استارت‌آپ‌ها از خاکستر پاکسازی Big Tech سرچشمه می‌گیرند

چند روز بعد او به کار بازگشت و به دنبال سرمایه‌گذاری برای شرکت خود Nulink، یک شرکت پرداخت مبتنی بر بلاک چین بود، و پیشنهاداتی را برای شتاب‌دهنده استارت‌آپ Y Combinator و صندوق ارزهای دیجیتال Andreessen Horowitz ارسال کرد. این جوان 24 ساله گفت: «هرچند که ممکن است غیرقابل تصور به نظر برسد، این اخراج

کد خبر : 301574
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۹:۳۷
استارت‌آپ‌ها از خاکستر پاکسازی Big Tech سرچشمه می‌گیرند


چند روز بعد او به کار بازگشت و به دنبال سرمایه‌گذاری برای شرکت خود Nulink، یک شرکت پرداخت مبتنی بر بلاک چین بود، و پیشنهاداتی را برای شتاب‌دهنده استارت‌آپ Y Combinator و صندوق ارزهای دیجیتال Andreessen Horowitz ارسال کرد.

این جوان 24 ساله گفت: «هرچند که ممکن است غیرقابل تصور به نظر برسد، این اخراج من را در موقعیت بسیار خوبی قرار داد. از آنجایی که مجبور نیستم پاداش ثبت نام را پس بدهم، چهار ماه حقوق دریافت می کنم و اکنون زمان دارم تا روی پروژه خودم تمرکز کنم.

به گفته سرمایه گذاران خطرپذیر، سرمن بخشی از موجی از کارآفرینان بالقوه است که از خاکستر از دست دادن مشاغل گسترده در سیلیکون ولی در نیمه دوم سال 2022 بیرون می آیند.

بر اساس گزارش Layoff.fyi که از دست دادن شغل فناوری را ردیابی می کند، غول های فناوری ایالات متحده از جمله متا، مایکروسافت، توییتر و اسنپ بیش از 150000 کارمند را اخراج کرده اند.

در حالی که تامین مالی کلی سرمایه گذاری خطرپذیر (VC) در سطح جهانی 33 درصد کاهش یافت و به حدود 483 میلیارد دلار در سال 2022 رسید، سرمایه گذاری در مراحل اولیه قوی بود، با 37.4 میلیارد دلار به اصطلاح راند فرشته یا دانه جمع آوری شد، مطابق با سطح رکوردی که در سال 2021 مشاهده شد. به داده های شرکت تحقیقاتی PitchBook.

Day One Ventures، یک صندوق سرمایه‌گذاری در مراحل اولیه در سانفرانسیسکو، ابتکار جدیدی را در ماه نوامبر برای تأمین مالی استارت‌آپ‌هایی که توسط افرادی که از مشاغل فنی خود اخراج شده بودند، با شعار «تامین مالی، نه اخراج‌شده» راه‌اندازی کرد.

هدف این برنامه کاهش 20 چک به مبلغ 100000 دلار تا پایان سال 2022 است. روز اول گفت که بیش از 1000 درخواست دریافت کرده است که اکثر آنها از افرادی که توسط متا، استرایپ و توییتر بریده شده بودند.

ماشا بوچر، یکی از بنیانگذاران Day One Ventures گفت: “ما در حال سرمایه گذاری 2 میلیون دلار در 20 شرکت هستیم – اگر فقط یک تک شاخ پیدا کنیم، تقریباً صندوق را برمی گرداند، که فکر می کنم یک فرصت واقعا منحصر به فرد برای ما به عنوان مدیران صندوق است.”

با نگاهی به آخرین چرخه اقتصادی، شرکت هایی مانند Stripe، Airbnb، Dropbox در بحران ایجاد شده اند.

داغ: بازی و هوش مصنوعی

همچنین در ماه نوامبر، صندوق چند مرحله‌ای Index Ventures که فیسبوک، Etsy و اسکایپ را تامین مالی کرده است، دومین صندوق Origins خود را راه‌اندازی کرد که 300 میلیون دلار در استارت‌آپ‌های اولیه سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

در همین حال، شرکای سرمایه‌گذاری آمریکایی، سرمایه‌گذار دره سیلیکون و شرکت اتریشی وی سی اسپیدینوست، مبلغ مشابهی را برای شرکت‌های تازه تاسیس در نظر گرفته‌اند.

سرمایه گذاران بازی و هوش مصنوعی را در میان مناطق داغ مورد علاقه برجسته کردند.

سوفیا دولف، شریک Index Ventures، گفت: «با پیشرفت‌ها در طراحی بازی، نوآوری‌های جدید مانند بازی‌های ابری، و ظهور شبکه‌های اجتماعی در این حوزه، بازی واقعاً به فرهنگ رایج تبدیل شده است.

“در هر دوره عدم اطمینان اقتصادی، فرصتی وجود دارد – برای تنظیم مجدد، اولویت بندی مجدد و تمرکز مجدد انرژی و منابع.”

DOTCOM BUBBLE 2.0

Szerman گفت که پروژه او توسط Y Combinator رد شد، در حالی که او هنوز پاسخی از Andreessen Horowitz دریافت نکرده است، اگرچه او اضافه کرد که سایر سرمایه گذاران خطرپذیر در مراحل اولیه ابراز علاقه کرده اند.

او افزود: “من به سرمایه گذاران گفتم که تا دو یا سه ماه دیگر چت می کنیم.” اکنون روی مقیاس‌بندی سیستم تمرکز خواهم کرد.»

برخی از سرمایه‌گذاران رکود سال 2022 را با سقوط دات‌کام در اوایل دهه 2000 مقایسه کردند، زمانی که ده‌ها استارت‌آپ بیش از حد ارزش‌گذاری شده از بین رفتند و بازار را سرشار از استعدادها کردند و به جرقه زدن موجی از شرکت‌های جدید مانند فیس‌بوک و یوتیوب کمک کردند.

هری نلیس، شریک مدیریت شرکت سرمایه گذاری Accel، که می بیند نسل جدیدی از ریسک پذیران در میان انبوهی از افراد بیکار ظاهر می شوند، گفت: «شرکت های بزرگ زیادی در زمان های نسبتاً تاریک ایجاد شده اند.

برخی از بازیگران صنعت می‌گویند که کارمندان سابق Big Tech به‌طور منحصربه‌فردی برای راه‌اندازی شرکت‌های خود، با مشاهده نحوه عملکرد برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در جهان، و لذت بردن از دسترسی مداوم به شبکه همکاران بسیار ماهر خود، موقعیت منحصربه‌فردی دارند.

یکی از کارمندان سابق گوگل به دنبال کمک به دیگرانی مانند او بوده که به دنبال غول های فناوری هستند. در سال 2015، کریستوفر فونگ، که تقریباً یک دهه را برای غول فناوری در کالیفرنیا کار کرد، Xoogler را راه‌اندازی کرد، پروژه‌ای که برای کمک به کارمندان سابق که امیدوارند شرکت‌های خود را راه‌اندازی کنند، طراحی شده بود. از آن زمان تاکنون، تعداد اعضای این گروه به بیش از 11000 نفر افزایش یافته است.

فونگ به رویترز گفت که تجربه در شرکت Big Tech به بنیانگذاران “برند قدرتمندی داده است که می تواند برای ملاقات با سرمایه گذاران، مشتریان بالقوه و جذب اعضای تیم مورد استفاده قرار گیرد”.

(گزارش توسط مارتین کولتر در لندن، سوپانتا موکرجی در استکهلم و کریستال هو در نیویورک؛ ویرایش توسط پروین چار)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.