ارز غنا در برابر دلار آمریکا به پایین دیگری سقوط کرد – اخبار بیت کوین آفریقا

[ad_1] پس از کاهش آن به نرخ حدود 12:1، سدی غنا به آخرین ارز آفریقایی تبدیل شد که در مقایسه با دلار آمریکا، هر چند در بازار غیررسمی ارز، به پایین ترین سطح خود رسید. با شروع معامله در سال 2022، حدود 6.25 دلار در هر دلار، Cedi اکنون بیش از 90 درصد در برابر

کد خبر : 268649
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
ارز غنا در برابر دلار آمریکا به پایین دیگری سقوط کرد – اخبار بیت کوین آفریقا

[ad_1]

پس از کاهش آن به نرخ حدود 12:1، سدی غنا به آخرین ارز آفریقایی تبدیل شد که در مقایسه با دلار آمریکا، هر چند در بازار غیررسمی ارز، به پایین ترین سطح خود رسید. با شروع معامله در سال 2022، حدود 6.25 دلار در هر دلار، Cedi اکنون بیش از 90 درصد در برابر افزایش ارزش دلار از دست داده است.

اعتراض به کاهش ارزش Cedi

Cedi غنا اخیراً تبدیل به جدیدترین ارز آفریقایی شد که در سال 2022 نسبت به دلار آمریکا به پایین ترین سطح خود رسید، پس از اینکه نرخ مبادله غیررسمی آن در برابر دلار آمریکا طبق گزارش ها به 12.10:1 دلار کاهش یافت. به دنبال این کاهش ارزش اخیر، Cedi که سال را با حدود 6.25 دلار شروع کرد، اکنون بیش از 90 درصد از ارزش خود را در بیش از ده ماه از دست داده است.

بر اساس یک گزارش محلی، کاهش ارزش Cedi منجر به کاهش ارزش سرمایه برخی از معامله گران شده است. بر اساس این گزارش، برخی از تجار منطقه اشانتی این کشور با بستن مغازه های خود نسبت به کاهش ارزش سدی و افزایش هزینه های زندگی غنا اعتراض کرده اند.

علاوه بر سدی غنا، سایر ارزهای آفریقایی که در برابر دلار آمریکا جایگاه خود را از دست داده اند عبارتند از نایرا نیجریه، بیر اتیوپی و راند آفریقای جنوبی. همانطور که توسط Bitcoin.com News گزارش شده است، سیاست انقباض پولی فدرال رزرو ایالات متحده، که شاهد افزایش مکرر نرخ بهره بوده است، باعث افزایش ارزش دلار آمریکا در برابر بسیاری از ارزها شده است. تقویت دلار به نوبه خود باعث افزایش تورم در بسیاری از کشورها از جمله غنا شده است.

تورم غنا دوباره افزایش یافت

در همین حال، طبق اعلام اخیر سرویس آماری غنا (GSS)، نرخ تورم سالانه این کشور تولیدکننده کاکائو در ماه سپتامبر به 37.2 درصد رسید. این رقم 3.3 واحد درصد بیشتر از نرخ ماه اوت است. با این حال، طبق آخرین داده های آژانس آماری، قیمت ها بین ماه های آگوست و سپتامبر تنها 2 درصد افزایش یافته است.

همچنین در تحول دیگری، GSS اعلام کرد که نحوه محاسبه نرخ تورم را تغییر داده است. ساموئل کوبینا آنیم، یک آمارگیر دولتی، گفته می‌شود که سال پایه از 2018 به 2021 تغییر کرده است. علاوه بر این، وزن مناطق نیز تعدیل شده است.

ایمیل خود را اینجا ثبت کنید تا به‌روزرسانی هفتگی اخبار آفریقا را به صندوق ورودی خود دریافت کنید:

افکار خود را در مورد این داستان چیست؟ نظر خود را در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

ترنس زیموارا

ترنس زیموارا روزنامه نگار، نویسنده و نویسنده برنده جایزه زیمبابوه است. او به طور گسترده در مورد مشکلات اقتصادی برخی از کشورهای آفریقایی و همچنین اینکه چگونه ارزهای دیجیتال می توانند راهی برای فرار آفریقایی ها فراهم کنند، نوشته است.







اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons، Dave Primov / Shutterstock.com

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.