استیبل کوین درهم آمیخته – Terra Fiasco اقتصاد رمزنگاری وابسته به فیات را تکان داد، بیش از 35 میلیارد دلار ناپدید شد – اخبار بیت کوین

طبق آمار روز جمعه، 13 مه، بالاترین استیبل کوین ها بر اساس ارزش بازار در حال حاضر 163.7 میلیارد دلار ارزش دارند، پس از اینکه ارزش اقتصاد استیبل کوین در هفته گذشته نزدیک به 200 میلیارد دلار بود. البته، شکست terrausd (UST) میلیاردها دلار را از اقتصاد استیبل کوین از بین برد، و استیبل کوین

کد خبر : 206540
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰:۰۰
استیبل کوین درهم آمیخته – Terra Fiasco اقتصاد رمزنگاری وابسته به فیات را تکان داد، بیش از 35 میلیارد دلار ناپدید شد – اخبار بیت کوین


طبق آمار روز جمعه، 13 مه، بالاترین استیبل کوین ها بر اساس ارزش بازار در حال حاضر 163.7 میلیارد دلار ارزش دارند، پس از اینکه ارزش اقتصاد استیبل کوین در هفته گذشته نزدیک به 200 میلیارد دلار بود. البته، شکست terrausd (UST) میلیاردها دلار را از اقتصاد استیبل کوین از بین برد، و استیبل کوین BUSD بایننس اخیراً وارد ده جایگاه برتر بازار ارزهای دیجیتال شده است. همانطور که باعث قتل عام در اقتصاد کریپتو شد، سقوط اخیر Terra نیز باعث تغییر بزرگی در اکوسیستم استیبل کوین شده است.

تغییر بزرگ اقتصاد استیبل کوین

تنها یک هفته پیش بود که اقتصاد استیبل کوین به طرز وحشتناکی نزدیک بود از مرز 200 میلیارد دلار عبور کند، اما سقوط اخیر Terra همه اینها را تغییر داد. تراوسد توکن زمانی پایدار Terra (UST) زمانی سومین استیبل کوین بزرگ موجود بود تا اینکه برابری 1 دلاری خود را از دست داد. توکنی که قرار است با ارزش دلار آمریکا مرتبط باشد اکنون با قیمت کمتر از 0.20 دلار در هر واحد معامله می شود. با این حال، ارزش گذاری بازار آن را به ششمین ارزش بازار بزرگ در فهرست «Stablecoins بر اساس سرمایه بازار» coingecko.com تبدیل می کند.

Stablecoin Shuffle - Terra Fiasco اقتصاد رمزنگاری وابسته به فیات را تکان داد، بیش از 35 میلیارد دلار ناپدید شد
ده توکن استیبل کوین برتر بر اساس ارزش بازار طبق آمار coingecko.com در 13 مه 2022 در ساعت 2:00 بعد از ظهر (ET). Coingecko خاطرنشان می کند که “UST از 9 می 2022 از دلار آمریکا جدا شده است.”

طی ماه گذشته، از بین ده استیبل کوین برتر بر اساس ارزش گذاری بازار، هیچ یک از پروژه های استیبل کوین رشدی نداشته است. USDC طی 30 روز گذشته 0% کاهش یافت، در حالی که سایر استیبل کوین های برتر 30 روز کاهش یافتند. BUSD اکنون سومین توکن استیبل کوین بزرگ با ارزش بازار 17.3 میلیارد دلار است و BUSD همچنین از نظر ارزش بازار به ده سکه رمزنگاری برتر راه یافته است و جایگاه نهم را در بین 13000 سکه به خود اختصاص داده است.

توکن DAI Makerdao در حال حاضر با 6 میلیارد دلار، چهارمین بازار بزرگ استیبل کوین است. توکن بومی Makerdao MKR طی 24 ساعت گذشته 15 درصد از ارزش خود جهش کرد و بخشی از تأثیرات UST را تحت تأثیر قرار داد. در واقع، بیشتر استیبل کوین هایی که توانسته اند پایدار بمانند و از مزایای سقوط UST بهره ببرند.

در حالی که برخی نیاز به “چارچوب نظارتی بیشتر” را در مورد سکه های فیات می دانند، برخی معتقدند که هنوز به یک استیبل کوین غیرمتمرکز نیاز است.

در 12 مه 2022، جرمی آلر، مدیر عامل Circle Financial توییت کرد: «USDC/USDT معامله روز است. پرواز به کیفیت.” مدیر Circle در برنامه پخش CNBC “Squawk Box” ظاهر شد و خاطرنشان کرد که باید “چارچوب نظارتی بیشتری در مورد استیبل کوین ها” وجود داشته باشد. تعدادی از مردم از زمان سقوط Terra، عملکرد به اصطلاح استیبل کوین های غیرمتمرکز و الگوریتمی را به شدت تماشا کرده اند.

با وجود قتل عام اخیر Terra UST، بسیاری هنوز معتقدند که نیاز زیادی به استیبل کوین های غیرمتمرکز و الگوریتمی در میان غول های متمرکز وجود دارد. بنیانگذار بهمن (AVAX). امین گون سیرر معتقد است که اکوسیستم کریپتو به یک استیبل کوین غیرمتمرکز نیاز دارد.

یک روز قبل از اینکه لونا زیر یک پنی آمریکا برود، گون سیرر گفت: «حتی استیبل کوین‌های فیات که کاملاً وثیقه‌گذاری شده‌اند نیز از بین رفته‌اند. حتی برخی از ضعیفان [algorithmic] استیبل کوین ها بهبود یافته اند.» بنیانگذار AVAX نیز اظهار داشت که او «همیشه این را گفته بود [algorithmic] اصطبل‌ها در معرض خطر بی‌ثباتی بانک‌ها هستند.» با وجود ریسک بانکی، گون سیرر توضیح داد که هنوز یک استیبل کوین غیرمتمرکز در صنعت مورد نیاز است.

گون سیرر توضیح داد: «ما به یک استیبل کوین غیرمتمرکز نیاز داریم. اصطبل های تحت حمایت فیات مشمول توقیف و ضبط قانونی هستند. یک اقتصاد غیرمتمرکز به یک استیبل کوین غیرمتمرکز نیاز دارد که فروشگاه پشتیبان آن قابل مسدود یا مصادره نباشد.»

برچسب ها در این داستان

بنیانگذار Avalanche، بنیانگذار AVAX، BUSD، سرمایه‌گذاری، مدیر عامل Circle، اقتصاد رمزنگاری، ارز دیجیتال، DAI، ارزهای دیجیتال، Emin Gün Sirer، توکن‌های فیات، جرمی آلر، makerdao، سرمایه‌گذاری در بازار، موقعیت‌های بازار، دارایی‌های MKR، Stcoin قابل استفاده، TerraUSD، Tether، ده برتر، ده مدعی برتر، سکه USD، USDC، UST

نظر شما در مورد تغییر اقتصاد پایدار در این هفته چیست؟ نظر خود را در مورد این موضوع در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

جیمی ردمن

جیمی ردمن رهبر اخبار در Bitcoin.com News و یک روزنامه نگار فناوری مالی است که در فلوریدا زندگی می کند. ردمن از سال 2011 عضو فعال جامعه ارزهای دیجیتال بوده است. او علاقه زیادی به بیت کوین، کد منبع باز و برنامه های غیرمتمرکز دارد. از سپتامبر 2015، ردمن بیش از 5000 مقاله برای Bitcoin.com News در مورد پروتکل های مخربی که امروز در حال ظهور است، نوشته است.




اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.