اصول کلیدی حفظ حریم خصوصی و امنیت مالی کاربر که فرآیند طراحی CBDC را هدایت می کنند – اخبار ویژه بیت کوین

[ad_1] به گفته یی گانگ، رئیس بانک مرکزی چین، روند طراحی ارز دیجیتال این کشور بر دو اصل استوار است، حفاظت از حریم خصوصی کاربران و همچنین تضمین “امنیت مالی”. برای دستیابی به این هدف، نقش بانک مرکزی به مدیریت «سیستم عامل» ارز دیجیتال محدود می‌شود، در حالی که مدیریت اطلاعات تراکنش‌های شخصی توسط «موسسات

کد خبر : 275455
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
اصول کلیدی حفظ حریم خصوصی و امنیت مالی کاربر که فرآیند طراحی CBDC را هدایت می کنند – اخبار ویژه بیت کوین

[ad_1]

به گفته یی گانگ، رئیس بانک مرکزی چین، روند طراحی ارز دیجیتال این کشور بر دو اصل استوار است، حفاظت از حریم خصوصی کاربران و همچنین تضمین “امنیت مالی”. برای دستیابی به این هدف، نقش بانک مرکزی به مدیریت «سیستم عامل» ارز دیجیتال محدود می‌شود، در حالی که مدیریت اطلاعات تراکنش‌های شخصی توسط «موسسات عامل تعیین‌شده» انجام می‌شود.

پایبندی به قوانین مربوطه حمایت از مصرف کننده

یی گانگ، رئیس بانک خلق چین (PBOC) گفته است که فرآیند طراحی ارز دیجیتال بانک مرکزی چین (CBDC)، یوان دیجیتال (همچنین به عنوان e-CNY شناخته می‌شود)، بر اساس دو اصل هدایت می‌شود: حفظ امنیت مالی و حفاظت از حریم خصوصی کاربران برای اطمینان از رعایت اصول، گنگ ادعا کرد که نقش موسسه او به مدیریت سیستم عامل e-CNY و همچنین رسیدگی به تراکنش های فرامرزی محدود خواهد شد.

همچنین، در اظهارات 31 اکتبر خود برای شرکت کنندگان در هفته فین تک هنگ کنگ در 2022، گنگ اصرار داشت که PBOC “اطلاعات تراکنش های شخصی را مدیریت نمی کند.” این وظیفه و همچنین ارائه خدمات مبادله الکترونیکی CNY و گردش ارز دیجیتال توسط به اصطلاح “موسسات عامل تعیین شده” انجام می شود.

در همین حال، به نظر می رسد که رئیس بانک مرکزی از سخنرانی خود که به زبان مادری خود ایراد شده بود، برای تاکید مجدد بر تعهد بانک به قانون استفاده کرد. او گفت:

“بانک خلق چین به شدت از قوانین و مقررات مربوطه در مورد حفاظت از حریم خصوصی مصرف کننده پیروی می کند و امنیت اطلاعات شخصی را از طریق ابزارهای فنی پیشرفته و مکانیسم های مدیریتی دقیق تضمین می کند. داده های تراکنش رمزگذاری شده و ذخیره می شود. [The bank anonymizes] اطلاعات حساس شخصی که برای اشخاص ثالث قابل مشاهده نیست. بدون مجوز کامل قانون، هیچ واحد یا فردی نمی‌تواند اطلاعات مربوطه را جویا شود یا از آن استفاده کند.»

کاهش شکاف محرومیت مالی

طبق گفته Gang، کاربران e-CNY به 4 کیف پول با محدودیت های پایین تر و همچنین “کیف پول های سخت از نوع شبه حساب” دسترسی خواهند داشت. [to] از تراکنش‌های ناشناس کم ارزش هم به صورت آنلاین و هم آفلاین پشتیبانی می‌کند.» فرماندار همچنین از سخنرانی خود برای اطمینان دادن به مردم چین استفاده کرد که PBOC همچنان “خدمات نقدی فیزیکی RMB را برای پاسخگویی کامل به نیازهای مردم ارائه خواهد کرد.”

در رابطه با تحقیق و توسعه مداوم یوان دیجیتال، PBOC فاش کرد که این کار برای کسب دانش در مورد نیازهای پرداخت خرده فروشی داخلی و همچنین “بهبود سطح گنجاندن مالی” انجام می شود. گنگ افزود: بهبود «کارایی سیستم صدور و پرداخت ارز بانک مرکزی» دلیل دیگری برای ادامه پروژه ارز دیجیتال توسط بانک مرکزی است.

بانک مرکزی چین علاوه بر تحقیقات خود، با سازمان پولی هنگ کنگ همکاری می کند و به گفته گنگ، PBOC نیز برای همکاری با سایر مقامات پولی باز است.

افکار خود را در مورد این داستان چیست؟ نظر خود را در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

ترنس زیموارا

ترنس زیموارا روزنامه نگار، نویسنده و نویسنده برنده جایزه زیمبابوه است. او به طور گسترده در مورد مشکلات اقتصادی برخی از کشورهای آفریقایی و همچنین اینکه چگونه ارزهای دیجیتال می توانند راهی برای فرار آفریقایی ها فراهم کنند، نوشته است.







اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons، helloabc / Shutterstock.com

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.