از آنجایی که بخش به دنبال کاهش تعداد ساکنان موقت است، تعداد معوقه IRCC افزایش می یابد

برای اولین بار در چند ماه گذشته، تعداد درخواست های عقب افتاده مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) از یک میلیون درخواست فراتر رفته است. طبق آخرین داده‌ها، تا 31 ژوئیه 2024، 1,002,400 درخواست از مجموع 2,364,700 برنامه موجود در فهرست موجودی وجود داشت. این بدان معناست که 1,362,000 درخواست در چارچوب استانداردهای خدمات در

کد خبر : 497811
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶
از آنجایی که بخش به دنبال کاهش تعداد ساکنان موقت است، تعداد معوقه IRCC افزایش می یابد


برای اولین بار در چند ماه گذشته، تعداد درخواست های عقب افتاده مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) از یک میلیون درخواست فراتر رفته است.

طبق آخرین داده‌ها، تا 31 ژوئیه 2024، 1,002,400 درخواست از مجموع 2,364,700 برنامه موجود در فهرست موجودی وجود داشت. این بدان معناست که 1,362,000 درخواست در چارچوب استانداردهای خدمات در حال پردازش هستند.

این اعداد نشان دهنده افزایش 199,800 درخواست در موجودی کالا در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته است که 2,274,600 درخواست در موجودی وجود داشت. به عبارت دیگر، افزایش 90100 برنامه در موجودی وجود داشته است، اما عقب ماندگی تقریباً 100000 برنامه افزایش یافته است.

کشف کنید که آیا واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستید یا خیر

اگر برنامه ها در چارچوب استانداردهای خدمات منتشر شده IRCC پردازش نشوند، به عنوان عقب مانده در نظر گرفته می شوند. این استانداردها جدول زمانی هستند که دپارتمان برای پردازش یک درخواست معقول می داند. آنها بین خطوط کسب و کار و نوع برنامه متفاوت هستند. به عنوان مثال، یک برنامه اکسپرس اینتری دارای استاندارد خدمات شش ماهه است در حالی که یک برنامه حمایت مالی خانواده دارای استاندارد خدمات 12 ماهه است.

IRCC می گوید متعهد به پردازش 80 درصد از همه برنامه ها در چارچوب استانداردهای خدمات است. 20٪ باقیمانده برنامه هایی هستند که پیچیده تر در نظر گرفته می شوند یا به دلایل دیگر نیاز به زمان اضافی دارند.

در یک درخواست دسترسی به اطلاعات (ATIP) که CIC جدیدIRCC که اوایل سال جاری دریافت کرد، اعلام کرده است که متعهد است استانداردهای خدمات فعلی را بررسی کرده و استانداردهای جدید را تا 31 دسامبر 2024 منتشر کند.

عقب ماندگی

درخواست های اقامت دائم

در 31 ژوئیه، IRCC کل 766200 درخواست را برای برنامه‌های مهاجرت اقامت دائم شامل برنامه‌های اکسپرس اینتری، جریان‌های اکسپرس انتری برنامه نامزد استانی (PNP) و برنامه‌های حمایت مالی خانواده برای همسران، شرکا و فرزندان داشت.

از این تعداد، 467200 مورد در چارچوب استانداردهای خدمات پردازش شدند و 299000 مابقی به عنوان عقب ماندگی در نظر گرفته شدند.

این دپارتمان ارقام دقیقی ارائه نمی‌کند، اما خاطرنشان می‌کند که 17 درصد از برنامه‌های اکسپرس انتری به‌حساب می‌آیند. این 2 درصد بیشتر از 15 درصد پیش‌بینی‌شده برای ژوئیه 2024 است، اما همچنان با استاندارد خدمات IRCC برای پردازش 80 درصد از برنامه‌ها در یک استاندارد خدمات شش ماهه مطابقت دارد.

درخواست‌های برنامه استانی نامزد (از طریق اکسپرس اینتری) به میزان 23 درصد در مقایسه با 20 درصد پیش‌بینی‌شده برای ژوئیه و 14 درصد از درخواست‌های حمایت مالی خانواده عقب مانده در نظر گرفته شد، کمی کمتر از 15 درصد پیش‌بینی‌شده.

درخواست های اجازه اقامت موقت

در مقابل، تقریباً نیمی (49٪) از تمام درخواست‌های اقامت موقت (مجوزهای کاری یا تحصیلی و ویزای بازدیدکننده) به‌حساب می‌آیند. به طور خاص، 644,400 از 1,362,300 درخواست در چارچوب استانداردهای خدمات پردازش نشدند.

به تفکیک برنامه، 64 درصد از کل درخواست‌های ویزای بازدیدکننده به همراه 24 درصد درخواست‌های مجوز تحصیل و 43 درصد از مجوزهای کار در فهرست عقب مانده هستند.

این دپارتمان پیش‌بینی کرده بود در ماه ژوئیه تعداد 60 درصد ویزای بازدیدکننده، 12 درصد مجوز تحصیل و 28 درصد ویزای کار معوقه داشته باشد.

در اوایل سال جاری، IRCC پردازش مجوزهای تحصیلی را هنگامی که محدودیتی برای تعداد مجوزهای تحصیلی که دپارتمان رسیدگی می کند، معرفی کرد و دولت های استانی سیستم گواهی نامه استانی (PAL) را برای کمک به کاهش تقلب در مجوزهای تحصیلی پیاده سازی کردند، متوقف کرد.

با این حال، IRCC خاطرنشان می کند که 508000 درخواست مجوز تحصیل (شامل تمدید) بین 1 ژانویه تا 31 ژوئیه 2024 نهایی شده است و 791000 درخواست مجوز کار (شامل تمدیدها) در مدت مشابه نهایی شده است.

درخواست های شهروندی

درخواست های شهروندی تنها مقوله ای است که در آن عقب ماندگی پیش بینی شده و عقب ماندگی واقعی مطابقت دارند. داده‌های جولای نشان می‌دهد که 17 درصد از کل درخواست‌های شهروندی به‌حساب می‌آیند.

این درصد 39000 درخواست از مجموع 232500 درخواست شهروندی موجود در فهرست را شامل می شود.

اقدامات IRCC برای کاهش عقب ماندگی

عوامل متعددی می تواند در ایجاد عقب ماندگی نقش داشته باشد. در ATIP در مورد استانداردهای خدمات، IRCC می‌گوید که در سال 2022 (اوج عقب ماندگی پس از همه‌گیری کووید-19)، بحران جهانی، کمبود کارکنان و تخصیص نادرست منابع بین دفاتر بین‌المللی همگی در تأخیر نقش داشته‌اند. پردازش

IRCC می‌گوید اقداماتی را برای کاهش معوقات انجام داده است، مانند اولویت‌بندی درخواست‌های کارگران در مشاغل ضروری در مراقبت‌های بهداشتی و کشاورزی و تمدید اعتبار مجوزهای کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWPs) برای فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد از دو سال به سه سال.

در سال جاری، این وزارتخانه اعلام کرد که با افزودن اهداف اقامت موقت به مهاجرت، یک “کلاه نرم” برای تعداد مقیمان موقت پذیرفته شده در کانادا در سال های آتی (کاهش نسبت به 5٪ از جمعیت کانادا در چند سال آینده) در نظر خواهد گرفت. Levels Plan که اواخر پاییز امسال منتشر خواهد شد.

کشف کنید که آیا واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستید یا خیر





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.