از همبرگر گرفته تا گجت، مصرف کنندگان استرسی ارزان خرید می کنند

سرمایه گذاران از نزدیک نتایج سه ماهه دوم شرکت را برای نشانه هایی که اقتصادها به سمت رکود پیش می روند، تماشا می کنند. اما تاکنون مصرف کنندگان سیگنال های متفاوتی ارسال می کنند. در کشورهایی که بیشترین ضربه را از قیمت های بی سابقه سوخت و مواد غذایی دیده اند، ضعف دیده می شود.

کد خبر : 234094
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۴:۱۷
از همبرگر گرفته تا گجت، مصرف کنندگان استرسی ارزان خرید می کنند


سرمایه گذاران از نزدیک نتایج سه ماهه دوم شرکت را برای نشانه هایی که اقتصادها به سمت رکود پیش می روند، تماشا می کنند. اما تاکنون مصرف کنندگان سیگنال های متفاوتی ارسال می کنند. در کشورهایی که بیشترین ضربه را از قیمت های بی سابقه سوخت و مواد غذایی دیده اند، ضعف دیده می شود. در همین حال، داده‌های کارت اعتباری و سایر داده‌ها نشان می‌دهد که برخی هنوز در حال خرج کردن در سفر و سایر فعالیت‌های سطح بالا هستند.

والمارت روز دوشنبه یک شلیک هشدار به صدا درآورد و یک هشدار سود نادر صادر کرد. مشتریان آمریکایی آن، که معمولاً از خانواده‌های کم‌درآمد می‌آیند، در حالی که از راهروهای پر از لباس و کالاهای ورزشی می‌گذرند، غذا و سایر لوازم ضروری را می‌خرند.

نیکولا مورگان-براونسل، مدیر صندوق در Legal & گفت: «نتایج یک شبه نشان می‌دهد که مصرف‌کننده آمریکایی در حال حاضر بیشتر روی عنصر اصلی خرید متمرکز شده است، جایی که تورم دو رقمی مواد غذایی در برخی از این خرده‌فروشان وجود دارد.» مدیریت سرمایه گذاری عمومی

در بحبوحه نگرانی های مداوم در مورد افزایش تورم و افزایش نرخ بهره، اعتماد مصرف کننده ایالات متحده در ماه جولای برای سومین ماه متوالی کاهش یافت.

فروش در گروه لوکس LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE در سه ماهه دوم 19 درصد افزایش یافت که اندکی کمتر از اوایل سال جاری بود. فروش کیف دستی و مشروبات الکلی گران‌قیمت در اروپا و ایالات متحده به جبران کندی ناشی از قرنطینه‌های COVID-19 در چین کمک کرد.

و Visa، پردازشگر پرداخت، گفت که حجم فرامرزی 40 درصد افزایش یافته که منعکس کننده رونق سفرهای تابستانی و انعطاف پذیری مصرف کنندگان است.

اما تقاضای پایین‌تر مصرف‌کننده به درآمد بازی‌های ویدیویی در مایکروسافت، سازنده ایکس‌باکس، کاهش ۷ درصدی در درآمد مرتبط با ایکس‌باکس و انتظار کاهش بیشتر در این سه‌ماهه ضربه زد. تگزاس اینسترومنتز، سازنده ریزتراشه، تقاضای ضعیف تری را از سوی مصرف کنندگان برای لوازم الکترونیکی شخصی مشاهده کرد.

خرید، اما برای چه مدت؟

غول‌های مصرف‌کننده کوکا کولا، مک‌دونالدز و شرکت یونیلور همگی روز سه‌شنبه گفتند که محصولاتشان حتی با قیمت‌های بالاتر همچنان به فروش می‌رسند.

یونیلور که دارای 400 برند از جمله سس مایونز هلمن، مکعب های استوک Knorr و سفید کننده Domestos است، پس از شکست پیش بینی های فروش در نیمه اول با افزایش قیمت ها، راهنمای فروش تمام سال خود را افزایش داد.

تا کنون مصرف کنندگان در حال خرید هستند، اما این سوال وجود دارد که چقدر می تواند ادامه داشته باشد.

وقتی برای خرید هفتگی بیرون می رویم، شاهد افزایش قیمت ها هستیم. سؤال این است: مصرف‌کننده چقدر می‌تواند این افزایش قیمت‌ها را بپذیرد؟» Ashish Sinha، مدیر پورتفولیو در Unilever و سهامدار Reckitt Gabelli گفت.

مک دونالد که نزدیک به 40000 رستوران را اداره می کند، گفت فروش جهانی در همان فروشگاه تقریباً 10 درصد افزایش یافته است، بسیار بهتر از انتظار برای افزایش 6.5 درصدی.

با این حال، این شرکت مستقر در شیکاگو گفت که در حال بررسی این است که آیا گزینه‌های منوی تخفیف‌خورده بیشتری اضافه کند، زیرا تورم فزاینده، به‌ویژه در اروپا، برخی از مصرف‌کنندگان کم‌درآمد را به سمت «کاهش» به سمت اقلام ارزان‌تر و خرید وعده‌های غذایی ترکیبی کم‌تر سوق می‌دهد. کوین اوزان، مدیر ارشد مالی گفت.

این شرکت گفت که حجم فروش جهانی کوکاکولا در سه ماهه دوم 8 درصد افزایش یافته است که به دلیل رشد در بازارهای توسعه یافته و در حال ظهور بوده است، در حالی که میانگین قیمت فروش حدود 12 درصد افزایش یافته است.

گرت نلسون، تحلیلگر CFRA، گفت: «نتایج کوکاکولا گواهی بر ارزش برند آن است، زیرا مصرف کنندگان تمایلی به معامله با کولاهای دیگر ندارند، علیرغم افزایش قیمت ها».

کندی پیش رو؟

تولیدکننده کفش آلمانی Adidas AG هدف درآمد خود را برای سال به دلیل بهبود آهسته تجارت خود در چین کاهش داد.

شرکت جنرال موتورز روز سه شنبه مجدداً دورنمای سود کل سال خود را در مورد افزایش مورد انتظار تقاضا تأیید کرد و گفت که در حال کاهش هزینه ها و استخدام ها قبل از رکود اقتصادی بالقوه است، اما کاهش 40 درصدی درآمد خالص سه ماهه آن ناامید کننده بود و سهام را پایین آورد.

کاهش درآمد خالص خودروساز دیترویت منعکس کننده غرغرهای زنجیره تامین، از جمله کمبود تراشه های نیمه هادی جهانی بود که بیشترین ضربه را در ماه ژوئن داشت. سهام این شرکت 3.4 درصد سقوط کرد.

با این وجود، جنرال موتورز تقاضای متوقف شده زیادی را می بیند.

پل جاکوبسون، مدیر مالی، گفت جنرال موتورز همچنان شاهد قیمت گذاری و تقاضای قوی برای خودروهای خود است.

یک وانت جنرال موتورز برای مدل پایه شورلت از حدود 31500 دلار شروع می شود، در حالی که یک خودروی GMC Sierra بارگیری شده می تواند بیش از 100000 دلار باشد. اکثر مدل ها در محدوده 50000 تا 70000 دلار هستند.

او گفت: «ما احساس خوبی داریم که تمام آن حجم (از دست رفته) را در نیمه آخر سال جبران کنیم.

(گزارش توسط مدا سینگ، اودی سمپات کومار و پراوین پاراماسیوام در بنگالورو، بن کلایمن در دیترویت؛ گزارش اضافی توسط جسیکا دی ناپولی در نیویورک؛ نگارش توسط آنا درایور؛ ویرایش توسط نیک زیمینسکی و کریس ریس)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.