اخبار تجارت برای مبتدیان – تورم چیست، چگونه آن را معامله کنیم

[ad_1] تورم راه دیگری برای گفتن است نرخ افزایش قیمت کالاها و خدمات پرداختی توسط مصرف کنندگان و مشاغل. این برعکس تورم است که نرخ کاهش قیمت کالاها و خدمات است. تازه واردان به معامله به زودی خواهند دید که اصطلاح نرخ تورم هر روز در رسانه های مالی استفاده می شود و می تواند

کد خبر : 195108
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۴
اخبار تجارت برای مبتدیان – تورم چیست، چگونه آن را معامله کنیم

[ad_1]

تورم راه دیگری برای گفتن است نرخ افزایش قیمت کالاها و خدمات پرداختی توسط مصرف کنندگان و مشاغل.

این برعکس تورم است که نرخ کاهش قیمت کالاها و خدمات است.

تازه واردان به معامله به زودی خواهند دید که اصطلاح نرخ تورم هر روز در رسانه های مالی استفاده می شود و می تواند تأثیر زیادی بر حرکت بازار بر طیفی از قیمت دارایی ها و ابزارهای مالی داشته باشد.

افزایش تورم به معنای قیمت‌های بالاتر برای یک خانوار متوسط ​​است، زیرا شرکت‌ها هزینه مواد خام را جبران می‌کنند.

مثال تورم

نمونه ای از این می تواند مصالح ساختمانی باشد. اگر در یک دوره تورم بالا در قیمت نفت خام خانه جدیدی می سازید، هزینه حمل و نقل سیمان و سایر مصالح ساختمانی بسیار بیشتر از دوره ای با تورم کم یا عادی خواهد بود. به این دلیل که تولیدکنندگان مصالح ساختمانی تصمیم می‌گیرند هزینه‌های بالاتری را قیمت‌گذاری کنند و آن‌ها را به مصرف‌کنندگان منتقل کنند.

عامل دیگر تقاضا و عرضه است. ما اغلب شاهد تورم ناگهانی قیمت ها در زمانی هستیم که تقاضا زیاد است و عرضه کم است.

علاقه مند به یادگیری نحوه تجارت هستید؟ برای وبینارهای Admirals ثبت نام کنید!

وبینارهای تجاری رایگان

در وبینارهای زنده که توسط کارشناسان تجارت ما برگزار می شود، هماهنگ شوید

عضویت رایگان

تورم در معاملات فارکس و سرمایه گذاری سهام چقدر مهم است؟

نرخ تورم مهم است و به شدت در تصمیمات اتخاذ شده توسط معامله گران فعال فارکس و سرمایه گذاران سهام به حساب می آید. زمانی که گزارش‌های معیاری مانند شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) در سرفصل اخبار قرار می‌گیرد، تورم به اخبار معاملات بی‌درنگ تبدیل می‌شود. معیارهای قیمت مصرف کننده قیمت یک سبد کالا از جمله غذا و سوخت را دنبال می کنند.

گزارش قیمت مصرف کننده

اقتصادهای توسعه یافته و نوظهور هر ماه و همچنین به صورت فصلی، شش ماهه و سالانه، معیارهای CPI را گزارش می کنند. مبتدیان نباید نگران باشند که این گزارش ها در زمان های تصادفی یا غیرمنتظره آمده اند. گزارش‌ها در تقویم Admirals Forex گنجانده شده‌اند و روشی برنامه‌ریزی‌شده، استاندارد و ثابت‌شده برای درک جهت تورم هستند.

درک تورم اولین قدم برای درک نحوه مدیریت ارزها توسط بانک های مرکزی است. اگر بانک مرکزی مراقب نباشد، تورم بالا می‌تواند ارزش پول را کاهش دهد و قدرت هزینه‌های مصرف‌کننده را تضعیف کند و منجر به رکود یا رکود شود.

بانک‌های مرکزی دریافتند که اگر پول بیشتری را برای مبارزه با قیمت‌های بالا چاپ کنند، تورم به خود ارز سرایت می‌کند و مصرف‌کنندگان برای خرید کالاهای ساده روزمره به پول بیشتری نیاز دارند.

در طول دوره های تورم فوق العاده، ارز به سرعت در مقایسه با سایر ارزها ارزش خود را از دست می دهد. ابر تورم در آلمان در دوران جمهوری وایمار در اوایل دهه 1920 مشاهده شد، زمانی که خرید یک قرص نان میلیون‌ها مارک هزینه داشت، زیرا بانک مرکزی پول زیادی چاپ کرد و تقریباً آن را بی‌ارزش کرد.

نرخ بهره بالاتر تورم را کنترل می کند

بانک‌های مرکزی به‌جای چاپ پول بیشتر برای خرید کالاهای بیشتر با قیمت‌های بالاتر، اکنون متوجه شده‌اند که بهتر است عرضه پولی را با افزایش نرخ بهره در سیستم بانکی محدود کنند.

عرضه پولی به معنای مقدار نقدینگی، اعتبار، وام و سایر انواع نقدینگی موجود در یک اقتصاد است. وقتی تورم از نرخ هدف دو درصد بالاتر می رود، اولین کاری که بانک مرکزی انجام می دهد محدود کردن مقدار پول توزیع شده در اقتصاد است.

به این ترتیب وام ها گران می شوند و مصرف کنندگان باید دقت بیشتری به خرج کنند و برای چه چیزی خرج می کنند. بانک مرکزی سعی می کند سطح تقاضا برای کالاها و خدمات را کنترل کند و امیدواریم تورم را کاهش دهد.

اتصال نقاط بین تورم و قیمت دارایی

نکته مهم برای معامله گران جدید این است که شروع به مشاهده و ارتباط اخبار نرخ تورم با تغییرات قیمت در ابزارهای مالی و دارایی های زیربنایی آنها کنند.

کدام ابزارهای مالی تحت تأثیر نرخ تورم هستند؟

بازار فارکس بزرگترین بازار جهان است و ارزش آن 2.4 کوادریلیون دلار است. قرارداد تفاوت (CFD) پر استفاده ترین ابزار مالی برای تجارت دارایی های ارزی است.

این در عمل چگونه کار می کند؟ بیایید سناریویی را در نظر بگیریم که در آن بانک مرکزی انگلستان (BoE) تورم را در سطح پنج درصد می بیند. دستورالعمل بانک مرکزی در حال حاضر برای بخش بانکی 0.25 درصد است. به منظور کاهش نرخ تورم به سمت هدف دو درصدی، BoE هدایت نرخ بهره خود را به 0.75 درصد افزایش داد.

بانک‌ها با افزایش نرخ استقراض از دستورالعمل پیروی می‌کنند و از آنجایی که وام‌ها گران‌تر هستند، مصرف‌کنندگان کمتر وام می‌گیرند و هزینه‌های خود را برای کالاها و خدمات محدود می‌کنند. مصرف کنندگان احتمالاً پول خود را در حساب های پس انداز می گذارند زیرا نرخ سپرده با نرخ های بهره بالاتر جذاب تر می شود.

همه این واکنش ها به تاثیر نرخ تورم بر پوند بزرگ بریتانیا (GBP) است.

این ارز تقویت می شود زیرا سرمایه گذاران و معامله گران ارز مطمئن تر می شوند که بانک مرکزی تورم را کنترل می کند و در نتیجه GBP خریداران را جذب می کند.

نرخ بهره وام‌ها و سپرده‌ها در حال حاضر در بریتانیا به دلیل اقدامات BoE برای کنترل تورم بالاتر است و دارایی‌های GBP مانند اوراق قرضه و حساب‌های پس‌انداز برای سرمایه‌گذاران ارزش بیشتری پیدا می‌کنند.

CFD ها روی ارزها به صورت جفت معامله می شوند، بنابراین ارزش نسبی پوند در برابر ارز دیگر در این سناریو تقویت می شود.

به طور خلاصه، هر معامله گر و سرمایه گذار با درک و مشاهده ارتباط بین قرائت نرخ تورم، واکنش های بانک مرکزی و تغییرات اساسی قیمت دارایی سود می برد.

درباره تجارت CFD با Admirals در فارکس 101 بیشتر بدانید.

این مطالب حاوی توصیه‌های سرمایه‌گذاری، توصیه‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آینده نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا مطمئن شوید که خطرات را درک می کنید.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.