استراتژی معاملاتی نسبت طلا به نقره – تحلیل ها و پیش بینی ها – 9 مارس 2023

[ad_1] ابزارهای مالی مختلف به صورت مجزا حرکت نمی کنند. در عوض، بازارها در هم تنیده شده اند و قیمت دارایی های مختلف به هم مرتبط هستند. این مفهوم به عنوان “همبستگی” شناخته می شود. هنگامی که قیمت دارایی ها همبسته است، معامله گران می توانند قیمت یک دارایی را با دیگری مقایسه کنند تا

کد خبر : 332177
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰:۳۵
استراتژی معاملاتی نسبت طلا به نقره – تحلیل ها و پیش بینی ها – 9 مارس 2023

[ad_1]

ابزارهای مالی مختلف به صورت مجزا حرکت نمی کنند. در عوض، بازارها در هم تنیده شده اند و قیمت دارایی های مختلف به هم مرتبط هستند. این مفهوم به عنوان “همبستگی” شناخته می شود. هنگامی که قیمت دارایی ها همبسته است، معامله گران می توانند قیمت یک دارایی را با دیگری مقایسه کنند تا تصمیمات تجاری بگیرند.

معاملات همبستگی یک روش معاملاتی منحصر به فرد و سودآور است. دو مورد از دارایی های دارای همبستگی مثبت طلا و نقره هستند. این مقاله به این سوال پاسخ می دهد که “نسبت طلا/نقره چیست؟ و نحوه استفاده از آن در معاملات

نسبت طلا به نقره چیست؟

نسبت طلا/نقره قدرت نسبی طلا به نقره را اندازه گیری می کند. این کار را با مقایسه قیمت طلا با نقره انجام می دهد با محاسبه چند اونس نقره یک اونس طلا می خرند.

وقتی نسبت طلا/نقره افزایش می‌یابد، طلا نسبت به نقره گران‌تر می‌شود. وقتی نسبت کاهش می یابد، طلا نسبت به نقره کم هزینه تر می شود.

هر دو طلا و نقره کالاهایی هستند که به صورت آزاد در برابر دلار آمریکا معامله می شوند. این بدان معناست که با تغییر قیمت‌های طلا و نقره، نسبت‌های آن‌ها آزاد است.

همیشه اینطور نبود. در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20، ایالات متحده بر روی یک “استاندارد طلا” قرار داشت که در نهایت ارزش طلا را در برابر دلار آمریکا تعیین کرد. به عنوان مثال، در سال 1944، دولت آمریکا ارزش طلا را 35 دلار در هر اونس تعیین کرد. تعیین قیمت طلا میزان حرکت نسبت طلا/نقره را محدود می کرد. دولت ایالات متحده به طور رسمی استاندارد طلا را در سال 1971 ترک کرد.

نسبت طلا/نقره چگونه کار می کند

نسبت طلا/نقره عددی است که با تغییر قیمت طلا و نقره می تواند تغییر کند.

  1. اگر قیمت طلا درصد بیشتری از قیمت نقره افزایش یابد، نسبت افزایش می یابد.
  2. اگر قیمت طلا درصد کمتری از قیمت نقره کاهش یابد، نسبت افزایش می یابد.
  3. اگر قیمت طلا افزایش یابد و قیمت نقره کاهش یابد، نسبت افزایش می یابد.
  4. اگر قیمت طلا درصد بیشتری از قیمت نقره کاهش یابد، نسبت کاهش می یابد.
  5. اگر قیمت طلا با درصد کمتری از قیمت نقره افزایش یابد، نسبت کاهش می یابد.
  6. اگر قیمت طلا کاهش یابد و قیمت نقره افزایش یابد، نسبت کاهش می یابد.

توجه داشته باشید که قیمت طلا و نقره می تواند با هم در یک جهت حرکت کند، اما نسبت می تواند در جهت دیگر حرکت کند. بنابراین، قیمت طلا و نقره هر دو می توانند افزایش یابند، اما نسبت می تواند بسته به نحوه افزایش فلزات کاهش یابد. یا طلا و نقره هر دو می توانند کاهش یابند، اما نسبت می تواند بسته به نحوه سقوط فلزات افزایش یابد. این یک ویژگی مهم نسبت طلا/نقره است زیرا قیمت طلا در مقابل نقره را به عنوان یک مقدار نسبی اندازه گیری می کند، نه یک مقدار مطلق.

چه عواملی بر نسبت طلا به نقره تأثیر می گذارد؟

در ظاهر، نسبت طلا به نقره تحت تأثیر تغییرات قیمت طلا و نقره است.

تأثیر نقره بر نسبت

تولید کنندگان و سایر صنایع از نقره در تولید استفاده می کنند. به عنوان مثال، نقره در تولید سلول های خورشیدی و لوازم الکترونیکی حیاتی است. بنابراین تقاضای فیزیکی آن یکی از عوامل اقتصاد جهانی است. نقره نیز به عنوان دارایی سوداگرانه خرید و فروش می شود.

ارزش نقره در مقابل طلا

بازار نقره یک بازار کوچک است که در حدود یک دهم بازار طلا است، بنابراین نوسانات بیشتری دارد– برای فشار دادن قیمت به هر جهت در بازار کوچکتر، حجم معاملات کمتری لازم است. از نظر تاریخی، نقره تقریباً دو برابر طلا فرار است.

بنابراین، نسبت طلا به نقره تحت تأثیر نوسانات قیمت نقره و تقاضای آن برای استفاده در تولید و صنعت است. با این حال، این همه داستان را بیان نمی کند.

تاثیر طلا بر نسبت

قیمت طلا نیز تغییر می کند و بنابراین بر نسبت طلا به نقره تأثیر می گذارد. طلا در تولید صنعتی بسیار کمتر از نقره استفاده می شود و عمدتاً به عنوان دارایی سوداگرانه معامله می شود. دلیل بزرگی که سرمایه گذاران طلا را مبادله می کنند این است که آن را یک دارایی امن می دانند، به عنوان مثال، سرمایه گذاران برای ذخیره ارزش زمانی که آشفتگی اقتصادی وجود دارد، به عنوان مثال، در دوره های تورم بالا یا رکود بازار سهام، به طلا روی می آورند.

S&P 500 در مقابل نسبت طلا/نقره

شاخص S&P 500 و نسبت طلا/نقره هستند دارای همبستگی معکوس. زمانی که شاخص S&P 500 افزایش می یابد، نسبت طلا/نقره معمولاً کاهش می یابد و زمانی که شاخص S&P 500 کاهش می یابد، نسبت معمولاً افزایش می یابد.

یک مثال خوب از همبستگی معکوس در دوران رکود بازار سهام در اوایل سال 2020 بود. S&P 500 با سرعتی بی سابقه در محدوده بازار نزولی سقوط کرد و همزمان نسبت طلا به نقره به بالاترین حد خود رسید.

احساسات اقتصادی

احساسات اقتصادی عامل مهمی برای ارزش نسبت طلا به نقره است. برخی از معامله گران، نسبت را به عنوان شاخص اصلی احساسات اقتصادی می دانند. وقتی نسبت بالا باشد، احساسات اقتصادی ضعیف است و بالعکس.

نحوه محاسبه نسبت طلا به نقره

برای محاسبه نسبت طلا/نقره، قیمت یک اونس طلا را در نظر بگیرید و آن را بر قیمت یک اونس نقره تقسیم کنید. قیمت طلا و نقره معمولاً بر حسب اونس ذکر می‌شود، اما اگر از واحد اندازه‌گیری متفاوتی مانند گرم استفاده کنید، این محاسبه نیز کار می‌کند.

اگر طلا 1800 دلار در هر اونس و نقره 24 دلار در هر اونس باشد، نسبت طلا/نقره 1800/24 ​​= 75 خواهد بود.

اگر نسبت طلا/نقره 75 باشد، برای خرید 1 اونس طلا 75 اونس نقره لازم است.

نسبت “درست” طلا/نقره چیست؟

مقدار طلای فیزیکی در مقابل نقره

زمین شناسان تخمین می زنند که حدود 17 تا 19 برابر بیشتر از طلا در پوسته زمین نقره وجود دارد. خروجی معدن نقره در سراسر جهان از نظر وزنی حدود 8 برابر بیشتر از طلا در هر سال است.

نسبت های تاریخی طلا/نقره

با وجود در دسترس بودن نقره در حدود 17-19 بیشتر از طلا و خروجی استخراج حدود 8 برابر بیشتر، بسیاری از مردم انتظار دارند نسبت طلا/نقره حداقل کمتر از 20 باشد. با این حال، این نسبت در طول قرن بیست و یکم هرگز به زیر 30 نزول نکرده است. در آن زمان، نسبت طلا به نقره در محدوده 45 تا 85 بوده است.

نسبت در زمان انتشار در نقطه جالبی قرار دارد، زیرا به طور بالقوه می تواند بالاتر از سطح مقاومت در 85 باشد.

قبل از سال 1900، نسبت طلا به نقره در حدود 16 بود که بسیار نزدیک به مقادیر فیزیکی هر فلز روی زمین بود.

بازگشت به نسبت تاریخی پایین طلا/نقره؟

برخی از تحلیلگران بر این باورند که نسبت طلا به نقره در نهایت به سطح قبل از 1900 باز خواهد گشت. برای اینکه این اتفاق بیفتد، قیمت نقره باید نسبت به قیمت طلا افزایش یابد و برخی از تحلیلگران آن را دلیلی برای سرمایه گذاری هنگفت در نقره ذکر می کنند. با این حال، کاهش نسبت طلا به نقره لزوماً به معنای افزایش قیمت نقره نیست. این نسبت همچنان می تواند کاهش یابد حتی اگر قیمت نقره کاهش یابد تا زمانی که قیمت طلا بسیار بیشتر کاهش یابد.

نمونه ای از نسبت طلا به نقره

نسبت طلا/نقره در طول قرن‌هایی که تمدن‌ها از طلا و نقره به‌عنوان ذخایر ارزش استفاده کرده‌اند، به‌طور قابل‌توجهی متفاوت بوده است.

برای جمع بندی، نسبت طلا/نقره، قیمت طلا تقسیم بر قیمت نقره است. به عنوان مثال، اگر نسبت 75 باشد، برای خرید 1 اونس طلا به 75 اونس نقره نیاز است.

یک نقطه پایین اخیر در نسبت طلا به نقره

در قرن بیست و یکم، نسبت طلا/نقره در آوریل 2011 به 32 کاهش یافت. شاخص S&P 500 شروع به بهبودی از بحران اعتباری سال 2008 کرد و طولانی‌ترین روند صعودی بازار سهام ایالات متحده در تاریخ را آغاز کرد. ارزش نسبت پایین 32 در سال 2011 نشان دهنده اعتماد به اقتصاد ایالات متحده و بازار سهام است.

یک نقطه اوج اخیر در نسبت طلا/نقره

در قرن بیست و یکم، نسبت طلا به نقره در مارس 2020 به رکورد 126 رسید. این زمانی بود که شاخص S&P 500 به دلیل شرایط بازار ایجاد شده توسط کووید افت ناگهانی خود را آغاز کرد. نسبت بالای 126 در نسبت طلا/نقره نشان دهنده ترس زیادی در اقتصاد ایالات متحده و بازار سهام است.

چگونه می توانید از نسبت طلا به نقره برای تجارت فلزات گرانبها استفاده کنید

تجزیه و تحلیل فنی نسبت طلا به نقره

نسبت طلا/نقره را می توان به نمودار تبدیل کرد، مانند نمودار شمعی. من متوجه شده ام که نمودار نسبت طلا به نقره تعریف شده است سطوح حمایت و مقاومت و حتی الگوهای نمودار، مانند مثلث. یعنی میتونم استفاده کنم تحلیل تکنیکال برای نشان دادن اینکه نسبت طلا/نقره چگونه ممکن است حرکت کند.

استفاده از نسبت طلا/نقره به معاملات زمان

فرض کنید من نسبت به طلا صعودی هستم و می خواهم معامله طولانی انجام دهم. برای کمک به زمان معامله ام، ممکن است نمودار طلا/نقره را بررسی کنم تا مطمئن شوم که صعودی به نظر می رسدبه عنوان مثال، اگر اخیراً از سطح پشتیبانی خارج شده باشد. به یاد داشته باشید، حتی اگر نسبت افزایش یابد، ارزش طلا همچنان ممکن است کاهش یابد. نسبت به تنهایی به این معنی نیست که طلا یا نقره افزایش یا کاهش می یابد – شما فقط باید از آن به عنوان تأیید اضافی استفاده کنید.

استفاده از CFD برای معامله نسبت طلا/نقره

قبل از رایج شدن CFD ها، اگر مردم می خواستند نسبت طلا/نقره را معامله کنند، باید طلا و نقره را به نسبت های صحیح بخرند یا بفروشند تا نسبت را تکرار کنند. اما امروزه، معامله‌گران می‌توانند به CFD‌هایی دسترسی داشته باشند که ارزش نسبت را دنبال می‌کنند—یک معامله‌گر می‌تواند با استفاده از CFD نسبت طلا/نقره را طولانی یا کوتاه کند.

نتیجه

نسبت طلا/نقره ارزش نسبی طلا به نقره را با تقسیم قیمت طلا بر قیمت نقره دنبال می کند. افزایش نسبت به معنای گران شدن طلا در مقایسه با نقره است. کاهش نسبت به این معنی است که طلا در مقایسه با نقره ارزان تر می شود.

نسبت طلا/نقره معمولاً در جهت مخالف شاخص S&P 500 حرکت می کند. بنابراین، نسبت به عنوان نوعی از شاخص احساسات در نظر گرفته می شود، به ویژه به این دلیل که سرمایه گذاران طلا را به عنوان یک دارایی امن در دوران بحرانی اقتصادی می دانند.

معامله گران می توانند از نسبت برای کمک به اطلاع رسانی معاملات طلا و نقره استفاده کنند یا حتی ارزش نسبت را با استفاده از CFD معامله کنید. بسیاری از پلتفرم‌های معاملاتی می‌توانند نمودار نسبت را تولید کنند و معامله‌گران می‌توانند از تحلیل تکنیکال بر روی نمودار نسبت مانند هر ابزار دیگری استفاده کنند.

سوالات متداول

نسبت خوب بین طلا و نقره چقدر است؟

این نسبت در 25 سال گذشته بیشتر بین 45 تا 85 معامله شده است.

وقتی نسبت طلا به نقره بالا باشد چه اتفاقی می افتد؟

زمانی که نسبت طلا به نقره بالا باشد، طلا در مقایسه با نقره گرانتر است.

وقتی نسبت طلا به نقره کم باشد چه اتفاقی می افتد؟

زمانی که نسبت طلا به نقره پایین است، طلا نسبت به نقره ارزانتر است.

آیا طلا و نقره با افزایش تورم افزایش می یابد؟

طلا در طول تورم بیشتر افزایش می یابد زیرا سرمایه گذاران آن را به عنوان یک دارایی امن می بینند.

آیا در صورت سقوط بازار سهام، طلا و نقره افزایش خواهند یافت؟

به طور معمول، هر دو طلا و نقره ارزش خود را در هنگام سقوط بازار سهام کاهش می دهند.

انتخاب مطالب از منبع اطلاعات دیلی فورکس

معاملات خود را با روبات ها و ابزارهای ما به صورت خودکار انجام دهید

اسکالپر ICE CUBE MT4 – https://www.mql5.com/fa/market/product/77108
اسکالپر ICE CUBE MT5 – https://www.mql5.com/fa/market/product/77697

EA بلند مدت MT4 https://www.mql5.com/fa/market/product/92865
EA بلند مدت Mt5 https://www.mql5.com/fa/market/product/92877

سودمند ⚒

EasyTradePad MT4 – https://www.mql5.com/fa/market/product/72256
EasyTradePad MT5 – https://www.mql5.com/fa/market/product/72454

مدیر ریسک MT4 – https://www.mql5.com/fa/market/product/72214
مدیر ریسک MT5 – https://www.mql5.com/fa/market/product/72414

شاخص ها 📈

نشانگر 3 در 1 iPump MT4 – https://www.mql5.com/fa/market/product/72257
نشانگر 3 در 1 iPump MT5 – https://www.mql5.com/fa/market/product/72442

ذخیره انرژی MT4- https://www.mql5.com/fa/market/product/72392
ذخیره انرژی MT5 – https://www.mql5.com/fa/market/product/72410

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.