افزایش دلار بر نگرانی های رشد جهانی؛ یورو با وجود پیروزی در نظرسنجی ماکرون توسط Investing.com ضعیف است

© رویترز. توسط پیتر پرستار Investing.com – دلار آمریکا در معاملات اولیه اروپا روز دوشنبه بالاتر رفت و با وجود پیروزی امانوئل ماکرون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، در حالی که معامله گران به دنبال این پناهگاه امن بودند، حتی در برابر یورو نیز جایگاه خود را افزایش داد. در ساعت 3:05 بامداد ET (0705

کد خبر : 198144
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
افزایش دلار بر نگرانی های رشد جهانی؛  یورو با وجود پیروزی در نظرسنجی ماکرون توسط Investing.com ضعیف است



© رویترز.

توسط پیتر پرستار

Investing.com – دلار آمریکا در معاملات اولیه اروپا روز دوشنبه بالاتر رفت و با وجود پیروزی امانوئل ماکرون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، در حالی که معامله گران به دنبال این پناهگاه امن بودند، حتی در برابر یورو نیز جایگاه خود را افزایش داد.

در ساعت 3:05 بامداد ET (0705 GMT)، دلار آمریکا که ارزش دلار را در برابر سبدی از شش ارز دیگر دنبال می‌کند، با 0.4 درصد افزایش در 101.625 معامله شد و به سطوحی که آخرین بار در اواخر سال 2016 مشاهده شده بود صعود کرد.

رئیس‌جمهور فرانسه روز یکشنبه مدعی پیروزی در انتخابات بر رقیب راست افراطی خود مارین لوپن شد و یورو را با افزایش اندکی تقویت کرد زیرا نتیجه آن ثبات در اتحادیه اروپا را فراهم کرد و از تبلیغ یک سیاستمدار عمیقاً بدبین نبود.

با این حال، هر گونه سود برای ارز واحد کوتاه مدت بود زیرا معامله گران به دلیل ابهامات در مورد چشم انداز رشد جهانی به دلیل اینکه فدرال رزرو ایالات متحده سیاست های پولی را سخت تر می کند، به ایمنی دلار روی آوردند.

مارک چندلر، استراتژیست ارشد بازار در Bannockburn Global Forex گفت: دلار آمریکا ماه خوبی را سپری می کند. در برابر یورو و ین، برای چهارمین ماه متوالی افزایش می یابد. به نظر می رسد افزایش نرخ ها همچنان محرک اصلی باشد. واگرایی سیاست پولی محسوس است.»

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، هفته گذشته به احتمال افزایش 50 واحدی نرخ بهره در نشست بعدی بانک مرکزی در ماه مه اشاره کرد و به تشدید سیاست پولی آن پس از افزایش 25 واحدی در ماه مارس سرعت بخشید.

در مقابل، بانک مرکزی ژاپن به شدت به موضع بسیار سازگارانه خود پایبند بوده است، در حالی که اروپا و در نتیجه یورو، بیشتر در معرض نیروهای رکود تورمی ناشی از جنگ در اوکراین است.

صندوق بین المللی پول اخیراً پیش بینی خود را برای رشد منطقه یورو در سال جاری از 3.9 درصد به 2.8 درصد کاهش داد. این بلوک اولین برآورد خود از تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول خود را در روز جمعه منتشر خواهد کرد و انتظار می‌رود که نسبت به سه ماهه سه‌ماهه 0.3 درصد افزایش یابد.

با 0.4% کاهش به 128.09 معامله شد که از بالاترین سطح خود در 20 سال گذشته عقب نشینی کرد و دلار در سال جاری نسبت به ین حدود 11% افزایش یافته است.

0.6% کاهش یافت و به 1.0727 رسید و پس از افتتاح اولیه به پایین ترین حد دو سال اخیر سقوط کرد.

در جاهای دیگر، در حالی که ادامه شیوع کووید-19 نگرانی‌هایی را در مورد چشم‌انداز رشد اقتصادی دومین اقتصاد بزرگ جهان برانگیخت، با 0.8 درصد افزایش به 6.5518 رسید و به بالاترین حد یک ساله خود رسید.

پکن، پایتخت چین در آخر هفته ده‌ها مورد ابتلا به کووید-19 را گزارش کرد، که نگرانی‌هایی را در مورد قرنطینه سخت طولانی‌مدت مشابه آنچه در مرکز مالی شانگهای ایجاد کرد، برانگیخت.

با 0.9٪ کاهش به 1.2732، با ناامید کننده بریتانیا در هفته گذشته و داده ها حاکی از کاهش احتمالی چرخه انقباض بانک مرکزی انگلیس است.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.