اصلاح قیمت بلیط هواپیما؛ مسافران برای بار و غذا هزینه جدا میدهند
رضا صدیق نیا، مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاهها، شرکتها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه بحث اصلاح قیمت بلیت در آخرین جلسه شورای عالی در اردیبهشت امسال مطرح شد، گفت: مقرر شد که یک باز معماری در نحوه نمایش و نحوه محاسبه نرخ کل بلیت را داشته باشیم. بازمعماری با این مفهوم که

رضا صدیق نیا، مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاهها، شرکتها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه بحث اصلاح قیمت بلیت در آخرین جلسه شورای عالی در اردیبهشت امسال مطرح شد، گفت:
مقرر شد که یک باز معماری در نحوه نمایش و نحوه محاسبه نرخ کل بلیت را داشته باشیم. بازمعماری با این مفهوم که اقلام تشکیل دهنده ساختار بهای تمام شده اصلاح شوند و مشخصا نرخ سوخت، کترینگ و بار در ساختار بهای تموم شده دیده نشود و خارج از ساختار بهای تمام شده گزارش شوند و در نرخ کل بلیت مداخله کنند.
مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاهها، شرکتها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی تصریح کرد:
امسال تغییر در نرخ سوخت هوایی داشتیم. شرکتهای هواپیمایی ۶۰۰ تومان به ازای هر لیتر تا پایان سال گذشته بابت نرخ سوخت پرداخت میکردند. با مصوبه که در بودجه سال ۱۴۰۴ اتفاق افتاد از اول امسال اصلاح نرخ سوخت انجام شد.
او بیان کرد:
به طور مثال در فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۴، نرخ سوخت ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان و در ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان بود.
این مقام مسئول در سازمان هواپیمایی کشوری گفت:
باز معماری وقتی انجام شود این مورد را در ساختار بهای تمام شده نمایش نخواهیم داد و به عنوان یک عدد ثابت از ساختار واحد تمام شده خارج کرده و به صورت مجزا دیده می شود و دیگر در ساختار بهای تمام شده لحاظ نمی شود.
صدیق نیا در ادامه گفت:
اگر تفاوت همین نرخ سوخت ۶۰۰ تومان، با ۱۳ و ۱۴ هزار تومان ابتدای سال محاسبه کنیم و نرخ سوخت از ساختار بهای تمام شده بیرون بیاید به ازای هر مسافر حدود ۴۰۰ هزار تومان خارج میشود و در نرخ پایه بلیت خودش رو نشان نخواهد داد.
وی با بیان اینکه قصد داریم کترینگ را انتخابی کنیم، گفت:
مسافر میتواند انتخاب کند که آیا می خواهند کترینگ را دریافت کند یا خیر. که اگر مسافر آن را انتخاب کرد بابت آن هزینه خواهد کرد.
مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه ها بیان کرد:
بار هم از حالت معافیت ۳۰ کیلو و ۲۰ کیلو که در پروازهای داخلی داشتیم به صورت انتخابی خواهد شد. این اقدام دو حسن دارد هم اینکه اگر مسافر بار نداشته باشد می تواند کاهش هزینه بلیت داشته باشد و از طرفی شرکت هواپیمایی می تواند بار پذیرش کند و بابت آن از کسانی که بار را تحویل می دهند، نرخ را دریافت کند.
| آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه |
![]() مدیریت حرفه ای کافی شاپ | ![]() حقوقدان خبره | ![]() سرآشپز حرفه ای |
آموزش مجازی تعمیرات موبایل | ![]() آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو | آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک |
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA









ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰