افت مخاطبان شبکه سه براساس نظرسنجی صداوسیما
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما، در فصل پاییز ۱۳۹۹، شبکههای سه سیما (۵۱.۱ درصد)، یک سیما (۵۰.۸ درصد) و خبر معاونت سیاسی (۴۶ درصد) به ترتیب در رتبههای اول تا سوم پرمخاطبترین شبکههای تلویزیونی قرار گرفتند و مشخص شد شبکه آموزش سیما با ۱۱.۸ درصد، شبکه قرآن و معارف سیما
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما، در فصل پاییز ۱۳۹۹، شبکههای سه سیما (۵۱.۱ درصد)، یک سیما (۵۰.۸ درصد) و خبر معاونت سیاسی (۴۶ درصد) به ترتیب در رتبههای اول تا سوم پرمخاطبترین شبکههای تلویزیونی قرار گرفتند و مشخص شد شبکه آموزش سیما با ۱۱.۸ درصد، شبکه قرآن و معارف سیما با ۶.۶ درصد و شبکه یک سیما با ۵.۷ درصد، بیشترین رشد میزان مخاطب را نسبت به پاییز ۱۳۹۸ داشتهاند.
بر اساس این نظرسنجی، ۷۷.۴ درصد مردم در فصل پاییز بیننده برنامههای مختلف سیما بوده و بهطور میانگین سه ساعت و ۳۰ دقیقه پای برنامههای تلویزیون نشستهاند.
میزان مخاطبان تلویزیون در فصل پاییز ۹۹ نسبت به پاییز ۹۸ حدود ۱.۱ درصد رشد داشته است و حدود ۲۵.۱ درصد از بینندگان در پاییز ۹۹ بیش از پنج ساعت در روز و ۲۱.۶ درصد هم «دو تا سه ساعت» در روز پای برنامههای تلویزیون نشستهاند.
بر اساس نتایج بهدستآمده از این نظرسنجی، پربینندهترین ساعات تماشای تلویزیون در فصل پاییز به شرح زیر بوده است:
نتیجه نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما نشان میدهد که چهار شبکه «سه» (۵۱.۱ درصد)، «یک» (۵۰.۸ درصد)، «خبر» (۴۶ درصد ) و «آیفیلم» (۴۵.۶ درصد)، پر مخاطبترین شبکههای تلویزیون بودهاند که نتایج نهایی آن را در جدول زیر مشاهده میکنید:
وقتی نظرسنجی مخاطبان سیما در پاییز ۹۹ را با نظرسنجی پاییز ۹۸ مقایسه میکنیم، مشخص میشود که شبکههای آموزش، قرآن و معارف و یک، بیشترین رشد مخاطب را در مقایسه با آمار پاییز سال گذشته از آن خود کردهاند. در جدول ذیل، شبکههایی را که نسبت به پاییز ۹۸ رشد مخاطب داشتهاند، مشاهده میکنید:
بر اساس مقایسه نظرسنجی پاییز ۱۳۹۹ با پاییز ۱۳۹۸ ، شبکههای سه، نسیم، چهار سیما و ورزش، بیشترین میزان افت مخاطب را تجربه کردهاند.
همچنین این نظرسنجی نشان میدهد ۲۳ درصد بینندگان تلویزیون گفتهاند اگر قرار باشد فقط یک شبکه را برای تماشای تلویزیون انتخاب کنند، آن شبکه «شبکه سه» خواهد بود؛ ۱۸.۶ درصد هم «شبکه آیفیلم» و ۱۱.۷ درصد هم «شبکه یک» را انتخاب میکنند.
طبق نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما، در میان انواع مختلف برنامهها، برنامههای نمایشی (فیلمهای سینمایی و سریالها) بیشتر از دیگر برنامهها بیننده (۶۱.۸ درصد) دارد و بعدازآن اخبار (با ۵۴.۴ درصد بیننده) در رتبه بعدی قرار گرفته است.
«خانه امن» از شبکه یک، «نجلا» از شبکه سه و «زمین گرم» از شبکه سه در رتبههای اول تا سوم پربینندهترین سریالهای فصل پاییز ۱۳۹۹ قرار گرفتند. جدول کاملی از پربینندهترین سریالها در فصل پاییز ۱۳۹۹ را در ادامه ملاحظه میکنید:
ازنظر ۴۸.۳ درصد مردم در فصل پاییز، تلویزیون محبوبترین رسانه بوده است و پس از آن اینترنت با ۲۳.۳ درصد، شبکههای اجتماعی با ۱۱.۸ درصد، رادیو ۶.۶ درصد و روزنامه و مجلات با حدود ۲.۵ درصد در رتبههای بعدی قرارگرفتهاند.
مرکز تحقیقات صداوسیما همچنین در این نظرسنجی به این نتیجه رسیده است که در پاییز امسال، ۴۳.۹ درصد مردم برای دیدن تلویزیون از سیستم اچدی استفاده کردهاند و طبق نتایج بهدستآمده، ۶۵.۳ درصد از استفادهکنندگان از کیفیت پخش اچدی در حد زیاد رضایت دارند.
۵۷۵۷
آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه |
مدیریت حرفه ای کافی شاپ | حقوقدان خبره | سرآشپز حرفه ای |
آموزش مجازی تعمیرات موبایل | آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو | آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک |
برچسب ها :تلویزیون ، سازمان صدا و سیما ، شبکه سه سیما ، نظرسنجی
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰