ادعای بزرگ عربستان واقعیت دارد؟

به گزارش هوشمند نیوز از ایسنا، صندوق بین‌المللی پول در گزارش مشورتی خود اعلام کرد: عربستان سعودی در سال ۲۰۲۴ به هدف گردشگری خود در چشم‌انداز ۲۰۳۰ برای جذب ۱۰۰ میلیون بازدیدکننده، هفت سال زودتر از برنامه مقرر رسیده است. بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول، درآمدهای گردشگری عربستان در سال ۲۰۲۳ به ۳۶ میلیارد

کد خبر : 494042
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۶
ادعای بزرگ عربستان واقعیت دارد؟



به گزارش هوشمند نیوز از ایسنا، صندوق بین‌المللی پول در گزارش مشورتی خود اعلام کرد: عربستان سعودی در سال ۲۰۲۴ به هدف گردشگری خود در چشم‌انداز ۲۰۳۰ برای جذب ۱۰۰ میلیون بازدیدکننده، هفت سال زودتر از برنامه مقرر رسیده است.

بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول، درآمدهای گردشگری عربستان در سال ۲۰۲۳ به ۳۶ میلیارد دلار رسید و درآمد خالص گردشگری ۳۸ درصد افزایش یافت. سهم مستقیم و غیرمستقیم این بخش در تولید ناخالص داخلی (GDP) در سال ۲۰۲۳ به ۱۱.۵ درصد رسید و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۴ به ۱۶ درصد افزایش یابد. ترکیبی از تقاضای داخلی قوی و افزایش ورود مسافران بین‌المللی به رشد این بخش کمک کرده است.

همچنین گردشگری غیرمذهبی در عربستان افزایش یافته و سفرهای تفریحی و بازدید از دوستان و خانواده به‌ویژه با میزبانی از رویدادهای بین‌المللی بزرگ مانند فرمول یک، جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ و نمایشگاه جهانی (اکسپو) ۲۰۳۰ بیشتر خواهد شد.

این گزارش همچنین به نقش گردشگری در تغییر تراز خدمات عربستان سعودی به سمت مازاد اشاره می‌کند، به این معنی که این کشور اکنون از بازدیدکنندگان بین‌المللی بیشتر از آنچه که برای گردشگری هزینه می‌کند، درآمد دارد.

رشد در صنایع مختلف مانند غذا، نوشیدنی، سفر و فرهنگ و همچنین پروژه‌هایی مانند پروژه جهانی «دریای سرخ» و «دروازه دیریه» به رشد گردشگری عربستان کمک کرده است.

به گزارش العریبه، ابتکارات کلیدی دولت عربستان و کمپین‌های بازاریابی بین‌المللی و همکاری با پلتفرم‌های جهانی نیز نقش مهمی در تسهیل این رشد ایفا کرده‌ است. معرفی برنامه‌های صدور ویزای الکترونیکی که اکنون برای ۶۶ کشور در دسترس است، دسترسی برای بازدیدکنندگان بین‌المللی را افزایش داده است، در حالی که سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه در زیرساخت‌ها، مانند فرودگاه‌های بین‌المللی جدید و شبکه‌های جاده‌ای و ریلی گسترش‌ یافته و از گسترش این بخش حمایت شده است.

این در حالی است که بر اساس اعلام سازمان جهانی گردشگری، عربستان سعودی در سال ۲۰۲۳ در مجموع میزبان حدود ۲۷ میلیون گردشگر خارجی بوده و از حیث رشد گردشگری در مقایسه با سال ۲۰۱۹ (پیش از همه‌گیری کرونا) در رتبه نخست جهان قرار گرفته بود.

به عنوان بخشی از استراتژی چشم‌انداز ۲۰۳۰، عربستان سعودی در ابتدا هدف داشت تا سال ۲۰۳۰ سالانه ۱۰۰ میلیون بازدیدکننده جذب کند. با دستیابی به این هدف هفت سال زودتر از برنامه، این کشور اکنون هدف خود را به جذب ۱۵۰ میلیون گردشگر تا سال ۲۰۳۰ اصلاح کرده است و این نشان‌دهنده جاه‌طلبی عربستان برای تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری برتر جهانی است.

گردشگری در واقع ستون «چشم‌انداز ۲۰۳۰» عربستان است که طرحی بلندپروازانه برای مدرن کردن و تنوع بخشیدن به اقتصاد عربستان و کاهش وابستگی آن به نفت است که توسط محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در سال ۲۰۱۶ از آن رونمایی شد.

310310



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.