسبت معامله‌گران لانگ به کوتاه 1.34 به 1 است. تعداد معامله‌گران در معاملات خالص 11.85 درصد بیشتر از دیروز و 4.10 درصد کمتر از هفته گذشته است. در حالی که تعداد معامله گران نت-شورت نسبت به دیروز 15.20 درصد و نسبت به هفته گذشته 17.09 درصد کاهش داشته است.

ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران دارای سود خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت نفت – نفت آمریکا ممکن است به کاهش خود ادامه دهد.

موقعیت یابی نسبت به دیروز دارای طول خالص کمتر است، اما نسبت به هفته گذشته دارای طول خالص تر است. ترکیبی از احساسات فعلی و تغییرات اخیر به ما یک سوگیری ترکیبی بیشتری از تجارت نفت و نفت خام ایالات متحده می دهد.

— نوشته شده توسط کریستوفر وکیو، CFA، استراتژیست ارشد





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.