اتیوپی به بانک‌ها دستور می‌دهد تا درخواست‌های ارز خارجی برای خرید «محصولات غیر اولویت‌دار» را رد کنند – آفریقا بیت‌کوین نیوز

[ad_1] دولت اتیوپی به بانک‌ها دستور داده است که درخواست‌های ارز خارجی برای خرید محصولات به اصطلاح غیر اولویت‌دار را رد کنند. ملاکو آلبل آدیس، وزیر صنعت اتیوپی، از این اقدام دفاع کرده و گفته است که این به تولیدکنندگان محلی اجازه رشد و رقابت را می دهد. این محدودیت ها قرار است برای مدت

کد خبر : 269487
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
اتیوپی به بانک‌ها دستور می‌دهد تا درخواست‌های ارز خارجی برای خرید «محصولات غیر اولویت‌دار» را رد کنند – آفریقا بیت‌کوین نیوز

[ad_1]

دولت اتیوپی به بانک‌ها دستور داده است که درخواست‌های ارز خارجی برای خرید محصولات به اصطلاح غیر اولویت‌دار را رد کنند. ملاکو آلبل آدیس، وزیر صنعت اتیوپی، از این اقدام دفاع کرده و گفته است که این به تولیدکنندگان محلی اجازه رشد و رقابت را می دهد. این محدودیت ها قرار است برای مدت نامحدودی به قوت خود باقی بماند.

از بین بردن فشار محصولات خارجی

بر اساس گزارش‌ها، دولت اتیوپی به بانک‌ها دستور داده است که درخواست‌های ارز خارجی را برای خرید کالاهایی که وزارت دارایی آن را کالاهای بدون اولویت می‌خواند، رد کنند. این وزارتخانه در نامه‌ای به بانک مرکزی کشور اعلام کرد که بانک‌ها تنها در صورتی باید درخواست ارز را تایید کنند که هدف مشتری واردات غذا، دارو یا تجهیزات پزشکی باشد. بنا بر گزارش ها، این وزارتخانه گفته است که باید برای واردکنندگان مواد اولیه ارز نیز استفاده شود.

ملاکو آلبل آدیس، وزیر صنعت اتیوپی، با توجیه سیاست ظاهراً حمایت‌گرایانه، در توییتی پیشنهاد کرد که آخرین محدودیت‌های فارکس ضروری است زیرا به محصولات محلی فرصت می‌دهد. آدیس اصرار داشت که کشورهای دارای صنایع به خوبی توسعه یافته تنها با محدود کردن یا حذف فشار محصولات خارجی می توانند به این موفقیت دست یابند.

بدتر شدن مشکلات فارکس اتیوپیایی ها

گام دوم به گفته وزیر، معرفی «محصولات خود به بازار جهانی و رقابتی» بود. آدیس این توییت را با ترغیب تولیدکنندگان محلی به استفاده از این تغییر خط مشی پایان می دهد. او گفت:

شما باید از این فرصت استفاده کنید.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، برخی از محصولات و واردات تحت تاثیر آخرین اقدامات دولت برای حفظ ارز خارجی شامل وسایل نقلیه موتوری، نوشیدنی های الکلی مانند شراب و ویسکی، جواهرات مصنوعی، عطر و سیگار است.

دولت اتیوپی که جنگ خونینی را علیه شورشیان در استان تیگری این کشور به راه انداخته است، با کمبود مداوم ارز مواجه است. در عین حال، شکاف بین نرخ ارز رسمی ارز محلی و بازار سیاه به بالاترین حد خود رسیده است.

برای مقابله با کمبود ارز و همچنین کاهش ارزش بیر اتیوپی، بانک مرکزی این کشور – بانک ملی اتیوپی – در ماه سپتامبر اعلام کرد که میزان ارز خارجی و ارزهای محلی مسافران اتیوپی را که می‌توانند به خارج از کشور ببرند، کاهش داده است. پیش از آن، بانک مرکزی نیز توصیه کرده بود که از تجارت ارزهای دیجیتال خودداری کنید.

در همین حال، به گفته آدیس، آخرین محدودیت های فارکس دولت وی قرار است برای مدت نامحدودی به قوت خود باقی بماند.

ایمیل خود را اینجا ثبت کنید تا به‌روزرسانی هفتگی اخبار آفریقا را به صندوق ورودی خود دریافت کنید:

افکار خود را در مورد این داستان چیست؟ نظر خود را در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

ترنس زیموارا

ترنس زیموارا روزنامه نگار، نویسنده و نویسنده برنده جایزه زیمبابوه است. او به طور گسترده در مورد مشکلات اقتصادی برخی از کشورهای آفریقایی و همچنین اینکه چگونه ارزهای دیجیتال می توانند راهی برای فرار آفریقایی ها فراهم کنند، نوشته است.







اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.