استخراج بیت کوین با انرژی از لاستیک های زباله
مشکل چرخ اغلب به عنوان یکی از مهمترین ابزارهایی که تا به حال اختراع شده است، تبلیغ می شود. علاوه بر این، خودروها امکان سفر در بخش های وسیعی از زمین را فراهم می کنند و کالایی بودن آنها را نمی توان اغراق کرد. همانطور که گفته شد، لاستیک ها یک مزاحم محیطی هستند. آنها
مشکل
چرخ اغلب به عنوان یکی از مهمترین ابزارهایی که تا به حال اختراع شده است، تبلیغ می شود. علاوه بر این، خودروها امکان سفر در بخش های وسیعی از زمین را فراهم می کنند و کالایی بودن آنها را نمی توان اغراق کرد. همانطور که گفته شد، لاستیک ها یک مزاحم محیطی هستند. آنها تجزیه زیستی نمی کنند و دفع صحیح آنها دشوار است. بدتر از آن، تنها در آمریکا سالانه 300 میلیون لاستیک دور ریخته می شود. به طرز شگفت انگیزی، 300 میلیون حتی برای هر لاستیک زباله ای که در کشور ایجاد می شود، محاسبه نمی شود. 10 درصد از تمام لاستیک های تولید شده استانداردهای سختگیرانه تولید و ایمنی را رعایت نمی کنند. این لاستیک های خراب معمولاً به عنوان زباله های صنعتی طبقه بندی می شوند، نه لاستیک های ضایعاتی. اما آنها هنوز هم باید هر سال دور ریخته شوند.
چالشهای تایرهای باطله به همین جا ختم نمیشود. میکروپلاستیکهای لاستیکها به آبراهها و اقیانوسها ختم میشوند. لاستیکها وقتی مینشینند، آب باران را جمعآوری میکنند، که مکان مناسبی برای پرورش پشههایی است که ممکن است ناقل ویروس نیل غربی باشند. لاستیک ها حاوی سوخت فسیلی هستند، بنابراین اگر انبوهی از لاستیک ها آتش بگیرد، خاموش کردن آن دشوار است و برای مدت طولانی دوام می آورد.
چند روش وجود دارد که در حال حاضر لاستیک ها دور ریخته می شوند و هر روش دارای عوارض خاص خود است. سازمان حفاظت از محیط زیست حتی یک صفحه اختصاصی برای دفع لاستیک دارد. در حال حاضر، سه راه اصلی برای خلاص شدن از شر لاستیک عبارتند از: سوزاندن، دفن کردن و آسیاب کردن. هیچ یک از این روش ها خیلی موثر و کارآمد نیستند. سوزاندن لاستیک ها سموم زیادی تولید می کند. لاستیک های دفن شده مواد شیمیایی را به داخل زمین شسته می کنند. لاستیک های آسیاب شده لاستیک خرد شده برای زمین های بازی می سازند، اما حکم هنوز در مورد پیامدهای بالقوه سلامتی وجود ندارد.
این سه راه برای از بین بردن لاستیک های زائد به اندازه کافی مؤثر نیستند تا تأثیر قابل توجهی بر عرضه همیشه در حال رشد داشته باشند. ایالت کلرادو بزرگترین انبوه لاستیک های زباله در این کشور را در خود جای داده است. فرقی نمیکند کلرادو چه کاری انجام دهد، لاستیکهای ضایعاتی تولید میشوند تا بازیافت شوند. این مشکل مختص کلرادو نیست. نبی پور، هند، با مقدار قابل توجهی لاستیک از غرب گیر کرده است که آنها به سوزاندن آنها متوسل شده اند. کشور کویت یکی از بزرگترین قبرستان های تایر جهان را با 42 میلیون لاستیک دارد. برخی از شرکتها هستند که به بازیافت لاستیکهای قدیمی کمک میکنند: بسیاری از راهحلها شامل شکستن لاستیکها برای تولید محصولات مصرفی است. در کویت، یک شرکت به طور خاص کمک می کند: شرکت بازیافت بازرگانی جهانی EPSCO ادعا می کند که می تواند تا 3 میلیون لاستیک را در سال بازیافت کند – این عالی به نظر می رسد تا زمانی که فرد متوجه شود که بازیافت همه لاستیک ها بیش از 14 سال طول می کشد. و این شامل میزان ضایعات تایرهای ایجاد شده در آن زمان نمی شود. (به یاد داشته باشید، ایالات متحده به تنهایی تا 300 میلیون لاستیک زباله در سال تولید می کند.) بنابراین در مورد این موضوع عظیم زیست محیطی چه می توان کرد؟
حل مشکل تایر
هیچ یک از گزینه های سوزاندن، دفن کردن یا آسیاب کردن لاستیک ها روشی واقعاً سازگار با محیط زیست برای دفع آنها نیست. اینجاست که فناوری بینالمللی بازیابی محصول (PRTI) به تصویر کشیده میشود. PRTI در سال 2013 به منظور تلاش برای حل مشکل جهانی لاستیک های زباله تاسیس شد. این شرکت یک فرآیند تولید حرارتی ثبت شده را ارائه کرد که با تبدیل آنها به منابع ارزشمند انرژی و فولاد، از شر لاستیکهای زائد خلاص میشود.
کریس هار مدیر عامل PRTI است و شرکت او یک عملیات تایر زباله را اجرا می کند که لاستیک های زباله را به اجزا و منابع انرژی تبدیل می کند که می توانند در محل فروخته یا استفاده شوند. در این فرآیند از سیلندرهای عمودی 30 فوتی استفاده می شود که تایرها را به اندازه کافی گرم می کند تا مواد را به گاز تبدیل کند. PRTI گاز را جمع آوری می کند، متراکم می کند و به نفت تبدیل می کند. کل فرآیند تولید 11 ساعت طول می کشد و منجر به سوخت جامد، نفت، گاز و فولاد می شود. هار توضیح داد: “ماهیت PRTI این است که ما راه حلی برای مشکلی داریم که اکثر آنها حتی نمی دانند ما داریم.”
هار به اشتراک گذاشت که هدف PRTI این است که “به جای کسب و کارهای جداگانه، به تعدادی از مشکلات زیر یک سقف رسیدگی کند.” با خارج کردن محصولات از محل، این شرکت به مشکل کربنی که در تلاش برای حل آن است اضافه می کند. در عوض، این شرکت در تلاش است به این سوال پاسخ دهد که چگونه می توان یک سیستم قدرت برای مصرف این سوخت ها و تبدیل آنها به گرما، بخار یا نیرو ایجاد کرد.
استفاده بهینه از انرژی
PRTI سفر خود را در تلاش برای حل مشکل جریان زباله با لاستیک ها آغاز کرد. هار توضیح داد: «هر لاستیک جاده ای که دور انداخته می شود، انرژی تقریباً سه گالن روغن دارد. نگاه ما به لاستیک این است که یک باتری گرد است.» این شرکت از طریق فرآیند ساختزدایی، میتواند انرژی ذخیرهشده در این باتریهای گرد را مهار کند و با ایجاد یک ریزشبکه با 8 تا 10 مگاوات در هر سایت، از آن استفاده کند. با مشورت مدیر عامل سابق خود، جیسون ویلیامز، PRTI یک مرکز داده کوچک برای استخراج بیت کوین با استفاده از انرژی تولید شده از لاستیک های زائد ساخت.
به دلیل ماهیت صنعتی کارشان، مراکز داده در محل در یک منطقه صنعتی ساخته می شوند و هر گونه مشکل آلودگی صوتی را از بین می برند. هار تشخیص میدهد که PRTI تنها بخش کوچکی از حل یک مشکل بسیار بزرگ است، اما با گسترش فعالیتهای آنها، این شرکت قادر خواهد بود تایرهای بیشتری را پردازش کند، آنها را از محیط خارج کرده و به یک منبع انرژی بادوام تبدیل کند.
از طریق این انرژی، این شرکت قصد دارد ریزشبکه بسازد. هار گفت که آنها “امیدوارند که پشتوانه ای برای زغال سنگ، هسته ای و گاز باشند.” او معتقد است، «ریزشبکهها آینده هستند. هشت ایستگاه فرعی وجود دارد که میتوانند بخش زیادی از تولید انرژی در ایالات متحده را از بین ببرند.» با ایجاد ریزشبکهها، تمرکز تولید انرژی به مقیاس محلی برمیگردد.
زمان رشد
تا همین اواخر، PRTI با روند و برنامه های خود زیر رادار پرواز می کرد. به گفته هار، این شرکت میخواست مطمئن شود که ابتدا یک محصول بادوام دارد که در حل مشکل تایر مؤثر باشد. تاکنون PRTI 50 میلیون پوند لاستیک را پردازش کرده است که حدود دو میلیون لاستیک است. اکنون، آنها بر سرمایه گذاری برای ساختن سایت بعدی خود در ویرجینیا تمرکز کرده اند، اما رشد آنها به ایالات متحده محدود نمی شود. این شرکت در حال مذاکره با استرالیا، کشورهای جنوب شرقی آسیا، خاورمیانه، اروپای غربی و قاره آمریکا است. علاوه بر این، آنها در مراحل برنامه ریزی توسعه 171 کارخانه اضافی در سراسر ایالات متحده با فرصت های بین المللی به صورت موازی هستند.
این شرکت در حال حل یک مشکل زیست محیطی ده ها ساله است، در این فرآیند منبع انرژی ایجاد می کند، سپس از آن انرژی برای استخراج بیت کوین استفاده می کند. این امر روایت رسانه های اصلی را در مورد منفی بودن بیت کوین برای محیط زیست از بین می برد. بیت کوین راهی جدید برای استفاده از انرژی ارائه می دهد که در غیر این صورت در خارج از شهرهای بزرگ در انبوهی قرار می گرفت. با نگاهی به این لنز، میتوانیم متوجه شویم که چرا مکانهای بیشتری برای استخراج بیتکوین مورد نیاز است و در عین حال لاستیکهای ضایعاتی را در ایالات متحده و سراسر جهان کاهش میدهند.
در پایان، هار گفت: “اگر ما بتوانیم یک تکه برای حل این هیدرا چند سر باشیم، کار ما خوب است. و اگر بتوانیم آگاهی بیشتری نسبت به بیت کوین ایجاد کنیم، این یک افزونه خوب است.”
چقدر زود می گذرد که یک شهروند عادی استخراج بیت کوین را به عنوان راه حلی برای ضایعات تولید شده توسط فیات ببیند؟ نه به این زودی
این یک پست مهمان توسط کریگ دویچ است. نظرات بیان شده کاملاً متعلق به خود آنها است و لزوماً نظرات BTC Inc. یا را منعکس نمی کند مجله بیت کوین.
آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه |
مدیریت حرفه ای کافی شاپ | حقوقدان خبره | سرآشپز حرفه ای |
آموزش مجازی تعمیرات موبایل | آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو | آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک |
برچسب ها :از ، استخراج ، استخراج بیت کوین ، انرژی ، انرژی تجدید پذیر ، با ، بیت ، زباله ، کسب و کار ، کوین ، لاستیک ، ماشین ها ، های ، ویژگی
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰