ارزیابی امکان سنجی برای منطقه حفاظت شده ملی حفاظت شده دریایی در ساحل مرکزی بریتیش کلمبیا

[ad_1] دولت کانادا متعهد است با سرمایه گذاری در راه حل های مبتنی بر طبیعت مانند مناطق حفاظت شده دریایی و سایر اقدامات حفاظتی م’sثر ، از اقیانوس های کانادا برای نسل های آینده حفاظت و حفاظت کند. در حمایت از تنوع زیستی و تلاش برای کاهش اثرات ناشی از تغییرات آب و هوایی ،

کد خبر : 92273
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۱
ارزیابی امکان سنجی برای منطقه حفاظت شده ملی حفاظت شده دریایی در ساحل مرکزی بریتیش کلمبیا

[ad_1]

دولت کانادا متعهد است با سرمایه گذاری در راه حل های مبتنی بر طبیعت مانند مناطق حفاظت شده دریایی و سایر اقدامات حفاظتی م’sثر ، از اقیانوس های کانادا برای نسل های آینده حفاظت و حفاظت کند. در حمایت از تنوع زیستی و تلاش برای کاهش اثرات ناشی از تغییرات آب و هوایی ، کانادا برای حفاظت از آبهای دریایی و ساحلی با همکاری مردم بومی ، استانها و سرزمینها و سایر شرکای کلیدی اقدام می کند. کانادا متعهد به حفاظت از تنوع زیستی و حفاظت از 25 درصد از مناطق دریایی و ساحلی تا سال 2025 است و تا 3030 تا 30 درصد کار می کند ، با رویکردی که بر پایه علم ، دانش بومی و چشم اندازهای محلی استوار است.

بر اساس بودجه 2021 ، یک سرمایه گذاری تاریخی برای حفاظت از سلامت اقیانوس های ما انجام شد ، از جمله 976.8 میلیون دلار بودجه در طول پنج سال برای رسیدن به اهداف بلند پروازانه حفاظت از دریا. با پیشروی ، دولت کانادا متعهد است که در مشارکت با دولتهای استانی ، سرزمینی و بومی ، ضمن مشورت با ذینفعان اصلی و جوامع ساحلی ، رویکرد هماهنگی را برای همکاری و حفاظت از اقیانوس ها به نفع همه کانادایی ها اتخاذ کند.


شرح منطقه

منطقه مورد مطالعه برای ذخیره ملی حفاظت شده دریایی پیشنهادی 14200 کیلومتر مربع است و در آبهای دریایی ساحلی و دریایی مجاور جنگل بارانی خرس بزرگ ، در ساحل مرکزی بریتیش کلمبیا واقع شده است.

این منطقه تنوع زیادی از زیستگاه ها و جوامع را نشان می دهد ، اعم از فیوردهای بسیار زیبا ، سواحل شنی بلند ، سواحل پوشیده از پوسته سفید ، مجمع الجزایر و تنگه ها ، تا دریای آزاد. این منطقه شامل غلظت بالایی از گونه های پستانداران دریایی ، از جمله گونه های مختلف در معرض خطر ، و برخی از بزرگترین تخت های لپه در بریتیش کلمبیا است ، که مناطق مهم تخم ریزی برای شاه ماهی هستند و زیستگاه مهمی برای ماهی قزل آلا ، ماهیان سنگی نوجوان هستند.

برای هزاران سال ، رفاه Heiltsuk ، Kitasoo/Xai’Xais ، Nuxalk و Wuikinuxv به طور جدایی ناپذیری با سلامت محیط زیست دریایی مرتبط بوده است. مدیریت و استفاده از منابع دریایی فراوان ، به ویژه ماهی قزل آلا ، eulachon و شاه ماهی ، از تمدن های باستانی حمایت می کرد و به فرهنگ ها و جوامع غنی و پیچیده اجازه توسعه می داد. باستان شناسان منشاء مکان های روستایی در ساحل مرکزی را به 14000 سال قبل بر می گردانند – آنها را به یکی از قدیمی ترین مکانهای تحت اشغال مداوم در کانادا تبدیل کرده اند. پیش از تماس ، ساحل مرکزی از برخی از بالاترین غلظت جمعیت در آمریکای شمالی پشتیبانی می کرد.

امروزه اعضای جامعه Heiltsuk ، Kitasoo/Xai’Xais ، Nuxalk و Wuikinuxv همچنان به مسئولیت خود به عنوان مراقبان محیط زیست دریایی احترام می گذارند. خون حیاتی جوامع ملل از وجود شبکه ای از گونه ها ، جمعیت ها و مناطق متنوع و سالم ناشی می شود. حفظ و بازسازی اکوسیستم های دریایی نه تنها از سلامت جسمی ملت ها پشتیبانی می کند بلکه با سلامت و تداوم فرهنگی پیوند ناگسستنی دارد.

منطقه مورد مطالعه برای ذخیره ملی منطقه حفاظت شده دریایی ملی در مجاورت حفاظت زمینی قرار گرفته توسط جنگل بارانی خرس بزرگ است. اگر فرآیند ارزیابی امکان سنجی از ذخیره جدید منطقه حفاظت شده دریایی ملی حمایت می کند ، نتیجه بالقوه یک مجموعه منطقه حفاظت شده زمینی و دریایی است که به تقسیم ناپذیری بین محیط های دریایی و زمینی ذاتی چشم اندازهای بومی احترام می گذارد و همچنین از یک اکوسیستم دست نخورده محافظت می کند. می تواند تاثیر تغییرات آب و هوایی را کاهش دهد.

زیر قانون مناطق حفاظت شده دریایی ملی کانادا و قانون نمایندگی پارکهای کانادا، هدف پارکهای کانادا ایجاد یک سیستم از مناطق حفاظت شده دریایی ملی برای حفاظت و حفظ نمونه های نماینده از هر یک از 29 منطقه دریایی منحصر به فرد کانادا است. منطقه مطالعاتی پیشنهادی نشان دهنده منطقه دریایی Queen Charlotte Sound است. اجماع بین ملل اول و دولتهای کانادا و بریتیش کلمبیا در مورد اهمیت این منطقه نشان دهنده اهمیت در نظر گرفتن نتایج علم غرب و دانش بومی در برنامه ریزی مناطق حفاظت شده جدید دریایی از جمله منطقه حفاظت ملی دریایی و ذخایر منطقه حفاظت دریایی ملی است. به


مناطق حفاظت شده دریایی ملی

کانادا دارای بیش از 243000 کیلومتر خط ساحلی در امتداد سه اقیانوس و 9500 کیلومتر دیگر در امتداد دریاچه های بزرگ – طولانی ترین خط ساحلی در جهان است. اکوسیستم های دریایی وسیع این سواحل متنوع ، مولد و گرانبها هستند. کانادا به عنوان یک کشور دریایی ، که جغرافیا ، فرهنگ و تاریخ آن بر اساس این میراث دریایی شکل گرفته است ، وظیفه دارد از نمونه های این میراث دریایی برای نسل های کنونی و آینده محافظت کند.

مناطق حفاظت شده دریایی ملی (NMCAs) تأسیس و مدیریت می شوند تا از نمونه های نماینده مناطق دریایی کانادا به نفع ، آموزش و لذت بردن از مردم کانادا و جهان محافظت کنند.

فعالیتهایی مانند برداشت منابع تجدیدپذیر ، از جمله ماهیگیری (به استثنای ترال دریایی) و شکار ، کشتیرانی تجاری ، حمل و نقل دریایی و طیف وسیعی از فعالیتهای تفریحی و گردشگری در یک منطقه حفاظت شده دریایی ملی مجاز است ، در صورتی که این فعالیت به مدت طولانی آسیب نرساند. اصطلاح سلامت اکوسیستم


حفاظت بر اساس دانش بومی ، علوم مدرن و مدیریت مشارکتی

دولت های کانادا و بریتیش کلمبیا با همکاری با کشورهای Heiltsuk ، Kitasoo/Xai’xais ، Nuxalk و Wuikinuxv برای بررسی امکان ایجاد یک منطقه حفاظت شده دریایی ملی ، می توانند از تنوع زیستی محافظت کنند ، تغییرات آب و هوایی را کاهش داده و روابط خود را با بومیان تقویت کنند. مردم.

انجام امکان سنجی برای ذخیره منطقه حفاظت شده دریایی ملی در ساحل مرکزی بریتیش کلمبیا فرصتی ارزشمند برای استفاده از دانش فرهنگی غنی جوامع محلی محلی برای حفاظت از منطقه ای است که میزبان طیف گسترده ای از تنوع زیستی و تاریخ غنی بومی

پارکهای کانادا متعهد به آشتی و همکاری در مشارکت با مردم بومی در ایجاد و مدیریت مناطق حفاظت شده ملی دریایی و ذخایر ملی مناطق حفاظت شده دریایی است. اگر نتایج ارزیابی امکان سنجی نشان دهنده حمایت باشد ، پارکهای کانادا و Heiltsuk ، Kitasoo/Xai’xais ، Nuxalk و Wuikinuxv سپس به دنبال تعیین روابط و نقش ها و مسئولیت ها در مدیریت ذخیره ملی منطقه حفاظت شده دریایی در آینده هستند. به کلیه اقدامات مدیریتی به نحوی عادلانه و مناسب از دانش بومی و علمی استفاده می کند ، احترام می گذارد و از آنها استفاده می کند.


امکان سنجی

ارزیابی امکان سنجی شامل مشورت گسترده است و به منظور کمک به تعیین اینکه آیا ایجاد یک منطقه حفاظت شده دریایی ملی عملی و مطلوب است یا خیر طراحی شده است. ارزیابی امکان سنجی فرصتی را برای شرکا ، ذینفعان و مردم فراهم می کند تا اطلاعات را به اشتراک گذاشته و دانش و تخصص خود را به اشتراک بگذارند.

نتیجه ارزیابی امکان سنجی تصمیمات آینده را در مورد ادامه یا عدم ادامه پیشنهاد و تحت چه شرایط و ضوابط ، از جمله محدوده های پیشنهادی ، آگاه می سازد. اگر فرآیند ارزیابی امکان سنجی حمایت از ذخیره ملی منطقه حفاظت شده دریایی را نشان دهد ، موافقت نامه های ایجاد شده با دولت های مربوطه استانی و ملل اول مورد مذاکره قرار می گیرد تا شرایط و ضوابطی را تعیین کند که تحت آنها ذخیره ملی منطقه حفاظت شده دریایی ایجاد و مدیریت می شود.


همسویی با برنامه ریزی شبکه منطقه حفاظت شده دریایی

ذخیره ملی منطقه حفاظت شده دریایی در ساحل مرکزی به عنوان عنصر مهمی از شبکه منطقه حفاظت شده دریایی احتمالی در نظر گرفته شده است که برای منطقه زیستی قفسه شمالی منطقه اقیانوس آرام طراحی شده است. پارکهای کانادا ، پیش از میلاد ، و Heiltsuk ، Kitasoo/Xai’xais ، Nuxalk و Wuikinuxv Nations در توسعه این رویکرد برنامه ریزی شده برای حفاظت از دریاها در قفسه شمالی شریک هستند. مشاوره در مورد این فرآیند گسترده تر شبکه در اواخر سال 2021 با هدف تکمیل برنامه اقدام شبکه تا ژوئن 2022 پیش بینی می شود. ورودی این مشاوره بازخورد مهمی را برای بررسی روند امکان سنجی ذخیره منطقه ملی حفاظت شده دریایی ساحل مرکزی ارائه می دهد.


مراحل بعدی

پارکهای کانادا ، دولت بریتیش کلمبیا و Heiltsuk ، Kitasoo/Xai’xais ، Nuxalk و Wuikinuxv Nations برای تعیین اینکه آیا ایجاد یک منطقه حفاظت شده دریایی ملی امکان پذیر است یا خیر کار خواهند کرد. این کار شامل مشارکت با سایر بخشهای دولتی ، از جمله شیلات و اقیانوسهای کانادا و حمل و نقل کانادا می شود ، زیرا در صورت اجرا ، آنها همچنان در زمینه حفاظت از دریا ، ایمنی عمومی ، شیلات و حمل و نقل در ذخیره منطقه ملی حفاظت از دریا مدیریت خواهند کرد.

اکنون که تفاهم نامه امضا شده است ، گام بعدی ایجاد یک کمیته راهبری و تهیه یک برنامه کاری است تا اطمینان حاصل شود که مطالعات کافی و مشورت با ذینفعان برای ارزیابی مزایا و تأثیرات اجتماعی و اقتصادی ، فرهنگی ، زیست محیطی و اکوسیستم ایجاد می شود. منطقه حفاظت شده در ساحل مرکزی بریتیش کلمبیا

-30-

به

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.