افزایش ارزش دلار و یورو به دلیل نگرانی از افزایش شوک های تورمی توسط Investing.com

[ad_1] © رویترز. نوشته جینا لی Investing.com – دلار صبح روز دوشنبه در آسیا افزایش یافت و یورو در برابر دلار به پایین‌ترین حد در 22 ماه اخیر رسید و ین، فرانک سوئیس و پوند به پایین‌ترین حد در چند سال اخیر رسید. مناقشه ادامه دار در اوکراین قیمت کالاها را افزایش داد و ترس

کد خبر : 175257
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
افزایش ارزش دلار و یورو به دلیل نگرانی از افزایش شوک های تورمی توسط Investing.com

[ad_1]


© رویترز.

نوشته جینا لی

Investing.com – دلار صبح روز دوشنبه در آسیا افزایش یافت و یورو در برابر دلار به پایین‌ترین حد در 22 ماه اخیر رسید و ین، فرانک سوئیس و پوند به پایین‌ترین حد در چند سال اخیر رسید. مناقشه ادامه دار در اوکراین قیمت کالاها را افزایش داد و ترس از یک شوک رکود تورمی را برانگیخت که بیشترین ضربه را به اروپا خواهد زد.

تا ساعت 11:04 عصر به وقت شرقی (4:04 به وقت گرینویچ) ارزش دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای دیگر با 0.27 درصد افزایش به 98.933 رسید. روز جمعه نزدیک به اوج 22 ماهه 98.925 بود.

این جفت با 0.10 درصد افزایش به 114.90 رسید.

این جفت با 0.62% افزایش به 0.7416 رسید و جفت با 0.48% افزایش به 0.6893 رسید.

این جفت با 0.07 درصد افزایش به 6.3224 رسید. که در اوایل روز منتشر شد نشان داد که در فوریه 2022 نسبت به مدت مشابه سال قبل 16.3 درصد رشد داشته است، در حالی که نسبت به سال قبل 15.5 درصد رشد داشته است و 115.95 میلیارد دلار بوده است.

این جفت با 0.12% کاهش به 1.3209 رسید.

یورو در اوایل جلسه با 0.6 درصد کاهش به 1.0864 دلار رسید که پایین‌ترین رقم از می 2020 بود و در مسیر رسیدن به پایین‌ترین حد خود در سال 2020 در حدود 1.0636 دلار بود. همچنین به زیر یک فرانک سوئیس سقوط کرد و برای اولین بار از زمان خروج فرانک از یورو در سال 2015 به 0.9982 رسید.

معاملات آتی نفت که هفته گذشته بیش از 20 درصد افزایش یافت، 10 درصد افزایش یافت زیرا ایالات متحده و اروپا به دنبال ممنوعیت واردات روسیه هستند.

تحلیلگران ANZ در یادداشتی گفتند: «این خبر بسیار بدی برای رشد جهانی، به ویژه اروپا، با توجه به وابستگی آنها به گاز روسیه است».

در مجموع، این یک شوک بزرگ و زشت عرضه در کنار اثرات ماندگار COVID-19 است، با پیامدهای تورمی جدی که به بانک‌های مرکزی مطلقاً جایی برای «فرصت دادن به رشد» نمی‌دهد.»

درگیری در اوکراین در آخر هفته تشدید شد و تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس برای اجازه دادن به غیرنظامیان برای تخلیه از شهر ماریوپول که ظاهرا تاکنون شکست خورده است.

یورو در برابر پوند به 124.78 ین به پایین ترین سطح خود در 15 ماه گذشته رسید و به کمترین میزان خود از اواسط سال 2016 تاکنون با 82.23 پنس رسید.

در آسیا و اقیانوسیه، دلار استرالیا با 0.3 درصد افزایش به بالاترین حد در چهار ماه گذشته رسید. قیمت‌های لحظه‌ای برای زغال‌سنگ استرالیا در حدود یک هفته بیش از 70 درصد افزایش یافت زیرا خریداران به دنبال جایگزین‌هایی برای انرژی روسیه بودند و گندم نیز از اوایل فوریه حدود 50 درصد افزایش یافته است. دلار استرالیا نیز در حدود یک ماه گذشته بیش از 10 درصد در برابر یورو افزایش یافته است. دلار نیوزیلند به بالاترین حد خود در هفت هفته گذشته رسیده است، اگرچه اگر وضعیت ژئوپلیتیکی بدتر شود و جنگ در اوکراین ادامه یابد، می تواند از این سودها دست بکشد.

دلار نیز در برابر ین و فرانک سوئیس افزایش یافت و در آخرین بار حدود 0.4 درصد در برابر فرانک و حدود 0.3 درصد در برابر ین افزایش یافت.

در همین حال، بر اساس نظرسنجی رویترز، بانک مرکزی اروپا، انتظار می‌رود بانک مرکزی تا ماه‌های پایانی سال 2022 منتظر بماند تا نرخ بهره خود را افزایش دهد. ایالات متحده نیز آن را در اواخر هفته منتشر خواهد کرد.

سلب مسئولیت: فیوژن مدیا مایلم به شما یادآوری کنم که داده‌های موجود در این وب‌سایت لزوماً بلادرنگ یا دقیق نیستند. تمام CFD ها (سهام، شاخص ها، آتی) و قیمت های فارکس توسط صرافی ها ارائه نمی شوند، بلکه توسط بازارسازان ارائه می شوند، بنابراین قیمت ها ممکن است دقیق نباشند و ممکن است با قیمت واقعی بازار متفاوت باشند، به این معنی که قیمت ها نشان دهنده هستند و برای اهداف تجاری مناسب نیستند. بنابراین فیوژن مدیا هیچ مسئولیتی در قبال ضررهای تجاری که ممکن است در نتیجه استفاده از این داده ها متحمل شوید ندارد.

فیوژن مدیا یا هرکسی که با فیوژن مدیا مرتبط است هیچ گونه مسئولیتی در قبال از دست دادن یا آسیب ناشی از اتکا به اطلاعات از جمله داده ها، قیمت ها، نمودارها و سیگنال های خرید/فروش موجود در این وب سایت نخواهد پذیرفت. لطفا در مورد ریسک ها و هزینه های مرتبط با تجارت در بازارهای مالی به طور کامل مطلع باشید، این یکی از پرریسک ترین شکل های سرمایه گذاری ممکن است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.