به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست پرسش و پاسخ فیلم «تیتی » به کارگردانی آیدا پناهنده، امشب (یکشنبه ۱۹ بهمن) در سالن همایشهای برج میلاد برگزار شد.
در بخشی از این نشست، الناز شاکردوست درباره چگونگی مراحل رسیدن به نقشهای متفاوتی که در دو سال اخیر در آنها حضور داشته است، توضیح داد: «تکنیک، در رسیدن به نقشها به کمک من میآید. اما از جایی به بعد همه تکنیکها را فراموش خواهی کرد و با زندگی کردن با نقش، این فرآیند صورت میگیرد.»
این بازیگر در واکنش به پرسش خبرنگاری درباره چرایی حضورش در آثار لوده (تجاری) پاسخ داد: «من فکر میکنم وظیفه هر بازیگری است که در فیلمهای تجاری هم بازی و عدهای را با خود همراه کند تا به دیدن آثار آیدا پناهنده هم بیایند. هدف این است تا این مخاطبان، فیلم سینمایی خوب و هنری هم ببیند. ولی چشم، بعد از این در انتخابهایم، بیشتر دقت میکنم.»
شاکردوست همچنین در پاسخ به اینکه آیا کار کردنش با فیلمسازان زن عامدانه است، گفت: «من به کارگردانها، جنسیتی نگاه نمیکنم و بیشتر برایم وجه انسانی نقش مهم است. اما به هر حال زمانی که زنها کنار هم قرار میگیرند و از هم حمایت میکنند، نتیجه کار بسیار شگفتانگیز میشود.»
او با اشاره به سختی ساخت فیلم «تی تی» افزود: «ما در زمستان، هوای سرد، بی پولی و در سی و پنج جلسه، این فیلم را کار کردیم و دلم میخواهد بگویم شرایط کار معمولی نبود و امیدوارم رسانهها از این کار حمایت کنند.»
در ادامه نشست، آیدا پناهنده درباره وجود رگههای سوررئالیسی و جادوگر بودن شخصیت تی تی توضیح داد: «شخصیت تیتی برای من شبه قدیسی بود که به دلیل گذشته کولیوارش به جهان واقعیتری نسبت به ما رسیده بود. جادوگر واژه درستی نیست، چیزی که میتوانم بگویم این است که برای من، تیتی یک شبه قدیس بود.»
این کارگردان تاکید کرد: «امیدوارم بتوانم شرافتم را نسبت به سینما حفظ کنم. این آخرین فیلم من در شمال ایران بود و میخواهم از مردم این خطه تشکر کنم که با آغوش باز این دخترک آذری را پذیرفتند.»
هوتن شکیبا هم در پاسخ به پرسشی، درباره حضور در نقشهای جدی توضیح داد: «من حضور در ژانر کمدی را دوست دارم، اما هدف من قبول کردن نقشهایی است که برایم چالش به همراه داشته باشد و ژانر فیلم برایم اهمیتی ندارد.»
او درباره شانس دریافت سیمرغ در این دوره جشنواره گفت: «سیمرغ گرفتن برایم ارزشمند است، اما بازیهای خوب در این دوره از جشنواره زیاد است. امیدوارم فضا و محیط جشنواره همواره به صورت سلامت برقرار باشد و بتوان به راحتی و آرامش کار کرد.»
سپس، علیرضا افکاری، درباره آهنگسازی فیلم «تیتی» گفت: «تجربه همکاری با آیدا پناهنده برایم جالب بود و جدا از همکاری موسیقایی در هنگام تولید کار به یک درک مشترک رسیدیم که امیدوارم نتیجهاش رضایتبخش باشد. هدف ما یک ملودی رومنس بود که در زمان کمی به این مهم رسیدیم.»
فرشاد محمدی هم درباره فیلمبرداری این اثر سینمایی توضیح داد: «این فیلم جزو آثار محدودی بود که آن را با جان و دل فیلمبرداری کردم. همکاری با آیدا پناهنده من را دچار تب خلاقانهای کرد که پیشتر کمتر به سراغم آمده بود و من سعی کردم به روح اثر وفادار باشم. در این فیلم ارتباط ویژهای با بازیگر داشتم، برای الناز شاکردوست تصویر بسیار مهم بود و به من انرژی میداد. مثلا صحنهای که تیتی کولیوار دل به دریا میزد، آنقدر من را به وجد آورد که که دیگر خجالت کشیدم از ادوات و تجهیزات استفاده کنم برای همین من هم کولیوار با دوربین به آب رفتم.»
در ادامه، پ
ارسلان امیری (فیلمنامه نویس) که با فیلم «زالاوا» در جشنواره امسال به عنوان کارگردان هم حضور دارد، گفت: «میخواهم صادقانه اعتراف کنم که من فیلمسازی را از همسرم (آیدا پناهنده) یاد گرفتم و از ایشان تشکر میکنم. همکاری من با ایشان حتما ادامه خواهد داشت.»
۵۷۵۷
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰