در جریان پخش تلویزیونی فینال مسابقات فوتبال یورو ۲۰۲۰ که بین دو تیم انگلستان و ایتالیا برگزار شد، برای مخاطبان ایرانی اتفاق عجیبی افتاد؛ اتفاقی که نشان داد، بحث سانسور صحنه های شادی در مسابقه های ورزشی خارجی، همچنان به شکل سنتی و ابتدایی خود باقی است و همچنان موقعیت های عجیب، بعضا کاریکاتوری و قاعدتا آزاردهنده را برای مخاطبان رقم می زند.
ماجرا از این قرار بود که پس از گل دقیقه ۲ “لوک شاو” برای تیم ملی فوتبال انگلستان، بازیکنان تیم فوتبال ایتالیا به مدت بیش از یک ساعت از بازی در نیمه های اول و دوم، شرایط سخت، پرتلاش و پراضطرابی را سپری کردند؛ تا آنکه درنهایت، در دقیقه ۶۶ و پس از کش و قوس فراوان، “بونوچی” برای تیم ملی ایتالیا گل زد. این گل طبعا با توجه به حساسیت بازی و نیز شرایط سپری شده برای تیم ایتالیا، شادی هیجانی خاصی را برای بازیکنان این تیم ایجاد کرد.
اما در کمال تعجب، کارگردان تلویزیونی پخش ایران، تصاویری را به عنوان صحنه های واکنش طرفداران دو تیم انتخاب کرد که درواقع برعکس بود. در این تصاویر، طرفداران تیم ایتالیا (زننده گل) ماتم زده و طرفداران تیم انگلستان (دریافت کننده گل) به شادی جمعی مشغول بودند؛ صحنه هایی که به نظر می رسید، در دقایق پیش از گل تساوی بازی ثبت و ذخیره شده بودند.
اتفاق تلویزیونی جالب توجه دیگر در این بازی، به صحنه های زدن پنالتی ها مربوط بود. “مگوایر”، مدافع بلندقامت انگلستان پنالتی دوم این تیم را به ثمر رساند. ضربه او خیلی محکم بود و توپ را به کنج و زیر تاق دروازه کوباند. در لحظه تماس توپ با تور دروازه، دوربینی که متناسب با شرایط ضبط تصاویر احتمالی از درون این دروازه تعبیه شده بود، با ضربه شدید توپ، به شدت تحت تاثیر قرار گرفت و درنتیجه، برای لحظه هایی، تصویر برفک در قاب تلویزیونی پخش مستقیم این بازی نقش بست؛ اتفاقی که مخصوصا در پخش تلویزیونی جهانی برای بازی هایی در این سطح، واقع نمی شود.
۵۸۵۸
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰