از تغذیه ناسالم تا سرطان

[ad_1] ایسنا/بوشهر یک کارشناس ورزشی اعتقاد دارد برای داشتن بدن سالم باید حواسمان به چیزهایی که می‌خوریم باشد. باید یک سری مواد غذایی ضروری را حتماً مصرف کنیم و در مقابل مصرف مواد غذایی کم‌ارزش را به حداقل برسانیم. باید تغذیه‌مان را اصلاح کنیم و رژیم غذایی فعلی‌مان را به یک رژیم غذایی سالم و

کد خبر : 31892
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
از تغذیه ناسالم تا سرطان

[ad_1]

ایسنا/بوشهر یک کارشناس ورزشی اعتقاد دارد برای داشتن بدن سالم باید حواسمان به چیزهایی که می‌خوریم باشد. باید یک سری مواد غذایی ضروری را حتماً مصرف کنیم و در مقابل مصرف مواد غذایی کم‌ارزش را به حداقل برسانیم. باید تغذیه‌مان را اصلاح کنیم و رژیم غذایی فعلی‌مان را به یک رژیم غذایی سالم و متعادل تغییر بدهیم.

مجتبی کرمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اصول تغذیه صحیح و رژیم‌های غذایی خاص عنوان کرد: رژیم غذایی سالم، رژیمی است که حاوی مواد مغذی لازم برای درست کار کردن بدن است. برای داشتن تغذیه‌ی مناسب، باید بیشتر کالری روزانه‌ی خود را از مواد زیر دریافت کنید.

وی در پاسخ به اینکه رژیم غذایی سالم چیست، ادامه داد: میوه‌های تازه، سبزیجات تازه، غلات کامل، حبوبات، آجیل و پروتئین بدون چربی بخشی از مواد غذایی برای تامین سلامت هستند.

چرا داشتن رژیم غذایی مناسب مهم است؟

این کارشناس تصریح کرد: اندام‌ها و بافت‌های بدن برای درست کار کردن نیاز به تغذیه‌ مناسب دارند. در غیر این‌ صورت بدن بیشتر مستعد بیماری، عفونت، خستگی و عملکرد ضعیف می‌شود. کودکانی که سوء‌تغذیه و رژیم غذایی ناسالم دارند دچار مشکلات رشدی و عملکرد تحصیلی ضعیفی می‌شوند. همچنین از دیگر اثرات رژیم غذایی ناسالم می‌توان به دیابت، چاقی، بیماری‌های قلبی و سرطان اشاره کرد.

لازمه تغذیه صحیح برای حفظ سلامتی

کرمی اظهار کرد: هسته‌ی رژیم غذایی مناسب را موادی تشکیل می‌دهند که قند و چربی کمی دارند، ولی سرشار از ویتامین، مواد معدنی و مواد مغذی دیگر هستند. گروه‌های غذایی مثل میوه‌ها و سبزیجات از بخش‌های ضروری یک رژیم غذایی سالم و لازمه تغذیه صحیح در راستای حفظ سلامتی است.

این کارشناس تربیت بدنی با تاکید بر اهمیت میوه‌ها بیان کرد: میوه‌ها علاوه بر این‌که فایده زیادی برای بدن دارند، جزو تنقلات خوشمزه هم هستند. سعی کنید همیشه میوه‌های فصل را در برنامه غذایی خود بگنجانید چرا که علاوه بر تازگی فایده بیشتری نیز دارند.

وی اضافه کرد: سبزیجات منبع اصلی ویتامین و مواد معدنی هستند. به‌طور کلی می‌توان گفت سبزیجاتی که برگ تیره‌ دارند (مثل اسفناج، کلم پیچ، لوبیا سبز، کلم بروکلی، کولارد سبز و برگ چغندر) مغذی‌تر هستند و در هر وعده‌ی غذایی می‌توانید از آنها استفاده کنید.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.