ارزش دلار در برابر ین کاهش یافت و در نزدیکی پایین‌ترین سطح 2-1/2 سال گذشته به پوند تغییر کرد، رویترز

نوشته کوین باکلند توکیو (رویترز) – در حالی که تغییر قاطعانه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، به شدت با لحن جنگ طلبانه کازوئو اوئدا، رئیس بانک مرکزی ژاپن در تضاد بود، دلار در برابر ین در روز دوشنبه به پایین ترین حد سه هفته ای سقوط کرد. ارزش پول ایالات متحده در برابر یورو نزدیک

کد خبر : 488246
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
ارزش دلار در برابر ین کاهش یافت و در نزدیکی پایین‌ترین سطح 2-1/2 سال گذشته به پوند تغییر کرد، رویترز


نوشته کوین باکلند

توکیو (رویترز) – در حالی که تغییر قاطعانه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، به شدت با لحن جنگ طلبانه کازوئو اوئدا، رئیس بانک مرکزی ژاپن در تضاد بود، دلار در برابر ین در روز دوشنبه به پایین ترین حد سه هفته ای سقوط کرد.

ارزش پول ایالات متحده در برابر یورو نزدیک به پایین ترین حد خود در 13 ماه اخیر بود و به سطوحی که آخرین بار در مارس 2022 در مقایسه با پوند مشاهده شده بود کاهش یافت، با اظهارات اندرو بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلستان مبنی بر اینکه “برای اعلام پیروزی” بر تورم “خیلی زود است”، نشانه کاهش نرخ تورم بود. موضع تهاجمی در مورد کاهش نرخ بهره نسبت به فدرال رزرو.

دلار برای اولین بار از 5 آگوست تا کنون 0.66% کاهش یافت و به 143.45 ین رسید و تا ساعت 0517 GMT با 0.31% کاهش معامله شد.

استرلینگ پس از جهش به 1.32295 دلار در روز جمعه برای اولین بار در 17 ماه، اندکی کاهش یافت و به 1.31995 دلار رسید.

تاپاس استریکلند، رئیس اقتصاد بازار در بانک ملی استرالیا (OTC) گفت، اگرچه مقامات فدرال رزرو در پیش از برگزاری سمپوزیوم سالانه جکسون هول فدرال رزرو به طور فزاینده ای بدبین به نظر می رسیدند، پاول روز جمعه هنگام ارائه سخنرانی اصلی خود از زبان قوی تری نسبت به همتایان خود استفاده کرد. :).

استریکلند گفت: «نکته مهم، فقدان قابل توجه هشدارهایی مانند «تدریجی/تدریجی» وجود داشت، که عملاً درها را برای افزایش بیشتر کاهش نرخ باز نگه می داشت، که «احتمالاً همان چیزی است که بازارها را هیجان زده می کند».

در اوایل روز جمعه، در شهادت پارلمانی در توکیو، اوئدا «به متن BOJ که نیاز به تعدیل درجه تسهیل را داشت – صحبت از بانک مرکزی برای افزایش بیشتر نرخ سیاست از سطح پایین – چسبید و اهمیت این نرخ را کم اهمیت جلوه داد. استریکلند گفت: افزایش نرخ بهره در ماه جولای در آشفتگی بازار.

بسیاری از فعالان بازار پیش‌بینی می‌کردند که Ueda ممکن است لحن کمتر تندروانه‌تری در جلسه ویژه پارلمان داشته باشد، که در بحبوحه انتقادات مطرح شد که افزایش غیرمنتظره ماه گذشته باعث کاهش سریع شرط‌بندی‌های نزولی ین و فروش تهاجمی سهام ژاپن شد.

معامله گران به اتفاق آرا انتظار دارند که فدرال رزرو کمپین تضعیف کننده خود را در 18 سپتامبر آغاز کند، اما بر اساس ابزار FedWatch گروه CME (NASDAQ:) 38.5 درصد احتمال کاهش 50 امتیازی فوق العاده وجود دارد. این در مقایسه با 25 درصد شانس یک هفته قبل است.

بیلی از بانک مرکزی انگلیس نیز در جکسون هول سخنرانی کرد و موقعیت بانک مرکزی بریتانیا را کمتر از فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا تثبیت کرد.

منابع به رویترز گفتند که سیاست گذاران بانک مرکزی اروپا پشت یک کاهش دیگر نرخ در 12 سپتامبر ایستاده اند. با این وجود، یورو در 1.1184 دلار تغییر چندانی نداشت، نه چندان دور از بالاترین سطح روز جمعه خود که 1.1201 دلار بود، سطحی که آخرین بار در جولای سال گذشته مشاهده شد.

این ارز – که ارز را در برابر سبدی متشکل از شش همتای اصلی از جمله یورو، استرلینگ، ین و فرانک سوئیس اندازه گیری می کند – در 100.69 سقوط کرد، درست از پایین ترین سطح 13 ماهه 100.60 که در پایان هفته گذشته به آن رسیده بود.

قیمت هر دلار حدود 0.1 درصد افزایش یافت و به 0.8472 رسید و قبلاً به 0.8457 رسید که قوی ترین سطح از 5 اوت است.

یوان چین در معاملات فراساحلی پس از آغاز روز با افزایش 0.13 درصدی به 7.1069 که قوی ترین سطح از 5 آگوست تا کنون است، اندکی کاهش یافت و به 7.1202 در هر دلار رسید.

بانک خلق چین (PBOC) نرخ میانی رسمی را که حدود آن مجاز به معامله در یک باند 2 درصدی است، 7.1139 در هر دلار تعیین کرد که قوی ترین آن از 13 ژوئن تاکنون است، اگرچه این نرخ 7 پیپ ضعیف تر از برآورد رویترز بود.

کن چئونگ، مدیر استراتژی FX در Mizuho Securities در هنگ کنگ، گفت: «به نظر می‌رسد مکانیسم اصلاح CNY در حال بازگشت به نیروی بازار است و تمرکز (به) پویایی تقاضا-عرضه و حرکت دلار را تغییر می‌دهد.

“انتظار می رود حساسیت بازار به داده های ورودی چین افزایش یابد.”

در جاهای دیگر، دلار استرالیا 0.31 درصد عقب نشینی کرد و به 0.6776 دلار رسید، اما فاصله چندانی با اوج روز جمعه 0.67985 دلار نداشت که بالاترین سطح از 11 جولای بود.

ارز دیجیتال پیشرو بیت کوین با 0.4 درصد افزایش به 63960 دلار رسید.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.