افزایش دلار با تداوم فشارهای تورمی؛ چشم به جلسات بانک مرکزی است

دلار در برابر ین ژاپن با 0.35 درصد افزایش به 137.05 رسید. در برابر سبدی از ارزها، شاخص دلار آمریکا با افزایش 0.12 درصدی به 105.18 رسید. یورو آخرین بار با 0.2 درصد کاهش به 1.0509 دلار رسید. استرلینگ در معاملات روز دوشنبه آسیا با 0.31 درصد کاهش به 1.2229 دلار رسید، در حالی که

کد خبر : 292770
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۹:۳۶
افزایش دلار با تداوم فشارهای تورمی؛  چشم به جلسات بانک مرکزی است


دلار در برابر ین ژاپن با 0.35 درصد افزایش به 137.05 رسید. در برابر سبدی از ارزها، شاخص دلار آمریکا با افزایش 0.12 درصدی به 105.18 رسید.

یورو آخرین بار با 0.2 درصد کاهش به 1.0509 دلار رسید.

استرلینگ در معاملات روز دوشنبه آسیا با 0.31 درصد کاهش به 1.2229 دلار رسید، در حالی که استرالیا با 0.34 درصد کاهش به 0.6773 دلار رسید.

قیمت کیوی نیز با 0.34 درصد کاهش به 0.6393 دلار رسید.

داده‌های منتشر شده در روز جمعه نشان داد که شاخص قیمت تولیدکننده ایالات متحده برای تقاضای نهایی در ماه نوامبر نسبت به ماه قبل 0.3 درصد و نسبت به سال قبل 7.4 درصد افزایش یافته است.

کارول کنگ، استراتژیست ارزی در Commonwealth Bank of Australia (CBA) گفت: کمی نگرانی در مورد اینکه چگونه تورم دائماً بالا خواهد بود و فدرال رزرو را تشویق می کرد تا سیاست را در سطح محدودکننده ای حتی برای مدت طولانی تر از آنچه قبلاً انتظار می رفت حفظ کند وجود داشت. .

معامله گران همچنین در آستانه رویدادهای ریسک کلیدی این هفته، از جمله داده های تورم ایالات متحده و تعداد زیادی از جلسات بانک مرکزی، همچنان در معرض خطر قرار داشتند.

فدرال رزرو بار دیگر در مرکز قرار می گیرد و به طور گسترده انتظار می رود که نرخ بهره را 50 واحد افزایش دهد، هرچند تمرکز بر پیش بینی های اقتصادی به روز شده بانک مرکزی و کنفرانس مطبوعاتی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو خواهد بود.

CBA گفت: “اگر او بیشتر در مورد خطرات برای اقتصاد صحبت کند … من فکر می کنم که احتمالاً بازارها این موضوع را نادرست تلقی می کنند و البته بازارها به اظهار نظرهای بدخواهانه علاقه دارند و اینکه چگونه FOMC توجه بیشتری به ریسک های نزولی برای اقتصاد خواهد داشت.” کنگ.

بانک مرکزی انگلیس و بانک مرکزی اروپا (ECB) نیز در این هفته با یکدیگر ملاقات خواهند کرد و همچنین انتظار می‌رود که هر کدام 50 بشکه افزایش نرخ بهره را داشته باشند.

کونگ درباره نشست آتی بانک مرکزی اروپا گفت: «مقامات بانک مرکزی اروپا به ما می‌گویند که بیشتر به تورم اساسی اهمیت می‌دهند، تورمی که همچنان بالا مانده است».

“اگر آنها 50 bps افزایش پیدا کنند … ممکن است نظرات بسیار تندروانه را در کنفرانس پس از نشست لاگارد دنبال کنند.”

پیش از نشست FOMC، ارقام تورم ماه نوامبر آمریکا در روز سه‌شنبه منتشر می‌شود و اقتصاددان‌ها انتظار دارند تورم اصلی سالانه 6.1 درصد باشد.

تحلیلگران بارکلیز می‌گویند: «واکنش بازار به شگفتی‌های تورمی ایالات متحده تا کنون در سال 2022 نامتقارن بوده است، و شگفتی‌های نزولی تأثیر بیشتری نسبت به موارد صعودی داشته‌اند».

آنها با اشاره به تأثیرات روی دلار آمریکا افزودند: «با توجه به راهنمایی های فدرال رزرو برای افزایش های کوچکتر، احتمالاً چاپ تورم محرک بزرگتر این دو خواهد بود.» یوان فراساحلی کمی کاهش یافت و به 6.9798 در هر دلار رسید که بیشتر تحت فشار نگرانی ها قرار گرفت. بیش از افزایش احتمالی موارد COVID-19 در حالی که چین محدودیت های سختگیرانه COVID-19 خود را کاهش می دهد.

(گزارش توسط Rae Wee؛ ویرایش توسط Lincoln Feast و Bradley Perrett)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.