اتحادیه اروپا برنامه اقدام امنیتی و دفاعی جدیدی تصویب کرد

[ad_1] به گزارش خبرگزاری آناتولی، شورای اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد این سند که “قطب‌نمای استراتژیک” نامیده می‌شود، یک برنامه اقدام برای تقویت سیاست امنیتی و دفاعی اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۳۰ را ارائه می‌کند. در بیانیه مذکور همچنین آمده است، هدف این برنامه تبدیل اتحادیه اروپا به یک تامین کننده امنیتی قوی‌تر و

کد خبر : 182322
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۵:۳۱
اتحادیه اروپا برنامه اقدام امنیتی و دفاعی جدیدی تصویب کرد

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری آناتولی، شورای اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد این سند که “قطب‌نمای استراتژیک” نامیده می‌شود، یک برنامه اقدام برای تقویت سیاست امنیتی و دفاعی اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۳۰ را ارائه می‌کند.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، هدف این برنامه تبدیل اتحادیه اروپا به یک تامین کننده امنیتی قوی‌تر و توانمندتر به عنوان مکمل تعهدات ناتو است.

اتحادیه اروپا به منظور اقدام در بحران‌های بین‌المللی، یک “ظرفیت استقرار سریع” ۵۰۰۰ نفری ایجاد می‌کند و ۲۰۰ کارشناس ماموریت‌های امنیتی و دفاعی کاملا مجهز را در حالت آماده باش قرار می‌دهد تا ظرف ۳۰ روز مستقر شوند.

ارتش‌های کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچنین مانورهای نظامی منظم زمینی و هوایی انجام می‌دهند و ظرفیت‌هایی علیه حملات سایبری، تهدیدهای چندجانبه و اطلاعات نادرست را توسعه می‌دهند. این اتحادیه همچنین قرار است استراتژی امنیت فضایی را توسعه دهد.

این سند همچنین شراکت با کشورهای همفکر و شرکای استراتژیک، مانند ایالات متحده، کانادا، نروژ، انگلیس و ژاپن و همچنین سازمان‌هایی مانند ناتو، سازمان ملل، سازمان همکاری امنیتی و توسعه در اروپا و مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا را تشریح می‌کند.

با این سند کشورهای عضو اتحادیه اروپا متعهد شدند به طرز چشمگیری هزینه‌های دفاعی خود را افزایش دهند و از صنعت دفاعی اروپا نیز حمایت کنند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با استقبال از اتخاذ استراتژی امنیتی و دفاعی که بیش از دو سال روی آن کار شده، گفت: شرایط خصمانه کنونی نیاز به یک جهش کوانتومی رو به جلو دارد.

همچنین انتظار می‌رود کشورها و دولت‌های عضو از این سند با عنوان “قطب نمای استراتژیک” در نشست دو روزه خود که روز پنجشنبه آغاز می‌شود، حمایت کنند.

311311

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.