اطلاعیه ارتقاء یخچال Arrow | وبلاگ بنیاد اتریوم

شبکه اتریوم تحت یک ارتقای برنامه ریزی شده قرار خواهد گرفت بلوک شماره 13,773,000، که پیش بینی می شود در تاریخ رخ دهد چهارشنبه 8 دسامبر 2021. تاریخ دقیق ممکن است به دلیل زمان‌ها و مناطق زمانی متغیر تغییر کند. لطفاً قبل از یکشنبه، 5 دسامبر 2021، گره خود را ارتقا دهید تا زمان های

کد خبر : 248555
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۳:۳۰
اطلاعیه ارتقاء یخچال Arrow |  وبلاگ بنیاد اتریوم


شبکه اتریوم تحت یک ارتقای برنامه ریزی شده قرار خواهد گرفت بلوک شماره 13,773,000، که پیش بینی می شود در تاریخ رخ دهد چهارشنبه 8 دسامبر 2021. تاریخ دقیق ممکن است به دلیل زمان‌ها و مناطق زمانی متغیر تغییر کند. لطفاً قبل از یکشنبه، 5 دسامبر 2021، گره خود را ارتقا دهید تا زمان های بلوک متغیر را در نظر بگیرید.

Arrow Glacier چیست؟

ارتقاء شبکه Arrow Glacier، به طور مشابه یخچال مویر، پارامترهای بمب عصر یخبندان/سختی را تغییر می دهد و آن را چندین ماه به عقب می راند. این کار در ارتقای شبکه بیزانس، قسطنطنیه و لندن نیز انجام شده است. هیچ تغییر دیگری به عنوان بخشی از Arrow Glacier معرفی نشده است.

بمب دشواری فقط روی شبکه‌های Proof of Work تأثیر می‌گذارد و از این رو فقط در شبکه اصلی اتریوم و شبکه آزمایشی Ropsten وجود دارد. با پیشرفت اخیر در راستای انتقال اتریوم به Proof of Stake، تصمیم گرفته شد که فعلاً بمب در mainnet به تعویق بیفتد و قبل از اینکه بمب در آن شبکه منفجر شود، انتقال اثبات سهام را در Ropsten اجرا کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد Arrow Glacier و تاریخچه بمب سختی، به Ethereum Cat Herders مراجعه کنید. توضیح دهنده پست وبلاگ.

نسخه های مشتری

برای سازگاری با ارتقاء Arrow Glacier، اپراتورهای گره باید نسخه کلاینت خود را به یکی از موارد ذکر شده در زیر به روز کنند:


توجه: OpenEthereum، که اوایل امسال منسوخ اعلام شد، پشتیبانی از Arrow Glacier را با شماره نسخه 3.3.0-rc.14 منتشر کرده است که می توانید آن را دانلود کنید. اینجا.

در حال حاضر، ما همچنان توصیه می‌کنیم هشدارهای مربوط به منسوخ شدن قبلی را دنبال کنید و یک نرم‌افزار مشتری جایگزین انتخاب کنید. اگر می‌خواهید از OE برای ارتقاء Arrow Glacir استفاده کنید، لطفاً احتیاط کنید و قبل از شروع تولید، تغییرات در پایگاه کد را به‌طور مستقل بررسی کنید.

مشخصات و EIP ها را ارتقا دهید

مشخصات کامل برای ارتقا را می توان در یافت مشخصات اجرایی مخزن اینجا.

یک EIP واحد در ارتقاء گنجانده شده است: EIP-4345: تاخیر بمب مشکلی تا ژوئن 2022.

به عنوان یک کاربر اتریوم یا دارنده اتر آیا کاری وجود دارد که باید انجام دهم؟

اگر از یک صرافی، یک سرویس کیف پول تحت وب، یک سرویس کیف پول موبایل یا یک کیف پول سخت افزاری استفاده می کنید، نیازی به انجام کاری ندارید، مگر اینکه از طریق سرویس صرافی یا کیف پول خود مطلع شوید که اقدامات بیشتری را انجام دهید.

به عنوان یک اپراتور گره یا ماینر، چه کاری باید انجام دهم؟

آخرین نسخه کلاینت اتریوم خود را همانطور که در جدول بالا ذکر شده است دانلود کنید.

اگر ماینر یا اپراتور گره باشم و در ارتقاء شرکت نکنم چه اتفاقی می افتد؟

اگر از یک کلاینت اتریوم استفاده می‌کنید که به آخرین نسخه به‌روزرسانی نشده است (ذکر شده در بالا)، مشتری شما پس از انجام ارتقا، با بلاک چین پیش فورک همگام‌سازی می‌شود. شما بر روی یک زنجیره ناسازگار با پیروی از قوانین قدیمی گیر خواهید کرد و نمی توانید اتر را ارسال کنید یا در شبکه اتریوم پس از ارتقا کار کنید.

ارتقاء شبکه در Ethereum-land چیست؟

ارتقاء شبکه تغییری در پروتکل اساسی اتریوم است که قوانین جدیدی را برای بهبود سیستم ایجاد می کند. ماهیت غیرمتمرکز سیستم های بلاک چین، ارتقاء شبکه را دشوارتر می کند. ارتقاء شبکه در یک بلاک چین به همکاری و ارتباط با جامعه و همچنین با توسعه دهندگان مشتریان مختلف اتریوم نیاز دارد تا انتقال به خوبی انجام شود.

در حین ارتقاء شبکه چه اتفاقی می افتد؟

پس از اینکه جامعه در مورد اینکه کدام تغییرات باید در ارتقاء گنجانده شود به توافق رسیدند، تغییرات در پروتکل در کلاینت های مختلف اتریوم مانند geth، Erigon، Besu و Nethermind نوشته می شود. تغییرات پروتکل در یک شماره بلوک خاص فعال می شود. هر گره‌ای که به مجموعه قوانین جدید ارتقا پیدا نکرده باشد، در زنجیره قدیمی که قوانین قبلی همچنان وجود دارند، رها می‌شوند.

چرا «یخچال پیکان»؟

در حالی که اخیراً از نام‌های Devcon برای ارتقاء شبکه استفاده کرده‌ایم، زمانی که قبلاً یک ارتقاء داشتیم که فقط بمب را عقب رانده بود، تصمیم گرفتیم نام‌گذاری را تغییر دهیم. برای برجسته کردن ماهیت ارتقا (به عقب راندن “عصر یخبندان”)، ما با نام یخچال‌های طبیعی رفتیم، از این رو یخچال طبیعی مویر.

این ارتقا از یک الگوی مشابه پیروی می کند. از آنجا که انتقال به Proof of Stake در افق است، یک یخچال طبیعی در حال عقب نشینی انتخاب شد، از این رو Arrow Glacier 🏔!

متشکرم!

یک تشکر بزرگ از جامعه اتریوم و از همه توسعه‌دهندگان اتریوم در همه مشتریان و پلتفرم‌ها که برای ارائه نظرات، افکار و مشارکت‌ها گرد هم می‌آیند. این ممکن است آخرین ارتقای شبکه اتریوم قبل از انتقال به Proof of Stake باشد. بیا بریم!

همچنین با تشکر فراوان از هارشیل گودکا برای تصویر جلد

این یک فضای بسیار فنی نوظهور و در حال تکامل است. اگر تصمیم به پیاده‌سازی توصیه‌های این پست دارید و به شرکت ادامه می‌دهید، باید مطمئن شوید که متوجه شده‌اید که چگونه بر شما تأثیر می‌گذارد. باید بدانید که خطراتی وجود دارد، از جمله خطراتی مانند اشکالات غیرمنتظره، اما نه محدود به آن. با انتخاب اجرای این توصیه ها، شما به تنهایی خطرات عواقب آن را بر عهده می گیرید. این پست و توصیه‌ها به هیچ وجه فروش نیست و هیچ گونه ضمانت‌نامه‌ای از جمله و نه محدود به هر چیزی که به شبکه اتریوم یا مشتریان اتریوم اشاره شده در اینجا محدود می‌شود، ایجاد نمی‌کند.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.