ارزان‌ترین خودروی صفر کیلومتر بازار آمریکا/ عکس

به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز و براساس گزارش گجت‌نیوز، نیسان ورسا، که در برخی بازارها با نام نیسان سانی نیز شناخته می‌شود، اقتصادی‌ترین سدان بنزینی این غول ژاپنی است که در نسل جدید خود از سال ۲۰۲۳ میلادی در بازار ایالات متحده آمریکا حضور دارد. این خودرو به واسطه دارا بودن پیشرانه تنفس طبیعی و گیربکس

کد خبر : 504846
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۶
ارزان‌ترین خودروی صفر کیلومتر بازار آمریکا/ عکس



به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز و براساس گزارش گجت‌نیوز، نیسان ورسا، که در برخی بازارها با نام نیسان سانی نیز شناخته می‌شود، اقتصادی‌ترین سدان بنزینی این غول ژاپنی است که در نسل جدید خود از سال ۲۰۲۳ میلادی در بازار ایالات متحده آمریکا حضور دارد. این خودرو به واسطه دارا بودن پیشرانه تنفس طبیعی و گیربکس کم دردسر و همچنین امکانات قابل قبول مدتی است که به فروش خوبی در بازار خودروهای صفر کیلومتر آمریکا دست پیدا کرده و هم اکنون عنوان ارزان‌ترین خودرو سدان در بازار این کشور شناخته می‌شود.

سدان ساب کامپکت ورسا، ارزان‌ترین خودرو نیسان در آمریکا

این سدان اقتصادی تنها در بازار آمریکای شمالی (ایالات متحده و کانادا) با نام ورسا شناخته می‌شود و دربازارهای مختلف جهانی با اسامی گوناگونی عرضه شده است. برای مثال این خودرو در بازار خاورمیانه با نام نیسان سانی و در بازار کشورهای آفریقای جنوبی با نام نیسان تیدا عرضه می‌شود. پس از توقف عرضه میتسوبیشی میراژ در سال ۲۰۲۵، نیسان ورسا عنوان ارزان‌ترین خودرو صفرکیلومتر بازار آمریکا را در اختیار گرفته است. کیا ریو و شورولت اسپارک نیز دیگر خودروهای ارزان‌قیمت بازار آمریکا بودند که دیگر تولید نمی‌شوند.

این خودرو از زمان معرفی و عرضه در نسل سوم خود، تغییرات بنیادینی را تجربه نکرده و تنها دستخوش فیس لیفت‌های مقطعی شده است. به‌عنوان مثال، نسخه ۲۰۲۴ نیسان ورسا در واقع همان نسخه ۲۰۲۳ است، با این تفاوت که تنها در بخش کابین برخی امکانات بدان افزوده شده است. بنابراین می‌توان گفت این خودرو به نسبت نسخه سال قبل تغییر ظاهری نداشته است.

در نمای جلوی این خودرو، شاهد جلوپنجره‌ بزرگ با زمینه‌های مشکی و تزئینات کرومی در حاشیه آن هستیم. در نمای جانبی نیز بهره‌مندی از رینگ‌های دو رنگ، آینه‌های جانبی با قاب مشکی براق و ستون C مشکی‌ به جذابیت بیشتر نیسان ورسا افزوده‌ است. نمای عقب این سدان جذاب ژاپنی با الهام از طراحی چراغ‌های نیسان آلتیما تا روی درب صندوق امتداد یافته و ظاهری زیبا را رقم زده است.

مشخصات فنی Nissan Versa 2024

ارزان‌ترین خودرو نیسان برای بازار آمریکا از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت 122 اسب بخار و گشتاور 154 نیوتن‌متر بهره‌مند شده است. مجموع توان نیسان سنترا 2024 از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی یا اتوماتیک CVT با قابلیت ایکس ترونیک به محور جلو منتقل می‌شود.

مصرف سوخت نسخه اتوماتیک نیسان ورسا در سیکل ترکیبی، ۶.۷ لیتر و حجم باک آن ۴۱ لیتر ظرفیت دارد. این خودرو قادر است ظرف مدت زمان ۱۰.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین سیستم تعلیق ورسا در محور جلو از نوع مک فرسون و در مجور عقب میله پیچشی است. نیسان ورسا جدید، از برنامه مراقبت و نگهداری نیسان بهره‌مند شده است. این برنامه سه تعویض روغن رایگان در مسافت ۲۴ هزار مایل (۳۸۶۰۰ کیلومتر)‌ را شامل می‌شود.

امکانات رفاهی و ایمنی نیسان ورسا جدید

این سدان ژاپنی دارای سه تیپ پایه (S)، میان رده (SV) و فول آپشن (SR) عرضه شده است. از جمله امکانات استاندارد تیپ پایه (S) می‌توان به سیستم ورود و خروج بدون کلید، استارت دکمه‌ای، نمایشگر مرکزی 7 اینچی لمسی، سیستم هشدار خروج از خط و ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده، ترمز اضطراری خودکار عقب و نور بالا اتوماتیک اشاره کرد. همچنین برای این خودرو می‌توان امکانات سفارشی مانند پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو، رینگ‌های آلومینیومی 16 اینچی و صندلی‌های تاشو با نسبت 60 به 40 را در نظر گرفت.

از جمله امکانات رفاهی استاندارد تیپ میان رده (SV) می‌توان به رینگ‌های 16 اینچی آلومینیومی، سنسور نور، سنسور هشدار نقاط کور، هشدار دهنده ترافیک عقب، و شارژر بی‌سیم تلفن همراه اشاره کرد. همچنین سیستم هشدار خروج از خط و ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده، ترمز اضطراری خودکار عقب و نور بالا اتوماتیک نیز در این نسخه موجود است.

تیپ فول آپشن نیسان ورسا 2024 از امکاناتی شامل رینگ‌های 17 اینچی آلومینیومی دو رنگ، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، روکش چرمی تریم داخل و فرمان، کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار هوشیاری راننده، سیستم صوتی با 6 بلندگو، مانیتور 8 اینچی مرکزی با قابلیت سیستم Nissan Connect، کروز کنترل هوشمند و گرم‌کن صندلی‌های جلو سود می‌برد.

قیمت جهانی

قیمت پایه نیسان ورسا برای بازار آمریکا، از ۱۸ هزار و ۳۳۰ دلار آغاز می‌شود. بنابراین نیسان ورسا ارزان‌ترین خودرو صفرکیلومتر بازار آمریکا باقی خواهد ماند. تیپ میان‌رده نیسان ورسا SV قیمتی معادل ۲۰ هزار و ۱۳۰ دلار و نیسان ورسا SR نیز ۲۲ هزار و ۳۳۰ دلار قیمت دارد.

۲۲۷۲۲۷



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.