اعطای نشان جغرافیایی زیلو بیانگر جایگاه جهانی آن است

ایسنا/یزد مدیر کل دفتر آموزش و ترویج صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان این که باید از ظرفیت برند شهرهای جهانی صنایع دستی استفاده کرد، گفت: اعطای نشان جغرافیایی صنایع دستی به زیلو نشان داد که دنیا هم زیلوی میبد را شناخته است. «ویدا توحدی» در نشست شهرداران شهرهای جهانی صنایع

کد خبر : 56110
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۷:۲۷
اعطای نشان جغرافیایی زیلو بیانگر جایگاه جهانی آن است



ایسنا/یزد مدیر کل دفتر آموزش و ترویج صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان این که باید از ظرفیت برند شهرهای جهانی صنایع دستی استفاده کرد، گفت: اعطای نشان جغرافیایی صنایع دستی به زیلو نشان داد که دنیا هم زیلوی میبد را شناخته است.

«ویدا توحدی» در نشست شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی که امروز چهارشنبه به میزبانی میبد در استان یزد و در بستر فضای مجازی برگزار شد، با بیان این که بعد از ثبت جهانی زیلو به عنوان صنایع دستی میبد، مورد تایید سازمان مالکیت فکری قرار گرفت و به آن، نشان جغرافیایی صنایع دستی داده شد که این مسئله نشان می‌دهد دنیا هم زیلوی میبد را شناخته است، البته در کنار آن خرمای پیارم حاجی‌آباد نیز صاحب نشان شد که می‌تواند ظرفیت خوبی برای توسعه صنایع دستی باشد.

وی با بیان این که ایجاد بسترهایی برای آموزش، تولید، عرضه و معرفی صنایع دستی در شهرهای جهانی صنایع دستی ضروری است، گفت: ایجاد دهکده صنایع دستی و شهرک صنایع دستی اقدام و لازمه بسیار مهمی است که باید شهرداران در ایجاد آن اهتمام کنند.

توحدی با اشاره به ضرورت ایجاد دانشکده‌های مرتبط با صنایع دستی، تصریح کرد: تاکنون دانشکده مرتبطی در این زمینه نداشتیم لذا باید برای تعامل و رایزنی در این خصوص با دانشگاه‌ها اقدام کنیم.

این مسئول با بیان این که در خصوص گالری‌های مرتبط نیز باید اقدام شود، گفت: باید حضور جوانان و نقش‌آفرنیی آن‌ها در حوزه صنایع دستی را با تکیه بر استفاده از این پتانسیل و ارتقای خلاقیت‌ها افزایش دهیم.

توحدی نسبت به برندسازی و ایجاد لوگوهایی خاص برای صنایع دستی نیز تاکید کرد و گفت: در خصوص بسته بندی‌ها باید توجه داشته باشیم که عرصه و توزیع باید با لوگوی شهر جهانی انجام شود چرا که این اعتبار جهانی مورد تایید همه کشورها و به راحتی در دنیا قابل عرضه است.

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی در پایان این برندهای جهانی را بسیار موثر در برندسازی و تبلیغات دانست و گفت: بسیاری از شهرها، آرزوی داشتن چنین برندهایی را دارند و باید از این ظرفیت به خوبی در راستای معرفی شهرها استفاده کرد که یکی از این اقدامات می‌تواند وراد شدن از طریق شبکه شهرهای خلاق باشد.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.