اراک در آستانه دریافت کارت قرمز/انجام اقداماتی خلاف مدیریت هوشمند کرونا

[ad_1] ایسنا/مرکزی رییس علوم پزشکی اراک گفت: امروز آموزش و پرورش، مساجد، شهربازی، پارک ها و … مشغول انجام کارهای خودشان هستند و در واقع اقداماتی برخلاف مدیریت هوشمند بیماری در حال انجام است. سید محمد جمالیان ۱۹ تیرماه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با طرح این درخواست که برق مراکز

کد خبر : 76290
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۰:۱۴
اراک در آستانه دریافت کارت قرمز/انجام اقداماتی خلاف مدیریت هوشمند کرونا

[ad_1]

ایسنا/مرکزی رییس علوم پزشکی اراک گفت: امروز آموزش و پرورش، مساجد، شهربازی، پارک ها و … مشغول انجام کارهای خودشان هستند و در واقع اقداماتی برخلاف مدیریت هوشمند بیماری در حال انجام است.

سید محمد جمالیان ۱۹ تیرماه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با طرح این درخواست که برق مراکز درمان در شیفت صبح قطع نشود، افزود: متاسفانه یکی از مراکز درمانی در حال حاضر درگیر قطع برق است و این امر تهدیداتی را به همراه دارد.

وی به وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در استان مرکزی اشاره کرد و گفت: کماکان رانندگان تاکسی از ماسک استفاده نمی کنند و ۴ مسافر سوار می کنند در حالی که حتی در مصوبات مربوط به کرایه تاکسی به شکلی عمل شد که رانندگان سه مسافر سوار کنند، اما این امر رعایت نمی شود.

جمالیان افزود: در شعب بیمه تامین اجتماعی بویژه در روزهای ابتدایی ماه شاهد افزایش و تجمع جمعیت هستیم و تمهیدات لازم برای کاهش بار مراجعات نیز تاکنون جوابگو نبوده است.

وی با اشاره اینکه شعب برخی از بانک ها در استان کم است و این امر تجمع جمعیت را رقم زده است، گفت: به عنوان مثال شعب بانک آینده در استان کم است و همین امر ازدحام جمعیت را ایجاد کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه برنامه های فرهنگی مساجد آغاز شده است و به تبع آن تورهای زیارتی در حال برگزاری است، گفت: تذکرات لازم داده است، اما کسی توجه ندارد و لازم است که این سفرها حتما لغو شود، از طرفی برخی مساجد در صدد ترتیب دادن برنامه هایی برای اعیاد قربان و غدیر هستند که این امر نگرانی مجموعه دانشگاه را دو چندان کرده است، در حالی که حتی در برخی از استان های دارای وضعیت نارنجی نماز جمعه تعطیل می شود، اما در استان مرکزی مساجد اقداماتی نگران کننده را دنبال می کنند.

وی تصریح کرد: شهربازی اراک فعال شده و تراکم بیش از حدی را در آن شاهدیم، در پارک ها برنامه های مفرح در حال برگزاری است که ازدحام جمعیت بالایی را ایجاد کرده است و لازم است که پروتکل ها رعایت شود. متاسفانه گزارشات بازرسان بهداشتی حاکی از رعایت پروتکل های بهداشتی نیست.

جمالیان با تاکید بر اینکه مقرر بود که نظارتی جدی بر برگزاری مراسم های عروسی اعمال شود که این امر انجام نشده است، گفت: اتاق اصناف کاملا پروتکل های ابلاغی را در اختیار دارد، اما رعایت نمی شود. جشن های عروسی به شدت در حال برگزاری است و در سالن های آرایش نیز شاهد ازدحام جمعیت هستیم.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش در حال تبلیغ برگزاری کلاس های آموزشی در کانون امام خمینی(ره) اراک است و در واقع اقدامی برخلاف مدیریت هوشمند بیماری در حال انجام است. نباید چنین رفتاری صورت گیرد چراکه به عادی انگاری از سوی مردم دامن می‌زند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: امروز آموزش و پرورش، مساجد، شهربازی، پارک ها و … مشغول انجام کارهای خودشان هستند و در سوی مقابل یک نفر فریاد می زند که شرایط بحرانی است. مسلما با این وضعیت نمی توان انتظار داشت که مردم به حرف دانشگاه علوم پزشکی گوش دهند و قطعا عادی انگاری رقم می خورد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه وضعیت قرمز روز به روز به استان مرکزی نزدیک می شود و سه شهرستان توریستی استان قرمز شده است و اراک هم به راحتی قرمز خواهد شد و باید رعایت ها بیشتر شود تا ذهن مردم از عادی انگاری دور شود.

به گزارش ایسنا، در این جلسه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک به مقایسه آمار بیماری کرونا در هفته اول و دوم تیرماه پرداخت و گفت: با افزایش ۱۳ درصدی، موارد ابتلا به کرونا از ۱۲۰۱ هفته اول تیرماه به ۱۳۵۶ مورد و موارد بستری نیز از ۱۰۷ مورد به ۱۳۹ مورد رسیده است که حاکی از رشد ۳۰ درصدی است.

دکتر علی علیمحمدی افزود: موارد سرپایی از ۱۰۹۴ مورد به ۱۲۱۷ مورد رسیده که رشدی ۱۱ درصدی را نشان می دهد.  ۱۳۲ هزار و ۸۷۲ رپید تست انجام شده که ۲۱ هزار و ۶۲۵ مورد معادل ۱۶ درصد مثبت بوده است.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.