ارزان ترین شهرهای ایتالیا برای زندگی 2024

  شهرهای ارزان ایتالیا برای زندگی در سال 2024 ارزانترین شهرهای ایتالیا برای زندگی از چند جنبه بسیار مهم انتخاب می‌شوند. به‌منظور انتخاب از بین شهرهای مناسب برای مهاجرت به ایتالیا باید به اصلی‌ترین مخارج ماهانه یعنی هزینه مسکن، هزینه خوردوخوراک، هزینه حمل‌ونقل در صورت نداشتن وسیله نقلیه و همچنین هزینه قبوض مصرفی توجه داشته

کد خبر : 508236
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶
ارزان ترین شهرهای ایتالیا برای زندگی 2024


شهرهای ارزان ایتالیا برای زندگی در سال 2024

 

شهرهای ارزان ایتالیا برای زندگی در سال 2024

ارزانترین شهرهای ایتالیا برای زندگی از چند جنبه بسیار مهم انتخاب می‌شوند. به‌منظور انتخاب از بین شهرهای مناسب برای مهاجرت به ایتالیا باید به اصلی‌ترین مخارج ماهانه یعنی هزینه مسکن، هزینه خوردوخوراک، هزینه حمل‌ونقل در صورت نداشتن وسیله نقلیه و همچنین هزینه قبوض مصرفی توجه داشته باشید.

در صورتی که قصد مهاجرت تحصیلی به ایتالیا را دارید، بهتر است به سراغ ارزانترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل بروید.

در این بخش 10 شهر از ارزانترین شهرهای ایتالیا برای زندگی به شما معرفی شده است که هزینه‌های آن‌ها به صورت خلاصه در جدول زیر آمده است.

شهر اجاره آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر هزینه خوار و بار حمل‌ونقل هزینه خدمات اولیه (شامل برق، گاز و آب) کلیه هزینه ماهانه (به صورت تخمینی)
Campobasso €320 – €420 €210 – €260 €35 – €45 €110 – €160 €675 – €885
Potenza €370 – €470 €210 – €260 €35 – €45 €110 – €160 €725 – €935
Cosenza €320 – €420 €190 – €240 €35 – €45 €110 – €160 €655 – €865
Reggio Calabria €370 – €470 €210 – €260 €35 – €45 €110 – €160 €725 – €935
Isernia €320 – €370 €190 – €240 €35 – €45 €90 – €130 €635 – €785
Aosta €420 – €520 €210 – €260 €35 – €45 €130 – €170 €795 – €995
Avellino €370 – €470 €210 – €260 €35 – €45 €110 – €160 €725 – €935
Catanzaro €370 – €470 €190 – €240 €35 – €45 €110 – €150 €705 – €905
Rieti €370 – €470 €210 – €260 €35 – €45 €110 – €160 €725 – €935
Foggia €300 – €400 €180 – €230 €25 – €35 €100 – €150 €605 – €815

 1.کامپوباسو، مولیز

کامپوباسو یکی از ارزانترین شهرهای ایتالیا برای زندگی محسوب می‌شود. این شهر به‌عنوان مرکز منطقه مولیز شناخته شده است و به‌خاطر چند فاکتور مهم یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین شهرهای مناسب برای مهاجرت به ایتالیا به‌حساب می‌آید. اجاره مسکن در این شهر بین 320 تا 420 یورو در ماه است که در صورت اجاره منزل در حومه شهر، این هزینه می‌تواند کمتر شود. از طرفی برای جبران هزینه زندگی در ایتالیا، فرصت‌های شغلی خوبی در این شهر وجود دارند که عموماً در زمینه کشاورزی، مدیریت دولتی و دیگر مشاغل کوچک پراکنده شده‌اند.

در واقع شهر کامپوباسو به دلیل هزینه‌های پایین زندگی، نیاز چندانی به شغل‌های متعدد و گسترده ندارد؛ چرا که یک خانواده با درآمد تمام‌وقت یکی از اعضا می‌تواند زندگی مناسبی را داشته باشد.

2. پوتنزا، باسیلیکاتا

در لیست ارزانترین شهرهای ایتالیا برای زندگی، پوتنزا به‌عنوان مرکز منطقه باسیلیکاتا، هزینه‌های بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ای برای اقامت به شما ارائه می‌کند. اجاره یک خانه یک‌خوابه در مرکز این شهر حدوداً بین 370 تا 470 یورو در ماه است. در صورتی که این منزل را در حومه شهر اجاره کنید هزینه اجاره‌بهای شما حتی به 250 تا 350 یورو در ماه می‌رسد. این شهر به‌خاطر محیط آرام و زیبایش شناخته شده است که با داشتن فرصت‌های شغلی متعادل کامل می‌شود. البته باید گفت که ممکن است ظرفیت‌های شغلی بیشتر در زمینه‌های شغل‌های آزاد و کشاورزی موجود باشند.

همچنین در شهر پوتنزا، خوردوخوراک نسبتاً ارزان است که در صورت جست‌و‌جو می‌توانید سوپرمارکت‌های کوچکی را پیدا کنید که محصولات را باقیمت کمتری ارائه می‌کنند. موقعیت جغرافیایی پوتنزا باعث شده است که شما بتوانید با استفاده از قطار و اتوبوس به مراکز اصلی شهر مقرون‌به‌صرفه سفر کنید.

3. کوزنزا، کالابریا

کوزنزا یک شهر قدیمی در منطقه کالابریا در جنوب ایتالیا است و همیشه به‌خاطر فرهنگ غنی خود میان محلی‌ها و ایتالیا زبانزد است. شاید یکی از اصلی‌ترین دلایلی که این شهر را در لیست شهرهای مناسب برای مهاجرت به ایتالیا قرار داده است همین موضوع باشد. این شهر به دلیل هزینه‌های فوق‌العاده پایین خود یکی از ارزانترین شهرهای ایتالیا برای زندگی شناخته می‌شود. اجاره یک منزل یک‌خوابه در مرکز این شهر تقریباً بین 320 تا 420 یورو برای شما هزینه خواهد داشت. البته شما می‌توانید در خارج از مرکز شهر اجاره‌هایی با 200 یورو در ماه را هم پیدا کنید.

شهر کوزنزا نسبت به دیگر شهرهای جنوبی ایتالیا که در اطراف وجود دارند فرصت شغلی بهتری دارد و تنوع شغلی بیشتری را در بخش آموزش، تجارت و خدمات محلی تجربه می‌کند به این ترتیب شما می‌توانید به‌راحتی شغل مورد نظر خود را برای پوشش هزینه زندگی در ایتالیا پیدا کنید.

4. رجیو کالابریا، کالابریا

اگر به دنبال یکی از شهرهای مناسب برای مهاجرت به ایتالیا هستید که علاوه بر هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه، دسترسی به ساحل و دریا را هم داشته باشد، شهر رجیوکالابریا یکی از بهترین شهرها برای شماست. این شهر در قسمت شمالی ایتالیا و در منطقه کالابریا قرار گرفته است. هزینه‌های این شهر نسبت به شهرهای شمالی و مرکزی دیگر بسیار ارزان‌تر است؛ به همین دلیل یکی از ارزانترین شهرهای ایتالیا برای زندگی به شمار می‌آید. اجاره یک آپارتمان تک خوابه در مرکز این شهر نزدیک به 370 تا 470 یورو است که اگر به حومه این شهر مراجعه کنید اجاره‌بها تا 200 دلار برای شما کاهش می‌یابد.

نرخ کلی اشتغال در شرح رجیو کالابریا نسبت به شهرهای دیگر کمتر است؛ اما با این حال شما می‌توانید فرصت‌های شغلی خوبی را در بخش‌های گردشگری، خدمات و همچنین صنعتی بیابید. به این ترتیب اگر شغل شما در دسته مهندسی است این شهر برای پوشش هزینه زندگی در ایتالیا بسیار مناسب است. خوردوخوراک نیز برای شما هزینه زیادی ندارد مخصوصاً اگر ارتباط خوبی با غذاهای دریایی داشته باشید. حمل‌ونقل نیز به لطف وسایل نقلیه عمومی بسیار ارزان است و تنها با 1.3 یورو می‌توانید با اتوبوس به هر قسمتی از شهر بروید.

5. ایسرنیا، مولیز

یکی دیگر از ارزانترین شهرهای ایتالیا برای زندگی ایسرنیا نام دارد. این شهر یکی از کوچک‌ترین مناطق در بخش مولیز است که هزینه‌های بسیار پایینی برای زندگی دارد. مسکن در این شهر فوق‌العاده ارزان است؛ به‌طوری‌که شما می‌توانید تنها با 320 الی 370 یورو در ماه یک آپارتمان تک خوابه در مرکز این شهر را اجاره کنید. در خصوص فرصت‌های شغلی، شهر ایسرنیا با ضعف روبه‌رو است. اقتصاد ایسرنیا بیشتر بر روی کشاورزی و مشاغل کوچک خانوادگی استوار است؛ به این ترتیب خوب است قبل از مهاجرت به این شهر درباره شغل خود اطمینان حاصل کنید.

مواد غذایی در ایسرنیا به‌عنوان یکی از شهرهای مناسب برای مهاجرت به ایتالیا بسیار ارزان است و شما از مغازه‌های محلی می‌توانید محصولات تازه و ارگانیک را قیمتی باورنکردنی تهیه کنید.

6. آئوستا، دره آئوستا

برای اینکه بتوانید هزینه زندگی در ایتالیا را بدون نگرانی پرداخت کنید، آئوستا یکی دیگر از شهرهایی است که به شما پیشنهاد می‌کنیم. این شهر کوچک در دره آئوستا قرار گرفته است که طبیعتی شگفت‌انگیز دارد؛ چرا که در نزدیکی کوه‌های آلپ واقع شده است. همین موقعیت جغرافیایی باعث شده است که شما بتوانید یک شغل مناسب در زمینه خدمات محلی، کشاورزی و یا مشاغل صنعت گردشگری به دست آورید؛ چون استراحتگاه‌های اسکی و نقاط گردشگری زیادی در این شهر وجود دارند.

هزینه مسکن نیز در آئوستا به‌عنوان یکی ارزانترین شهرهای ایتالیا برای زندگی مناسب است و شما با مبلغی بین 420 تا 520 یورو در ماه می‌توانید یک آپارتمان تک خواب در مرکز شهر را اجاره کنید. علاوه بر این، خوردوخوراک نیز در این شهر ارزان است البته به‌خاطر موقعیت دورافتاده این شهر، عموم کالاهای وارداتی هزینه بالایی دارند. همچنین اصلی‌ترین روش حمل‌ونقل در این شهر اتوبوس‌ها هستند که به‌خوبی سازمان‌دهی شده‌اند و می‌توانند شما را به عموم مناطق مهم آئوستا برسانند.

شهر ایسرنیا

 

7. آولینو، کامپانیا

یکی دیگر از شهرهای مناسب برای مهاجرت به ایتالیا که به شما کمک می‌کند در بدو ورود به‌راحتی از پس هزینه زندگی در ایتالیا بربیایید، شهر آولینو در منطقه کامپانیا است. این شهر یکی از همسایه‌های شهر شلوغ ناپل است که تنها 50 کیلومتر با آن فاصله دارد؛ اما هزینه‌های زندگی در آن بسیار مقرون‌به‌صرفه در نظر گرفته می‌شود. اجاره‌بهای یک منزل تک خوابه در مرکز شهر آولینو با کمتر از 500 یورو پرداخت می‌شود و فرصت‌های شغلی آن بیشتر حول محور کشاورزی، بازرگانی و خدمات محلی متمرکز هستند. البته ناگفته نماند که مسلماً به‌خاطر کوچک‌تر بودن شهر، نرخ اشتغال نیز نسبت به دیگر شهرهای شمالی پایین‌تر است.

آولینو به‌عنوان یکی از ارزانترین شهرهای ایتالیا برای زندگی، هزینه پایینی برای خوردوخوراک ارائه می‌کند؛ چرا که صنعت کشاورزی در این منطقه بسیار پررونق است و عموم اقلام مصرفی توسط خود شهر تولید و برداشت می‌شوند.

8. کاتانزارو، کالابریا

کاتانزارو یکی دیگر از ارزانترین شهرهای ایتالیا برای زندگی است و در منطقه اقتصادی کالابریا قرار دارد. این شهر یکی از بهترین شهرها برای زندگی در این منطقه است و با عنوان شهر «دو دریا» شناخته می‌شود. این نام به این دلیل به کاتانزارو داده شده است که در ارتفاعات و در بین دو دریا قرار گرفته است. همچنین آب‌وهوای این شهر نیز بادخیز است؛ بنابراین اگر علاوه بر هزینه‌های ارزان، آب‌وهوایی خنک و محل زندگی نزدیک به ساحل می‌خواهید، این شهر بهشت شماست. کاتانزارو به‌عنوان پایتخت کالابریا مسکن بسیار ارزانی دارد؛ به صورتی که با هزینه بین 370 تا 470 یورو در ماه می‌توانید یک آپارتمان تک خوابه با موقعیت مرکز شهر اجاره کنید.

فرصت‌های شغلی در این شهر نیز به دلیل مرکزیت آن در وضعیت نسبتاً خوبی قرار دارد و شما می‌توانید در منصب‌های مدیریت دولتی، مشاغل محلی و برخی صنایع مرتبط با کشاورزی فعال باشید. هزینه خوار و بار، حمل‌ونقل و همچنین هزینه آب و برق و گاز در این شهر نیز آن‌قدر ارزان است که آن را در لیست شهرهای مناسب برای مهاجرت به ایتالیا قرار داده است؛ چنانچه با کمتر از 700 یورو شما می‌توانید تمامی این سه نیاز اصلی خود را پوشش دهید.

9. ریتی، لاتزیو

ریتی نیز از ارزانترین شهرهای ایتالیا برای زندگی به شمار می‌آید. این شهر در منطقه لاتزیو قرار دارد و از دسترسی خوبی به شهر رم برخوردار است اما علیرغم شهر گران قیمت رم، ریتی با هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای از شما پذیرایی می‌کند. موقعیت مکانی این شهر در مرکز ایتالیا واقع است و از نظر شکل شهری بر روی یک تپه قرار دارد. هزینه مسکن در این شهر به‌عنوان یکی از شهرهای مناسب برای مهاجرت به ایتالیا اقتصادی است و شما با 350 تا 450 یورو در ماه می‌توانید در یک آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر مستقر شوید.

از نظر شغلی نیز هرچند در این شهر فرصت‌هایی در زمینه مشاغل محلی، خدمات و صنایع کشاورزی وجود دارد؛ اما شما می‌توانید به دلیل دسترسی راحت به رم، از فرصت‌های شغلی بیشتری برخوردار شوید تا هزینه زندگی در ایتالیا بدون نگرانی به دست آید.

10. فوجیا، پولیا

در انتهای لیست ارزانترین شهرهای ایتالیا برای زندگی شهر فوجیا قرار دارد. این شهر در جنوب ایتالیا در و منطقه پولیا واقع است. مانند دیگر شهرهای مناسب برای مهاجرت به ایتالیا، فوجیا نیز هزینه مسکن پایینی دارد و سکونت در یک آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر حداکثر 400 یورو از بودجه شما را به خود اختصاص می‌دهد. همچنین تجارت، کشاورزی و خدمات محلی در این شهر رونق زیادی دارد که مسئله نگرانی شغلی را برای شما حل می‌کند.

به صورت کلی هزینه خوردوخوراک در این شهر ارزان است؛ اما محصولاتی مانند روغن‌زیتون، سبزی‌های تازه و میوه‌ها از قیمت‌های استثنایی برخوردار هستند. کرایه اتوبوس در این شهر بین 1.2 الی 1.3 یورو برای هر سفر است که این یعنی بدون وسیله نقلیه، هزینه زیادی برای حمل‌ونقل متحمل نمی‌شوید.

شهرهای ارزان ایتالیا برای دانشجویان

 

شهرهای ارزان ایتالیا برای دانشجویان

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به ایتالیا را دارید و می‌خواهید با انتخاب ارزانترین شهرهای ایتالیا برای زندگی، هزینه زندگی دانشجویی در ایتالیا را کاهش دهید می‌توانید در یکی از این 10 شهر سکونت کنید. البته مهم‌ترین فاکتوری که شما باید در کنار هزینه به آن توجه داشته باشید، وجود امکانات تحصیلی و دانشگاهی در این شهرها است. عموم شهرهای معرفی شده در این بخش یا دارای دانشگاه‌های متعدد هستند و یا شما می‌توانید در کمترین زمان با مسیر حمل‌ونقل عمومی به دانشگاه‌ها در شهر دیگر دسترسی پیدا کنید.

در جدول زیر شما می‌توانید به صورت خلاصه هزینه‌های تخمینی برای یک ماه زندگی دانشجویی در ایتالیا را برای 10 شهر از ارزانترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل مشاهده کنید.

شهر هزینه خوار و بار هزینه حمل‌ونقل هزینه مسکن خوابگاه دانشجویی
Catania €200 – €250 €30 – €40 (Bus, Metro) €350 – €450 Yes
Palermo €200 – €250 €30 – €40 (Bus, Tram) €350 – €450 Yes
Naples €220 – €270 €35 – €45 (Bus, Metro) €400 – €500 Yes
Cagliari €200 – €250 €30 – €40 (Bus) €350 – €450 Yes
Rimini €200 – €250 €30 – €40 (Bus) €350 – €450 Yes
Pisa €210 – €260 €30 – €40 (Bus) €400 – €500 Yes
Padua €210 – €260 €30 – €40 (Bus, Tram) €400 – €500 Yes
Turin €220 – €270 €35 – €45 (Bus, Metro) €450 – €550 Yes
Bari €200 – €250 €30 – €40 (Bus) €350 – €450 Yes
Perugia €200 – €250 €30 – €40 (Bus) €350 – €450 Yes

 1.کاتانیا، سیسیل

کاتانا یکی از ارزانترین شهرهای ایتالیا برای زندگی دانشجویی به‌حساب می‌آید که در ساحل شرقی سیسیل واقع شده است. این شهر پرجنب‌وجوش نزدیک به کوه‌های اتنا قرار دارد و ترکیب فرهنگ غنی با امکانات مدرن آن، این شهر را برای دانشجویان بین‌المللی محبوب کرده است. دانشگاه کاتانیا نیز یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ایتالیا است که برنامه‌های تحصیلی را در طیف گسترده ارائه می‌دهد.

هزینه زندگی در ایتالیا در شهر کاتانا بسیار مقرون‌به‌صرفه است؛ به‌طوری‌که هزینه خوردوخوراک برای یک نفر بین 200 تا 250 به صورت ماهانه است. همچنین اصلی‌ترین روش حمل‌ونقل عمومی در این شهر از طریق اتوبوس و مترو است که بین 30 تا 40 یورو در ماه برای شما هزینه خواهد داشت. هرچند در این شهر و در نزدیکی دانشگاه‌ها، خوابگاه‌های دانشجویی برای شما وجود دارند؛ اما در صورت اجاره یک منزل تک خوابه در مرکز شهر، اجاره شما مبلغی بین 350 تا 450 یورو خواهد بود.

2.پالرمو، سیسیل

یکی دیگر از ارزانترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل که در منطقه سیسیل قرار دارد، پالرمو است. این شهر به‌عنوان پایتخت این منطقه تاریخ و فرهنگ غنی را به خود اختصاص داده است. خیابان‌ها و بازارهای شلوغ این شهر در کنار غذاهای خوشمزه آن، بهترین تجربه زندگی دانشجویی در ایتالیا را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند. دانشگاه‌های زیادی از جمله دانشگاه پالرمو در این شهر قرار گرفته‌اند که رشته‌های متنوعی را برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا را به شما پیشنهاد می‌کنند.

هزینه زندگی در پالرمو به شما کمک می‌کند با بودجه کم در این شهر ادامه تحصیل دهید. مانند کاتانیا، مسکن تک خوابه در مرکز شهر بین 350 تا 450 یورو متغیر است؛ هرچند شما می‌توانید در خوابگاه‌های دانشجویی که هزینه آن‌ها بین 250 تا 350 یورو است سکونت کنید. حمل‌ونقل در پالرمو به‌عنوان یکی از ارزانترین شهرهای ایتالیا برای زندگی با استفاده از اتوبوس و تراموا صورت می‌گیرد و هزینه‌ای کمتر از 50 یورو به صورت ماهانه برای شما به همراه دارد. خوردوخوراک شما نیز تا سقف 250 یورو در ماه از بودجه‌تان کم خواهد کرد.

3. ناپل، کامپانیا

ناپل یکی دیگر از ارزانترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل است که به‌عنوان زادگاه پیتزا شناخته می‌شود. این شهر در جنوب ایتالیا قرار دارد و رستوران‌هایی که در این شهر فعال هستند تجربه خوشمزه‌ای را از تحصیل در ایتالیا برای دانشجویان به ارمغان می‌آوردند. از معروف‌ترین دانشگاه‌های این شهر، دانشگاه ناپل فدریکو دوم است که جزو قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ایتالیا شناخته می‌شود و برنامه‌های تحصیلی متعدد و مقرون‌به‌صرفه‌ای را برگزار می‌کند.

خوشبختانه در ناپل هزینه خوردوخوراک نسبت به دیگر ارزانترین شهرهای ایتالیا برای زندگی پایین‌تر است؛ به‌طوری‌که با هزینه‌ای بین 220 تا 270 یورو می‌توانید از پس خرید خوار و بار زندگی دانشجویی در ایتالیا بربیایید. برای اجاره یک آپارتمان یک‌خوابه در ناپل شما به 400 الی 500 نیاز دارید و نزدیک به 50 یورو نیز به صورت ماهانه باید برای حمل‌ونقل با اتوبوس و مترو کنار بگذارید. ناگفته نماند که در این شهر اقامتگاه‌های دانشجویی زیادی وجود دارند که هزینه زندگی در ایتالیا را برای شما کاهش می‌دهند.

 4.کالیاری، ساردینیا

کالیای یکی دیگر از نام‌هایی است که شما در لیست ارزانترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل به آن برمی‌خورید. این شهر پایتخت منطقه ساردینیا است و به‌عنوان یک شهر ساحلی ترکیبی از آب‌وهوای معتدل و جشنواره‌های شگفت‌انگیز را برای داشتن یک تجربه شیرین از زندگی دانشجویی در ایتالیا به شما هدیه می‌کند. دانشگاه کالیاری یکی از مؤسسات علمی واقع در این شهر است که برای ادامه تحصیل در این کشور عالی است.

خوردوخوراک شما به صورت تک‌نفره چیزی بین 200 تا 250 یورو در ماه برایتان هزینه خواهد داشت و تنها با 30 الی 40 یورو می‌توانید از پس هزینه‌های حمل‌ونقل این شهر بربیاید. همچنین اگر موفق به دریافت مجوز برای اقامتگاه‌های دانشجویی نشدید نگران نباشید؛ چرا که با کمتر از 450 یورو در ماه می‌توانید یک آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر برای خود اجاره کنید.

5. ریمینی، امیلیا رومانیا

شهر ریمینی در سواحل آدریاتیک قرار دارد که علاوه بر شناخته‌شدن به‌عنوان یکی از ارزانترین شهرهای ایتالیا برای زندگی، جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد و مقصد توریستی پرطرفداری به شمار می‌آید. یکی از پردیس‌های دانشگاه بولونیا در ریمینی قرار دارد و این مسئله باعث شده دانشجویان بین‌المللی علاقه داشته باشند تا با پذیرش در این شعبه، علاوه بر اعتبار دانشگاه بولونیا، از هزینه‌های پایین شهر ریمینی بهره ببرند.

از نظر هزینه، شهر ریمینی یکی از ارزانترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل به‌حساب می‌آید؛ چرا که یک دانشجو با 200 الی 250 یورو در ماه تمام اقلام خوراکی مورد نیاز خود را خریداری می‌کند. همچنین حمل‌ونقل برای دانشجویان بسیار ارزان است. علاوه بر این‌ها، با اینکه ریمینی یک شهر کوچک است؛ اما اقامتگاه‌های دانشجویی متعددی دارد؛ اما در غیر این صورت با هزینه بین 350 تا 450 یورو نیز می‌توان یک آپارتمان مناسب در مرکز شهر را اجاره کرد.

شهر پوتنزا

 

6. پیزا، توسکانی

شهر پیزا که به‌عنوان یکی از ارزانترین شهرهای ایتالیا برای زندگی، به‌خاطر همان برج کج نمادین، شهرتی جهانی دارد و یکی از پربازدیدترین شهرهای توریستی ایتالیا محسوب می‌شود. این شهر در منطقه توسکانی واقع شده است و فرهنگ غنی آن باب‌طبع دانشجویان بین‌المللی است که به هنر و تاریخ اهمیت می‌دهند. دانشگاه‌ها پیزا در این شهر فعالیت می‌کند و با برنامه‌های متنوع، هر ساله میزبان بسیاری از دانشجویان خارجی است.

هزینه زندگی در ایتالیا در شهر پیزا پایین است. با بودجه‌ای به‌اندازه 210 الی 260 یورو در ماه به‌راحتی مواد غذایی خود را در این شهر تهیه خواهید کرد و با حمل‌ونقل عمومی ارزان از طریق اتوبوس دیگر نگران کرایه‌های خود نخواهید بود. اولین انتخاب شما برای مسکن به صرفه، اقامتگاه‌های دانشجویی این شهر است اما به هر حال تنها با 500 یورو می‌توانید زندگی دانشجویی در ایتالیا را در یک آپارتمان یک‌خوابه شروع کنید.

7.پادوا، ونتو

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به ایتالیا را دارید قطعا تا به حال اسم دانشگاه پادوا را شنیده‌اید. این دانشگاه در شهر پادوا در منطقه ونتو قرار دارد که اتفاقا یکی از ارزانترین شهرهای ایتالیا برای زندگی هم به شمار می‌آید. این شهر با داشتن این دانشگاه به یکی از شهرهای مناسب برای مهاجرت به ایتالیا تبدیل شده است که البته هزینه بسیار پایین زندگی در آن نیز بر این مسئله بی‌تاثیر نیست.

جمع هزینه‌های زندگی در این شهر برای شما به‌عنوان دانشجو چیزی بین 800 تا 1000 یورو تخمین زده می‌شود که شامل هزینه مسکن، هزینه حمل‌ونقل و خرید اقلام خوراکی برای یک ماه است. درصورتیکه بخواهید از شر هزینه 400 تا 500 یورویی مسکن در مرکز شهر راحت شوید، می‌توانید از خوابگاه‌های دانشجویی هم استفاده کنید.

8.تورین پیمونت

تورین یکی دیگر از شهرهای مناسب برای مهاجرت به ایتالیا است مخصوصاً اگر قصد تحصیل داشته باشید. این شهر میزبان دانشگاه‌های بسیار محبوب و پیشرفته تورین و پلی‌تکنیک تورین است که سالانه هزاران دانشجوی بین‌المللی را جذب می‌کنند. این شهر جامعه دانشجویی بسیار بزرگی دارد و همین موضوع باعث شده است که هزینه زندگی در ایتالیا در تورین بسیار مناسب باشد.

با زندگی در شهر تورین شما می‌توانید خوردوخوراک خود را با هزینه‌ای برابر میانگین 250 یورو درماه خریداری کنید. همچنین اتوبوس و متروی فعال این شهر جذاب رفت‌وآمد را برای شما راحت، سریع و کم‌هزینه می‌کند. این شهر نسبت به دیگر ارزانترین شهرهای ایتالیا برای زندگی که نام بردیم، هزینه مسکن بالاتری دارد و شما باید بین 450 تا 550 یورو در ماه برای آن هزینه کنید. لمتاسفانه با توجه به جمعیت دانشجویی زیاد، خوابگاه‌ها عموماً خیلی سریع پر می‌شوند.

9. باری، آپولیا

باری یکی دیگر از ارزانترین شهرهای ایتالیا برای زندگی است که در سواحل آدریاتیک قرار دارد. این شهر ساحلی در منطقه آپولیا واقع شده است و میزبان دانشگاه باری در این منطقه است. این شهر به‌خاطر برنامه‌های متنوع ارائه شده توسط این دانشگاه میان دانشجویان بین‌المللی بسیار محبوب است و هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه این شهر برای زندگی بر این محبوب اضافه می‌کند.

هزینه زندگی در باری به‌عنوان یکی از ارزانترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل عبارت‌اند از: 200 الی 250 یورو برای هزینه خوردوخوراک ماهانه، 30 تا 40 یورو هزینه استفاده از حمل‌ونقل عمومی که با اتوبوس انجام می‌گیرد و 350 تا 450 یورو اجاره‌بهای ماهانه یک آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر (در صورت عدم استفاده از خوابگاه دانشجویی). البته دانشجویان می‌توانند با فعالیت در بخش توریستی این شهر به‌راحتی از پس این هزینه‌ها بربیایند.

10. پروجا، آمبریا

 آخرین شهر در لیست ارزانترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل شهر پروجا است که در قلب ایتالیا جا خوش کرده است. این شهر در منطقه آمبریا است و دانشگاه پروجا که یکی از دانشگاه‌های قدیمی ایتالیا محسوب می‌شود در آن قرار دارد. سالانه دانشجویان زیادی برای شروع زندگی دانشجویی در ایتالیا به این شهر مهاجرت می‌کنند. هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه این منطقه نیز بر این مسئله تأثیرگذار است.

جزئیات هزینه زندگی در ایتالیا و در شهر پروجا برای شما به‌عنوان یک دانشجو برابر با هزینه اصلی‌ترین نیازهای زندگی یعنی مسکن، خوردوخوراک و حمل‌ونقل است که به ترتیب بین 350 تا 450 یورو، 250 تا 250 یورو و 30 تا 40 یورو هزینه بر خواهد بود. با شغل‌های پاره‌وقت محبوب در این شهر یعنی مهمانداری، خرده‌فروشی و آموزش و تدریس خصوصی شما می‌توانید این هزینه‌ها را پرداخت کنید.

نتیجه‌گیری

هزینه زندگی در ایتالیا در صورتی که بتوانید به صورت هوشمندانه درباره ارزانترین شهرهای ایتالیا برای زندگی تصمیم بگیرید، بسیار پایین است. فرقی ندارد که بخواهید با خانواده مهاجرت کنید و یا به صورت انفرادی قصد مهاجرت تحصیلی به ایتالیا داشته باشید؛ درهرصورت زندگی در یکی از شهرهای مقرون‌به‌صرفه احتمال موفقیت شما را در سال‌های اول زندگی در کشوری غریب بالاتر می‌برد.

تنها نکته‌ای که باید در انتخاب شهرهای مناسب برای مهاجرت به ایتالیا در خاطر داشته باشید این است که مسئله فرصت‌های شغلی در آن شهر را جدی بگیرید تا بتوانید هزینه زندگی در ایتالیا را بعد از اتمام بودجه مالی خود پوشش دهید.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.