اطلاعیه Dencun Mainnet | وبلاگ بنیاد اتریوم

به روز رسانی 12 مارس 2024: از زمان انتشار اولیه این پست، چندین تیم مشتری نسخه‌های سازگار با Dencun را ایجاد کرده‌اند که شامل بهبود عملکرد و ثبات قابل توجهی است. در حالی که نسخه های اعلام شده قبلی هنوز برای ارتقا کافی در نظر گرفته می شوند، یک ستون به آن اضافه شده است

کد خبر : 493764
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰:۰۰
اطلاعیه Dencun Mainnet | وبلاگ بنیاد اتریوم



به روز رسانی 12 مارس 2024: از زمان انتشار اولیه این پست، چندین تیم مشتری نسخه‌های سازگار با Dencun را ایجاد کرده‌اند که شامل بهبود عملکرد و ثبات قابل توجهی است. در حالی که نسخه های اعلام شده قبلی هنوز برای ارتقا کافی در نظر گرفته می شوند، یک ستون به آن اضافه شده است انتشارات مشتری جداولی که آخرین نسخه های توصیه شده را برای همه مشتریان برجسته می کند.


  • حباب های شبکه اصلی در حال آمدن هستند.oO: دو سال پس از آغاز به کار ETHDenver، ده‌ها تماس آزمایشی و devnet بعد، protodanksharding بالاخره در شبکه اصلی پخش شد!
  • Dencun در Epoch در شبکه اصلی اتریوم فعال می شود 269568، در 13 مارس 2024 در ساعت 13:55 UTC رخ می دهد. اپراتورها و سهامداران گره باید نرم افزار خود را به نسخه های فهرست شده در این اطلاعیه ارتقا دهند.
  • برای دریافت هشدارهای ایمیلی برای اطلاعیه‌های ارتقاء شبکه در آینده، مشترک شوید اینجا.


ارتقاء شبکه Dencun با موفقیت در تمام شبکه های آزمایشی فعال شد. اکنون برای استقرار در شبکه اصلی اتریوم تنظیم شده است و در دوره زمانی در شبکه فعال می شود 269568، در 13 مارس 2024 در ساعت 13:55 UTC رخ می دهد.

ارتقا، که به دنبال سال گذشته است ارتقا Shapella، شامل چندین تغییر می شود که مهمترین آنها معرفی حباب های داده زودگذر با EIP-4844 است که به عنوان “protodanksharding” نیز شناخته می شود، که به کاهش هزینه تراکنش های L2 کمک می کند.

اگر می‌خواهید به‌روزرسانی را همانطور که اتفاق می‌افتد دنبال کنید، لطفاً به آن بپیوندید جریان زنده جامعه.

مشخصات ارتقا

ارتقای Dencun تغییراتی را در لایه‌های اجماع و اجرای اتریوم ترکیب می‌کند. لیست کامل تغییرات پروتکل را می توان در اینجا یافت EIP-7569. برای مرجع، آنها عبارتند از:


دنب

مشخصات کامل پایتون برای تغییراتی که بر لایه اجماع اتریوم تأثیر می‌گذارند را می‌توانید در این قسمت پیدا کنید دنب پوشه از ethereum/consensus-specs مخزن

کانکون

EIP های لینک شده در بالا حاوی مشخصات کامل تغییراتی هستند که بر لایه اجرای اتریوم تأثیر می گذارند.

علاوه بر این، مشخصات پایتون برای اینها در حال پیاده سازی است ethereum/execution-specs مخزن.

در نهایت، Deneb نیاز به تغییراتی در Engine API دارد که برای ارتباط بین گره‌های لایه اجماع و اجرا استفاده می‌شود. اینها در cancun.md فایل از ethereum/execution-apis مخزن

انتشارات مشتری

کلاینت های زیر از Dencun در شبکه اصلی اتریوم پشتیبانی می کنند. این حداقل نسخه ستون پایین ترین نسخه سازگار با Dencun را برای یک کلاینت نشان می دهد در حالی که نسخه پیشنهادی ستون آخرین نسخه توصیه شده برای آن را برجسته می کند. نسخه پیشنهادی نسخه ها معمولاً شامل بهبود عملکرد و پایداری هستند. در صورت ارتقاء از a حداقل به توصیه می شود نسخه، حتما یادداشت های انتشار را بخوانید. نسخه هایی با تغییرات شکست قابل توجه به عنوان فهرست نشده اند توصیه می شود.

هنگام انتخاب کلاینت برای اجرا، اعتبارسنجی‌ها باید به‌ویژه به خطرات اجرای یک کلاینت اکثریت بر روی لایه اجرا (EL) یا لایه توافق (CL) توجه داشته باشند. توضیحی از این خطرات و پیامدهای آنها را می توان یافت اینجا. تخمینی از توزیع فعلی مشتری EL و CL و راهنماهای تغییر از یک مشتری به مشتری دیگر را می توان یافت اینجا.

انتشارات اصلی لایه اجماع


توجه داشته باشید: هنگام اجرای یک اعتبار سنجی، هم گره Beacon لایه Consensus و هم Validator Client باید به روز شوند.

Execution Layer Mainnet Releases


یادداشت ها:

  • در حالی که Reth از Dencun پشتیبانی می کند، مشتری تحت یک ممیزی کامل است و ممکن است برای همه موارد استفاده تولیدی مناسب نباشد. را ببینید Reth README برای زمینه بیشتر

سوالات متداول

به عنوان یک کاربر اتریوم یا دارنده اتر، آیا کاری وجود دارد که باید انجام دهم؟

خلاصه نه شما می توانید به ما بپیوندید پخش زنده برای تماشای همه چیز به صورت زنده!

اگر از صرافی، کیف پول دیجیتال یا کیف پول سخت‌افزاری استفاده می‌کنید، نیازی به انجام کاری ندارید، مگر اینکه از سوی ارائه‌دهنده صرافی یا کیف پول به شما اطلاع داده شود که اقدامات بیشتری را انجام دهید.

اگر گره اتریوم خود را اجرا می کنید، به سوال بعدی مراجعه کنید.

به عنوان یک اپراتور گره بدون سهام، چه کاری باید انجام دهم؟

برای سازگاری با ارتقاء Dencun شبکه اصلی، سرویس گیرندگان لایه اجرا و توافق گره خود را به نسخه های فهرست شده در جدول بالا به روز کنید.

به عنوان یک سهامدار، چه کاری باید انجام دهم؟

برای سازگاری با ارتقاء Dencun شبکه اصلی، سرویس گیرندگان لایه اجرا و توافق گره خود را به نسخه های فهرست شده در جدول بالا به روز کنید. اطمینان حاصل کنید که هم گره beacon و هم کلاینت اعتبار سنج و همچنین هر گونه وابستگی خارجی مانند نرم افزار ساخت بلوک خارجی به روز شده باشند.

به‌علاوه، سهامدارانی که می‌خواهند قبل از شبکه اصلی، بارها و بارها از طریق فرآیند ارتقا انجام شوند، تشویق به استفاده از آن می‌شوند ephemery.dev، که اکنون از Dencun پشتیبانی می کند.

اگر من یک استکر یا اپراتور گره باشم و در ارتقاء شرکت نکنم چه اتفاقی می افتد؟

اگر از یک کلاینت اتریوم استفاده می‌کنید که به آخرین نسخه به‌روزرسانی نشده است (ذکر شده در بالا)، مشتری شما پس از انجام ارتقا، با بلاک چین پیش فورک همگام‌سازی می‌شود.

شما در یک زنجیره ناسازگار با پیروی از قوانین قدیمی گیر خواهید کرد و نمی توانید اتر را ارسال کنید یا در شبکه پس از Dencun Ethereum فعالیت کنید.

به عنوان یک توسعه دهنده برنامه یا ابزار، چه کاری باید انجام دهم؟

EIP های موجود در Dencun را مرور کنید تا تعیین کنید که آیا و چگونه بر پروژه شما تأثیر می گذارند — بسیاری از ویژگی های جدید هیجان انگیز در هر دو لایه اجرا و اجماع معرفی شده اند! تنها EIP هایی با مفاهیم سازگاری با عقب هستند EIP-6780، EIP-7044 و EIP-7514.

چرا «دنکون»؟

ارتقاء لایه اجماع از نام‌های ستاره‌ای استفاده می‌کند و آن‌هایی که به لایه اجرا می‌رسند از نام‌های شهر Devcon پیروی می‌کنند. “دنکون” ترکیبی از دنب، ستاره ای با قدر اول در صورت فلکی ماکیان، و کانکون، محل Devcon 3 است.


با تشکر از همه کسانی که به ایجاد حباب ها کمک کردند، (تقریبا) ما را از شر آن خلاص کردند خود ویرانگری و به طور کلی یک تعمیر اساسی دیگر به شبکه اتریوم .oO ارائه می کند!


تصویر جلد اصلی توسط دارن لارنس، با تغییرات توسط تومو سایتو.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.