اتحادیه اروپا بر روی اصول قوانین بدهی جدید همگرا شده است، هنوز توافقی در مورد جزئیات وجود ندارد
پیشنویس نتیجهگیری نشست 27 وزیر دارایی اتحادیه اروپا در روز سهشنبه نشان داد که کشورهای اتحادیه اروپا از بسیاری از پیشنهادات کمیسیون اروپا که در نوامبر گذشته ارائه شد، حمایت میکنند، اما اجرای عملی آن هنوز یک چالش است. بر اساس این پیشنهاد، محدودیت موجود اتحادیه اروپا 3 درصد از تولید ناخالص داخلی برای کسری
پیشنویس نتیجهگیری نشست 27 وزیر دارایی اتحادیه اروپا در روز سهشنبه نشان داد که کشورهای اتحادیه اروپا از بسیاری از پیشنهادات کمیسیون اروپا که در نوامبر گذشته ارائه شد، حمایت میکنند، اما اجرای عملی آن هنوز یک چالش است.
بر اساس این پیشنهاد، محدودیت موجود اتحادیه اروپا 3 درصد از تولید ناخالص داخلی برای کسری بودجه و 60 درصد تولید ناخالص داخلی برای بدهی، بدون تغییر باقی می ماند.
دولتهایی که بدهی بالاتری دارند، مسیرهای کاهش بدهیهای فردی مرتبط با اصلاحات و سرمایهگذاریها را با کمیسیون مذاکره میکنند، و از قاعده یکسانی برای کاهش بدهی سالانه به میزان 1/20 بیش از 60 درصد تولید ناخالص داخلی خارج میشوند.
از آنجایی که بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا بدهی بسیار بالاتر از سقف اتحادیه اروپا دارند، بین چهار تا هفت سال فرصت دارند تا آن را در مسیر نزولی قرار دهند که بر اساس تحلیل پایداری بدهی کمیسیون با کمیسیون مذاکره می شود.
بدهی ها به تدریج از طریق محدودیت های تعیین شده در مخارج اولیه خالص سالانه کاهش می یابد – مخارجی که درآمدهای یکباره، بهره یا هزینه های بیکاری دوره ای را شامل نمی شود – که دولت تحت کنترل مستقیم است.
این یک بهبود در کسری ساختاری غیرقابل مشاهده و مستعد تجدید نظر است که اکنون مورد توجه است و وزیران دارایی به شدت از آن بیزارند.
اگر دولت وعده اصلاحات و سرمایهگذاریهایی را بدهد که رشد یا انعطافپذیری را تقویت میکند، بودجه عمومی را تقویت میکند یا به اولویتهای استراتژیک اتحادیه اروپا، مانند انتقال سبز و دیجیتال یا قابلیتهای دفاعی، توجه میکند، میتواند زمان بیشتری را برای کاهش بدهی مذاکره کند.
در صورت بروز شوکهایی به اقتصاد که خارج از قدرت دولت است، یک «بند فرار» وجود خواهد داشت که به آن اجازه انحراف موقت از توافق کاهش بدهی را میدهد، اگرچه باید توسط سایر دولتها تأیید شود.
جزئیات پیچیده
در حالی که بین وزرای دارایی اتحادیه اروپا در این موارد همگرایی وجود دارد، به همان اندازه تعداد زیادی وجود دارد که در مورد آنها اختلاف نظر دارند.
مهمترین آنها روش تجزیه و تحلیل پایداری بدهی کمیسیون است که بخش عمده ای از معامله کاهش بدهی به آن بستگی دارد و قدرت استقراض و هزینه دولت را محدود می کند.
به همان اندازه بحث برانگیز این است که آیا باید معیارهای عددی برای کاهش بدهی وجود داشته باشد که برای همه کشورها مشترک باشد، حتی اگر آنها در مورد مسیرهای جداگانه مذاکره کنند، و اگر بله، چه باید باشد.
سایر سؤالات باز شامل الزامات چارچوب جدید برای کشورهایی است که هیچ مشکل بدهی عمده ای ندارند، چگونگی تعریف کل هزینه ها، زمانی که دولت باید زمان بیشتری برای کاهش بدهی داشته باشد و چگونه برنامه های مورد توافق را اجرا کند.
هنگامی که وزرای دارایی در روز سه شنبه بر روی اصول کلی به توافق برسند و رهبران اتحادیه اروپا در اجلاس سران خود در 23 و 24 مارس از آنها حمایت کنند، کمیسیون شروع به تهیه پیش نویس پیشنهادهای ملموس در مورد سؤالات باز خواهد کرد.
یکی از مقامات منطقه یورو که در این مذاکرات شرکت داشت گفت: «در آن زمان است که بحثهای واقعی آغاز میشود.
(گزارش توسط Jan Strupczewski؛ ویرایش توسط Sonali Paul)
آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه |
مدیریت حرفه ای کافی شاپ | حقوقدان خبره | سرآشپز حرفه ای |
آموزش مجازی تعمیرات موبایل | آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو | آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک |
برچسب ها :اتحادیه ، اروپا ، است ، اصول ، بدهی ، بر ، توافقی ، جدید ، جزئیات ، در ، روی ، شده ، قوانین ، مورد ، ندارد ، همگرا ، هنوز ، وجود
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰