ارباب حلقه ها: از سریال حلقه های قدرت تا فیلم سینمایی + معرفی و نقد

در سال ۱۹۳۷، یک نویسنده‌ انگلیسی به نام «جی. آر. آر. تالکین» کتابی به نام هابیت نوشت، کتابی که سرآغاز خلق سرزمین میانه و مجموعه کتاب‌های «ارباب حلقه ها» بود. که به یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های کتاب، فیلم و تلویزیون تبدیل شد. مجموعه ارباب حلقه‌ ها درباره درباره یک سرزمین خیالی به نام «سرزمین میانه»

کد خبر : 492359
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۰
ارباب حلقه ها: از سریال حلقه های قدرت تا فیلم سینمایی + معرفی و نقد


در سال ۱۹۳۷، یک نویسنده‌ انگلیسی به نام «جی. آر. آر. تالکین» کتابی به نام هابیت نوشت، کتابی که سرآغاز خلق سرزمین میانه و مجموعه کتاب‌های «ارباب حلقه ها» بود. که به یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های کتاب، فیلم و تلویزیون تبدیل شد. مجموعه ارباب حلقه‌ ها درباره درباره یک سرزمین خیالی به نام «سرزمین میانه» بود. بعدها فیلم سینمایی آن با نام «ارباب حلقه‌ ها تولید شد و بسیاری از مردم از آن استقبال کردند. علاقه‌ زیاد تماشاچیان به مجموعه فیلم‌های سینمایی ارباب حلقه‌ها باعث شد سریالی به نام «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» شد.

با هم در ابتدا نگاهی به سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت داریم و بعد قدم به دنیا ارباب حلقه ها و سرزمین میانه می‌گذاریم.

ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت: پر هزینه‌ترین سریال تاریخ

در نوامبر ۲۰۱۷، آمازون حقوق پخش تلویزیونی مجموعهٔ ارباب حلقه‌ها را به مبلغ ۲۵۰ میلیون دلار خریداری کرد و متعهد شد که پنج فصل از این مجموعه را با هزینه‌ای حداقل یک میلیارد دلار تولید کند. این هزینه باعث شد که ارباب حلقه‌ها به پرهزینه‌ترین مجموعهٔ تلویزیونی تاریخ تبدیل شود.

گروه بزرگی از بازیگران برای این مجموعه استخدام شدند و فیلم‌برداری فصل اول از فوریه ۲۰۲۰ تا اوت ۲۰۲۱ در نیوزیلند، محل فیلم‌برداری سه‌گانه پیشین، انجام شد. تولید این سری به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ با چندین ماه تأخیر مواجه شد. آمازون تولید فصل‌های آینده را به بریتانیا منتقل کرد و فیلم‌برداری فصل دوم از اکتبر ۲۰۲۲ تا ژوئن ۲۰۲۳ در این کشور انجام شد و در جریان اعتصاب ۲۰۲۳ انجمن نویسندگان آمریکا به پایان رسید. کار بر روی فصل سوم نیز آغاز شده است.

سریال «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» برای نخستین بار در ۱ سپتامبر ۲۰۲۲ به نمایش درآمد و فصل اول آن شامل هشت قسمت بود که آخرین قسمت آن در اکتبر همان سال پخش شد. به گفته آمازون، این فصل به عنوان پربیننده‌ترین مجموعه اوریجینال شبکه پرایم ویدئو شناخته شده است. این سریال به‌طور کلی نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد. پخش فصل دوم از آگوست ۲۰۲۴ آغاز شد.

خلاصهٔ داستان سریال ارباب حلقه ها

داستان «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» هزاران سال پیش از وقایع «هابیت» و «ارباب حلقه‌ها» رخ می‌دهد و بر اساس تاریخ سرزمین میانه که توسط نویسنده انگلیسی جی. آر. آر. تالکین خلق شده، ساخته شده است. این داستان در دوران صلح آغاز می‌شود و رویدادهای مهم عصر دوم سرزمین میانه، از جمله ساخت حلقه‌های قدرت، ظهور سائورون به عنوان ارباب تاریکی، سقوط پادشاهی نومنور، و آخرین اتحاد بین الف‌ها و انسان‌ها را به تصویر می‌کشد. این وقایع که در داستان‌های اصلی تالکین طی هزاران سال به وقوع می‌پیوندد، در این مجموعه به شکلی فشرده ارائه شده‌اند.


حتما بخوانید: کتاب های تالکین؛ ۸ کتاب از خالق ارباب حلقه ها


آیا شخصیت های آشنا در سریال دیده می شوند؟

دو شخصیت محبوب از ارباب حلقه‌ها که گالادریل و الروند نام دارند، با نقش‌های بسیار مهم‌تر در حلقه‌های قدرت ظاهر شده‌اند. در ارباب حلقه‌ها ما این دو را در نقش حاکمان قلمروهای خود می‌بینیم که عمدتاً قادر به ترک آن قلمروها نیستند. زیرا قدرت آن‌ها از قلمروها محافظت می‌کند. در حلقه‌های قدرت، هر یک از این شخصیت‌ها جوان‌تر و با جایگاه بسیار پایین‌تری هستند. گالادریل یک فرمانده جنگجوی جوان است که برای انتقام مرگ برادرش تلاش می‌کند، در حالی که الروند به‌دنبال کسب موقعیت از طریق اقدامات سیاسی است. بیشتر شخصیت‌هایی که قبلاً دیده‌اید یا هنوز به تولدشان نزدیک نشده یا هنوز به سرزمین میانه نرسیده‌اند.

حضور نداشتن گندالف در سریال

اگر از نبود گندالف در سریال تعجب می کنید، باید بدانید که احتما او در سریال حاضر نخواهد شد. گندالف و چهار جادوگر دیگر سرزمین میانه، تا عصر سوم برای مبارزه با سائورون فرستاده نمی‌شوند. اما این امکان وجود دارد که نویسندگان بتوانند خط زمانی را کمی تغییر دهند و قبل از پایان سریال یک جادوگر را به ما نشان دهند. با این حال، بسیار بعید است که در نقش شخصیت اصلی ظاهر شوند.

سریال چند فصل و چند قسمت دارد؟

فصل اول هشت قسمت داشت، اما آمازون قبلاً اعلام کرده که حداقل پنج فصل دیگر هم خواهد ساخت. مگر این که یکی دو فصل اول از نظر بیننده به‌طرز فاجعه‌باری بد باشد. می‌توانید انتظار داشته باشید که این سریال در آینده موضوع گفتگوی بسیاری از طرفداران و منتقدان باشد. اگر استقبال خوب باشد شاید آمازون راضی به ساخت فصل شش و هفت هم شود.

ارباب حلقه ها را با چه ترتیبی ببینید؟

آخرین تولید انجام‌شده برای ارباب حلقه‌ها، مجموعه سریالی آن بود که به‌وسیله آمازون پرایم تولید و پخش شد. اگر مجموعه‌های سینمایی قبلی را ندیده‌اید، بهتر است تماشا را از سریال آن که به تازگی تولید شده است، شروع کنید و ترتیب زمانی داستان را رعایت کنید. اتفاقات سریال به سال‌ها قبل از خط زمانی فیلم‌های سینمایی برمی‌گردد.


حتما بخوانید: بهترین سریال های فانتزی؛ از ونزدی و ویچر تا خاندان اژدها


ترتیب همه‌ فیلم و سریال‌ها به ترتیب انتشار، عبارت است از:

۱- سینمایی یاران حلقه (The Lord of the Rin tgs: The Fellowship ofhe Ring)

تاریخ انتشار: سال ۲۰۰۱
کارگردان: پیتر جکسون ( Peter Jackson )
بازیگران: Elijah Wood)) الیا وود (Ian McKellen), ایان مک کلن Orlando Bloom) ,) اورلاندو بلوم
زمان فیلم: ۲ ساعت و ۵۸ دقیقه
امتیاز (IMDB): ۸/۹

یک هابیت به همراه هشت همراهش برای نابود کردن قدرت حلقه‌ای شیطانی و نجات سرزمین میانه از دست ارباب تاریکی سائورون، راهی سفر پرماجرایی می‌شوند.

۲- سینمایی دو برج (The Lord of the Rings: The Two Towers)

تاریخ انتشار: سال ۲۰۰۲
کارگردان: پیتر جکسون ( Peter Jackson )
بازیگران: Elijah Wood)) الیا وود (Ian McKellen), ایان مک کلن (Viggo Mortensen) ویگو مورتنسن
زمان فیلم: ۲ ساعت و ۵۹ دقیقه
امتیاز (IMDB): ۸/۸

در حالی که فرودو و سام با کمک گولوم به موردور نزدیک‌تر می‌شوند، باید به‌همراه گروه‌شان که به دو دسته تقسیم شده در برابر متحد جدید سائورون نبرد کنند. نام این متحد جدید سارومان است و لشکر قدرتمند و بزرگی نیز دارد.

۳- سینمایی بازگشت پادشاه (The Lord of the Rings: The Return of the King)

تاریخ انتشار: سال ۲۰۰۳
کارگردان: پیتر جکسون ( Peter Jackson )
بازیگران: Elijah Wood)) الیا وود (Ian McKellen), ایان مک کلن Viggo Mortensen) ویگو مورتنسن
زمان فیلم: ۳ ساعت و ۲۱ دقیقه
امتیاز (IMDB): ۹

گندالف و آراگورن، دنیای انسان‌ها را در مقابل ارتش سائورون رهبری می‌کنند تا نظر او را از فرودو و سام در حالی که با حلقه یگانه به کوه عذاب نزدیک می‌شوند، منحرف کنند.


حتما بخوانید: ۵۲ فیلم ماجراجویی از بهترین‌های جهان


۴- سینمایی یک سفر غیر منتظره (The Hobbit: An Unexpected Journey)

تاریخ انتشار: سال 2012
کارگردان: پیتر جکسون ( Peter Jackson )
بازیگران: Martin Freeman)) مارتین فریمن (Ian McKellen), ایان مک کلن Richard Armitage) ,) ریچارد آرمیتاژ
زمان فیلم: 2 ساعت و 49 دقیقه
امتیاز (IMDB): ۷/۸

بیلبو بگینز، همراه با گروهی از کوتوله‌ها به‌سمت کوه تنها می‌روند تا خانه‌ کوهستانی خود و طلای درون آن را از اژدهای اسماگ پس بگیرند.

۵- سینمایی نابودی اسماگ (The Hobbit: The Desolation of Smaug)

تاریخ انتشار: سال ۲۰۱۳
کارگردان: پیتر جکسون ( Peter Jackson )
بازیگران: Martin Freeman)) مارتین فریمن (Ian McKellen), ایان مک کلن Richard Armitage) ,) ریچارد آرمیتاژ
زمان فیلم: ۲ ساعت و ۴۱ دقیقه
امتیاز (IMDB): ۷/۸

خلاصه فیلم: کوتوله‌ها به همراه بیلبو بگینز و گاندالف به تلاش خود برای بازپس‌گیری سرزمین خود یعنی کوه تنها از دست اژدها اسماگ، ادامه می دهند.

۶- سینمایی نبرد پنج ارتش (The Hobbit: The Battle of the Five Armies)

تاریخ انتشار: سال ۲۰۱۴
کارگردان: پیتر جکسون ( Peter Jackson )
بازیگران: Martin Freeman)) مارتین فریمن (Ian McKellen), ایان مک کلن Richard Armitage) ,) ریچارد آرمیتاژ
زمان فیلم: ۲ ساعت و ۲۴ دقیقه
امتیاز (IMDB): ۷/۴

خلاصه فیلم: بیلبو بگینز و همراهانش مجبور می‌شوند درگیر جنگی علیه جمعی از مبارزان شوند و نگذارند کوه تنهایی به دست تاریکی بیفتد.

۷- سریال ارباب حلقه ها:حلقه های قدرت ( The Lord of the Rings: The Rings of Power)

تاریخ انتشار: سال ۲۰۲۲
سازندگان: جان دی پاین , (John D. Payne) پاتریک مک کی (Patrick McKay)
بازیگران: Morfydd Clark)) مورفید کلارک (Charlie Vickers), چارلی ویکرز Markella Kavenagh) ,) مارکلا کیوناگ
تعداد فصل ها: ۲ فصل تا کنون و ۵ فصل در نهایت
امتیاز (IMDB): ۶/۹

درباره سریال: این سریال اتفاقاتی را روایت می‌کند که هزاران سال قبل از مجموعه ارباب حلقه‌ها رخ داده است و شامل تعدادی از شخصیت‌های قدیمی و جدید ارباب حلقه‌ها است.

خط زمانی سریال و فیلم های سینمایی ارباب حلقه ها

در حلقه‌های قدرت، یعنی مجموعه‌ی سریالی، رویدادها تقریبا ۱۰۰۰ سال قبل از ارباب حلقه‌ها اتفاق می‌افتند. در این سال‌ها حلقها‌ی واحد شکل می‌گیرد و الف‌های عصر سوم مانند گالادریل و الروند نشان داده می‌شوند که به دلیل عمر طولانی‌شان در دوره‌ دوم نیز زندگی می‌کنند. پس از سریال به‌سمت سه گانه‌ هابیت که به عصر سوم تعلق دارد خواهید رفت. می‌توانید آن‌ها را به ترتیب انتشار تماشا کنید.

در نهایت سه گانه‌ی ارباب حلقه‌ها را به ترتیب اکران آن‌ها تماشا کنید که حدود ۶۰ سال بعد از وقایع هابیت‌ها اتفاق می‌افتد و با تولد ۱۱۱ سالگی بیلبو در سال ۳۰۰۱ یعنی عصر سوم، شروع می‌شود. برای این که مجموعه اتفاقات سریال را به‌طور کامل تماشا کنید و رویدادی را از دست ندهید، پیشنهاد می‌کنیم با ترتیب گفته شده فیلم ها را تماشا کنید.

چرا ارباب حلقه ها هنوز به این اندازه محبوب است؟

کتاب‌ها و فیلم‌های ارباب حلقه ها بی نهایت دوست‌داشتنی هستند. این محبوبیت، حتی اکنون که مدت‌ها از انتشار کتاب‌ها و سال‌ها پس از تولید آخرین فیلم از سینما می‌گذرد ادامه دارد. علاقمندی مردم به مجموعه فیلم‌ها بیشتر از علاقه‌ی آن‌ها به کتاب بوده و بنابراین بیشتر محبوبیت این داستان فانتزی از طریق فیلم‌ها به دست آمده‌است.

البته ناگفته نماند که کتاب‌ها هم جذابیت فراوانی دارند اما چیزی که فیلم‌ها را این‌چنین متمایز و محبوب کرده، این است که فیلم‌ها به داستانّا شاخ و برگ می‌دهند و شخصیت‌های منحصر به فرد به نقش‌های اصلی داستان می‌بخشند. به‌عبارت دیگر، فیلم‌ها می‌توانند به‌خوبی داستان را برای مخاطب روایت کنند.

آیا ارباب حلقه ها به هری پاتر شباهت دارد؟

با این که این فیلم بسیار فانتزی است اما بسیار متفاوت از دنیای داستانی مجموعه فیلم‌های هری پاتر است. حتی سبک نوشتاری کتاب، موضوع، مخاطب و اهداف نویسندگان بسیار با یکدیگر متفاوت هستند. ارباب حلقه‌ها به روایتی از تاریخ شباهت دارد که در دنیایی دیگری اتفاق افتاده و شخصیت‌های آن به داستان عمق بیشتری می‌بخشند.

خوانندگان کتاب معتقدند که هری پاتر راحت و روان است در حالی که خط داستانی ارباب حلقه‌ها متراکم‌تر است و اتفاقات بیشتری در آن رخ می‌دهد. داستان هری پاتر پیرامون یک دنیای فانتزی در میان دنیای واقعی می‌چرخد که برای نوجوانان بسیار جذاب است اما در فیلم و سریال ارباب حلقه‌ها یک دنیای فانتزی اما جذاب برای بزرگسالان طراحی شده است و قصه در این دنیا اتفاق می‌افتد.

شخصیت های اصلی ارباب حلقه ها

در حالی که نقش‌های اصلی و فرعی فراوانی در این مجموعه فیلم‌ها ظاهر می‌شوند، تعدادی از آن‌ها به دلیل نقش پررنگ در داستان فیلم و بازی خوب بازیگران، به محبوبیت بیشتری رسیده‌اند. تأثیرگذارترین بازیگران فیلم در نقش‌های زیر بازی کرده‌اند:

۱- گاندالف

بازیگر: ایان مک کلن ( Ian McKellen )

گاندالف یک جادوگر، اولین رهبر یاران و صاحب یکی از سه حلقه‌ی الف است که می تواند توسط حلقه‌ی قدرت کنترل شود. گندالف چه واقعا توسط بالروگ، یک هیولای آتشین کشته شده باشد چه نه، مانند ترمیناتور و اسپاک، باز خواهد گشت. اما این بار، در هیبت شوالیه‌ای سفید به داستان باز می‌گردد.

۲- فرودو

بازیگر: الیا وود ( Elijah Wood )

فرودو حامل حلقه است؛ او با به ارث بردن حلقه‌ی قدرت از پسر عمویش بیلبو، از طریق گندالف می‌فهمد که اگر حلقه در آن‌جا بماند، شرارت خود را به همه خواهد رساند. فرودو مسئولیت از بین بردن حلقه در آتش موردور را می‌پذیرد. موردور نام همان مکان شیطانی است که فرودواز آن‌جا آمده است. در این تلاش خطرناک، یاران حلقه و افرادی مثل گندالف، آراگورن، بورومیرو او را همراهی می‌کنند.

۳- بیلبو

بازیگر: ایان هولم ( Ian Holm )

بیلبو بگینز یک هابیت عجیب و شگفت‌انگیز است. بر خلاف هابیت های دیگر، بیلبو از ماجراجویی لذت می‌برد. اولین روبه‌رویی او با گندالف و گروهی از کوتوله‌ها بود که در این ملاقات او با یکی از آن‌ها که پدر گیملی، گلوین بود، رو‌به‌رو شد. او همچنین دو هفته‌ در قصر پدر لگولاس مخفی شد. در حالی که سعی داشت نقشه‌ای برای آزادی دوستان کوتوله‌ی خود ارائه دهد.

بیلبو در این سفر حلقه‌ قدرت را پیدا می‌کند و حلقه را برای چندین دهه مخفی نگه می‌دارد و زمانی که احساس پیری می‌کند، متوجه می‌شود زمان آن فرا رسیده که به آخرین ماجراجویی زندگی‌اش برود. او برای دیدن دوباره‌ی الف‌های ریوندل، تحت فشار شدید گندالف قرار می‌گیرد و حلقه را برای وارث و پسر عمویش فرودو بگینز به جای می گذارد.

۴- سم

بازیگر: سئان آستین ( Sean Astin )

توضیح درباره نقش: سم یک هابیت، باغبان فرودو و دوست عزیز او است. سم اصرار دارد دوستش را در سفر خطرناکش همراهی کند. او در نهایت یکی از یاران حلقه می شود و تنها کسی است که تا انتها با فرودو می ماند.

۵- آراگورن

بازیگر: ویگو مورتنسن ( Viggo Mortensen )

توضیح درباره نقش: آراگورن که با نام استرایدر نیز شناخته می‌شود، از نوادگان پادشاه انسانی است. او آن‌قدر ضعیف بود که نتوانست حلقه‌ قدرت را زمانی که به دست او رسیده بود، از بین ببرد. آراگورن پس از مرگ پدر و مادرش توسط یک پادشاه الف در ریوندل بزرگ شد و در بزرگسالی متوجه شد که وارث تاج و تخت گوندور است. او همچنین متوجه می‌شود که عاشق دختر الروند آرون شده‌است. او به یاران حلقه می‌پیوندد اما پس از این که فرودو مخفیانه و بدون توجه به جان دوستانش، آن‌ها را ترک می‌کند تا به سفر خطرناک خود ادامه دهد، آراگورن بقیه‌ی افراد را هدایت می‌کند.

۶- برومیر

بازیگر: سین بین ( Sean Bean )

توضیح درباره نقش: بورومیر پسر گوندور، حاکم کشور است. بورومیر با اطلاع از این که آراگورن در واقع از نوادگان و وارث تاج و تخت گوندور است، در ابتدا تمایل دارد خودش به قدرت برسد. علاوه بر این، بورومیر اعتقاد ندارد که حلقه قدرت باید نابود شود. او سعی می‌کند با شورای الروند و بعداً انجمن یاران صحبت کند تا از حلقه برای مبارزه با سائورون استفاده کنند. گندالف سعی می‌کند به او توضیح دهد که حلقه فقط به سائورون پاسخ می‌دهد و نمی‌توان از آن برای نیات خوب استفاده کرد. اما بورومیر همچنان با قدرت حلقه وسوسه می شود. او که در آرزوی رسیدن به قدرت حلقه غرق می‌شود وسعی می‌کند حلقه را از فرودو بگیرد اما موفق نمی‌شود. بورومیر که ذاتا نجیب بود، از کاری که سعی کرده بود انجام دهد پشیمان می‌شود و جان خود را می‌دهد تا مری و پیپین را از دست اورک‌ها نجات دهد. بورومیر زمانی که در حال مرگ است، آراگورن را در مقام پادشاه جانشین خود اعلام می کند.

۷- لگولاس

بازیگر: اورلاندو بلوم ( Orlando Bloom )

توضیح درباره نقش: لگولاس گرین لیف پسر تراندویل، پادشاه الف‌های شمال میرک‌ وود است. تراندویل، بیلبو بگینز را دوست الف‌ها می‌داند. لگولاس به یاران حلقه ملحق می شود و مهارت خود را با کمان و چاقو و همچنین اشتیاق خود برای نبرد به بقیه نشان می‌دهد. لگولاس که قبل از تشکیل انجمن در شورای الروند حضور داشت، گندالف را می‌شناسد و به نظر می‌رسد که آراگورن را نیز می‌شناسد. در طول سفر، او به‌طور غیرمنتظره ای ارتباط دوستی نزدیکی با گیملی پسر گلوین، کوتوله ای از کوه‌های تنها، برقرار می‌کند که زمانی توسط پدر لگولاس زندانی شده بود.

۸- گیملی

بازیگر: جان ریز دیویس ( John Rhys Davies )

توضیح درباره نقش: گیملی پسر گلوین است که یکی از همراهان بیلبو در دزدیدن گنج از اژدها بود. گیملی، یک کوتوله لجباز و وفادار است که تحت تأثیر لگولاس قرار نمی‌گیرد. زمانی که او با ملکه الف گالادریل ملاقات می‌کند، درباره‌ی الف‌ها تجدید نظر می‌کند و به لگولاس نزدیک می‌شود. صمیمیت این دو نفر به‌قدری زیاد می شود که تصور می‌شود شاید دارد گیملی لگولاس را همراهی می کند.

۹- پیپین

بازیگر: بیلی بوید ( Billy Boyd )

توضیح درباره نقش: همان‌طور که گندالف دائماً یادآوری می‌کند، هابیت‌ها موجودات قابل‌توجهی هستند. پرگرین یا پیپین توک به همراه دوستان هابیت خود یعنی مری، سم و فرودو، عضوی از یاران است و یک هابیت وفادار به شمار می‌رود.

۱۰- الروند

بازیگر: هوگو ویوینگ ( Hugo Weaving )

الروند که ریوندل نیز نامیده می شود، ارباب ایملادریس یک شهر باشکوه با کتابخانه و موزه‌های متعدد است. زمانی که ایزیلدور حلقه‌ی قدرت را پیدا کرد، او با جد آراگورن یعنی ایزیلدور همراه بود، اما نتوانست او را متقاعد سازد تا آن را نابود کند. الروند یکی از حلقه‌های الف را دارد که حلقه قدرت می تواند آن را کنترل کند. او می فهمد که زمان الف‌ها به پایان خود نزدیک شده و زمان آن رسیده که مردم خود را به سرزمین‌های غربی ببرد. الرون نیمه الف است و به او حق انتخاب بین انسان بودن و الف بودن داده شده و در نهایت او انتخاب می‌کند که یک الف باشد و به‌شدت می‌خواهد دخترش آرون نیز همین انتخاب را داشته باشد و با او به سرزمین‌های غربی برود.

۱۱- آرون

بازیگر: لیو تایلر ( Liv Tyler )

برخلاف میل الروند، دخترش آرون قصد دارد فانی بودن یعنی انسان بودن را انتخاب کند تا اینکه یک الف جاودانه باشد. او این مسیر را به این دلیل علاقه‌ای که به آراگورن دارد و قصد ازدواجش با او انتخاب می‌کند. آراگورن نظر یکسانی با دخترش ندارد و بسیار با او مخالفت می‌کند؛ اما آرون بسیار مصمم است و از طریق هر سه کتاب پیروز می شود تا با عشق خود که تاج گذاری کرده باشد.

۱۲- گالادریل

بازیگر: کیت بلانشیت ( Cate Blanchett )

گالادریل همسر کلبورن است و در فیلم این‌طور به نظر می‌رسد که او بیشترین قدرت را در خانواده دارد. به‌طور تصادفی، او یکی از سه حلقه الف را نیز به دست می‌کند و آن را در اختیار دارد. گالادریل وضعیت بدون برد الف ها را از طریق حلقه‌اش پیش‌بینی می‌کند. اگر حلقه‌ قدرت به دست سائورون برسد، دنیایی که الف ها خلق کرده‌اند، به دست او کنترل و نابود خواهد شد. اگر حلقه‌ قدرت از بین برود، آن‌گاه قدرت حلقه‌ گالادریل نیز از بین خواهد رفت. اگرچه با پیشنهاد فرودو او وسوسه‌ قدرت حلقه می‌شود، اما می‌داند که استفاده از حلقه همیشه باعث بدی و شر است.

۱۳- سارومن

بازیگر: کریستوفر لی ( Christopher Lee )

سارومن باید یکی از افراد با سرشت خوب می‌بود. او ارباب گندالف و مورد اعتماد جادوگر بود، اما گفت و گوهای طولانی با سائورون از طریق پالانتیر باعث می‌شود که سارومن تصمیم بگیرد تا نوشته‌ها را روی دیوار مجازی ببیند و باعث نبرد بین خیر و شر در بازی سائورون باشد. بنابراین سارومن موضعش را عوض می‌کند و به سائورون خدماتی ارائه می‌دهد که او را وادار می کند ارتشی از اورک ها بسازد.

۱۵- گالوم

صدا پیشه: اندی سرکیس ( Andy Serkis )

گالوم یک موجود زاده‌ رودخانه و در اصل، بسیار شبیه یک هابیت بود. اما او با مالکیت طولانی مدت خود و با در اختیار داشتن حلقه قدرت، کاملاً به موجودی روان‌پریش تبدیل شده است که گفت و گوهای طولانی با خودش دارد. او دنباله‌روی فرودو می‌شود به این امید که ارزشمندی خود را پس بگیرد.

افسون سرزمین میانه و ارباب حلقه ها

اگر تاکنون فیلم‌های ارباب حلقه‌ها را ندیده باشید، به احتمال زیاد نام آن را زیاد شنیده‌اید. ارباب حلقه‌ها یک داستان حماسی زیبا و البته تخیلی است که در سرزمینی خیالی به نام دنیای میانه اتفاق می‌افتد. داستان به اندازه‌ای جذاب است که از کتاب به دو مجموعه‌ی سینمایی و سپس به یک سریال تبدیل شده و در صورت تماشای فیلم و سریال‌ها با شخصیت‌های منحصر به فرد داستان و اعمال قهرمانانه‌ آن‌ها آشنا می‌شوید. جهان ارباب حلقه‌ها مجموعی از جذابیت‌های افسانه‌ای است که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد که روح سرزمین میانه را همیشه زنده نگه می‌دارند. شما طرفدار ارباب حلقه‌ها هستید یا هری‌پاتر را دوست دارید؟ هر دو را تماشا کرده‌اید؟ خوشحال می‌شویم که خاطرات و تجربه‌های شما را درباره‌ فیلم‌ها و سریال‌های تخیلی بدانیم.

 

سوال‌های رایج درباره ارباب حلقه ها و سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت

فصل دوم ارباب حلقه ها کی پخش می‌شود؟

فصل دوم سریال ارباب حلقه ها از آگوست تا اکتبر ۲۰۲۴ پخش می‌شود. شما می‌توانید همین حالا نسخه‌ها با کیفیت ارباب حلقه‌ها را دانلود یا در سرویس‌های داخلی مثل فیلیمو و نماوا تماشا کنید.

دانلود فیلم ارباب حلقه ها از کجا ممکن است؟

شما می‌توانید فیلم‌ها و سریال ارباب حلقه‌‌ها را از سایت‌ها ایرانی دانلود فیلم و سایت‌های مختلف خارجی به راحت دانلود کنید.

آیا برای دیدن سریال و فیلم ها لازم است کتاب را بخوانید؟

واقعیت این است که کتاب ارباب حلقه‌ها کتابی بزرگ و پر از جزئیات است. خواندن کتاب‌ باعث خراب شدن فیلم‌ها نمی‌شود و این در حالی است که پس از تماشای فیلم، ممکن است کتاب با جزئیات خود شما را شگفت‌زده کند. خط داستانی در کتاب خیلی کندتر از فیلم‌ها رخ می‌دهد و حاوی اتفاقاتی است که در فیلم به آن اشاره‌ای نشده است. با این حال، اگر از اسپویل فیلم خیلی می‌ترسید، اول به سراغ فیلم‌ها و بعد از آن سراغ کتاب بروید. در غیر این صورت، به درک جدیدی از فیلم می‌رسید و از صحنه‌هایی لذت می‌برید که قبلاً نادیده می‌گرفتید.

چه تفاوت‌هایی بین فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» و سریال «حلقه‌های قدرت» وجود دارد؟

فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» به کارگردانی پیتر جکسون، مستقیماً داستان کتاب‌های اصلی تالکین را روایت می‌کنند، در حالی که سریال «حلقه‌های قدرت» داستان‌های پیش از اتفاقات فیلم‌ها را نشان می‌دهد و بیشتر به تاریخچه و شکل‌گیری دنیای سرزمین میانه می‌پردازد.

آیا لازم است کتاب‌های «ارباب حلقه‌ها» را قبل از دیدن فیلم یا سریال بخوانیم؟

خواندن کتاب‌ها قبل از دیدن فیلم و سریال ضروری نیست، اما می‌تواند تجربه دیدن آنها را غنی‌تر کند و درک بهتری از جهان و شخصیت‌ها به شما بدهد.

آیا داستان فیلم‌ها و سریال‌ها به کتاب‌ها وفادار هستند؟

فیلم‌های پیتر جکسون در بیشتر موارد به داستان کتاب‌ها وفادار بوده‌اند، اما تغییرات و اضافه‌های داستانی نیز وجود دارد. سریال «حلقه‌های قدرت» نیز بر اساس نوشته‌های تالکین ساخته شده، اما بخش‌های زیادی از داستان با تخیل سازندگان سریال تکمیل شده است.

«ارباب حلقه‌ها» چه تأثیری بر ژانر فانتزی داشته است؟

«ارباب حلقه‌ها» یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین آثار فانتزی تاریخ است که با خلق دنیایی گسترده و پیچیده، الهام‌بخش بسیاری از نویسندگان، فیلم‌سازان و بازی‌های ویدیویی در ژانر فانتزی بوده است.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.