آیا انیمه Black Clover ارزش دیدن دارد؟

اگرچه انیمه Black Clover طرفداران دو آتشه خود را دارد، اما منتقدان بسیاری نیز دارد که هنوز نمی‌توانند با قاطعیت از این انیمه طرفداری کنند. اما بالاخره باید این انیمه طولانی را (که الان هم تمام شده) ببینیم یا نه؟ با ویجیاتو همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم. انیمه Black Clover با انتقادهای

کد خبر : 61781
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
آیا انیمه Black Clover ارزش دیدن دارد؟


اگرچه انیمه Black Clover طرفداران دو آتشه خود را دارد، اما منتقدان بسیاری نیز دارد که هنوز نمی‌توانند با قاطعیت از این انیمه طرفداری کنند. اما بالاخره باید این انیمه طولانی را (که الان هم تمام شده) ببینیم یا نه؟ با ویجیاتو همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

انیمه Black Clover با انتقادهای بسیار متفاوتی رو به رو شده است، و مدت‌ها است که بر سر دیدن یا ندیدن این انیمه بحث می‌شود. اگرچه این داستان مخاطبین وفادار خود را دارد، اما بسیاری معتقد هستند که این انیمه فاقد داستانی اوریجینال و اصیل بوده و روند داستانی کندی دارد. به همین دلیل مخالفین این انیمه باور دارند که بلک کلاور چندان هم ارزش دیدن ندارد.

مانگای بلک کلاور از سال 2015 شروع به انتشار کرد و اولین اقتباس انیمه آن در سال 2017 پخش و ساخته شد؛ اگرچه امسال، یعنی سال 2021، اعلام شد که پخش انیمه بلک کلاور برای مدتی متوقف شده و به تعویق خواهد افتاد.

10

آیا انیمه بلک کلاور، انیمه خوبی است؟

موفقیت این انیمه خود جوابی برای این سوال است. بر اساس گفته‌های بسیاری از بینندگان، این انیمه همانند بسیاری از مجموعه‌های شونن (شونن یا Shounen به ژانری از مانگا و داستان گفته می‌شود که مناسب مخاطبین پسر جوان است.) فراز و نشیب‌های خود را دارد. همانطور که انتظار دارید، این برنامه نیز فیلر (فیلر یا Filler به بخش‌هایی از انیمه گفته می‌شود که در داستان مانگای اصلی وجود نداشته و معمولا کیفیت پایین‌تری نسبت به داستان اصلی دارد) دارد و گاهی وقفه‌هایی طولانی بین داستان اصلی می‌اندازد، همچنین گاهی اوقات شکل‌گیری و توسعه آهسته و کند شخصیت‌های داستان، بینندگان را کامل راضی نمی‌کند، اما با این وجود داستان با سرعت نسبتا قابل قبولی پیش می‌رود. در عین حال، اگرچه تعدادی از شخصیت‌ها بیشتر به فیلر می‌مانند، اما باز هم به طور کلی انیمه بلک کلاور به خوبی از پس توسعه شخصیت‌های داستان برآمده است.

اگرچه در ابتدا این مجموعه کم و کاستی‌هایی داشت، اما با ادامه روند داستان، این انیمه به موفقیتی باور نکردنی دست پیدا کرد. انیمه بلک کلاور به طور کلی، بسیار مشهور بوده، در سراسر جهان شناخته شده است و مکررا در لیست پر بازدیدترین و مشهورترین انیمه‌های شبکه‌های استریم و پخش آنلاین قرار گرفته است.

9

صدا پیشه استا (Asta)

در ابتدا انتقادات زیادی نسبت به صداپیشه استا وجود داشت. می‌توان گفت یکی از معمول‌ترین شکایت‌هایی که به انیمه بلک کلاور می‌شود، ناراضایتی بینندگان از جیغ و دادهای استا در ابتدای داستان است که بسیاری آن را آزار دهنده می‌دانند. حتی بسیاری اعلام کردند که از جیغ و دادهای همیشگی استا خسته شدند و به همین دلیل از دیدن ادامه داستان منصرف شدند. اما هرچه داستان مجموعه جلوتر می‌رود، خلق و خوی استا نیز آرام گرفته و نسبت به ابتدای داستان، به ندرت داد می‌زند.

لازم به ذکر است که استا شخصیتی بسیار مشتاق و پرانگیزه است که دائما برای رسیدن به هدفش که همان مقام شاه جادوگران (Wizard King) است، نهایت تلاشش را می‌کند. پس می‌توان گفت به نوعی از همان ابتدا نیز مشخص بود که شخصیت کم و بیش آزاردهنده‌ و پر سر و صدایی خواهد داشت.

8

ادعای عده‌ای مبنی بر شباهت انیمه بلک کلاور به دیگر انیمه‌های شونن مشهور

بسیاری ادعا می‌کنند که انیمه بلک کلاور نسخه جادوگرانه انیمه ناروتو (Naruto) است و شخصیت استا نیز شباهت بسیاری به خود ناروتو دارد. از جمله شباهت‌های ناروتو و استا می‌توان به شخصیت‌های پر سر و صدای هردویشان، رویای هردویشان که همان رسیدن به جایگاه رهبری است و موجودی زنده که درون بدنشان زندگی‌ می‌کند اشاره کرد. از طرفی دیگر، از آن جایی که استا بدون قدرت‌های جادویی به دنیا آمده است، بسیاری او را همانند شخصیت ایزوکو میدوریا (Izuku Midoriya) در انیمه My Hero Academia می‌دانند، چرا که ایزوکو نیز بدون قدرت‌های ابرقهرمانی‌اش یا همان Quirk به دنیا آمده است.

اگرچه تفاوت‌هایی بین بلک کلاور و سایر انیمه‌ها وجود دارد، اما نمی‌توان داستان بلک کلاور را کاملا منحصر به فرد شمرد. با این وجود، انیمه بلک کلاور سیستم قدرتبندی منحصر به فرد خود را داشته و بینندگان در طول انیمه با قدرت‌های جادویی بسیار منحصر به فردی آشنا و مواجه می‌شوند. این مجموعه در عین حال به خاطر شخصیت‌های دوست داشتنی زیادی که دارد، بارها مورد ستایش قرار گرفته است و بدون شک در نوع خود داستانی خاص دارد.

7

انیمیشن انیمه

گهگاهی انیمیشن این مجموعه زیر سوال و مورد انتقاد قرار گرفته است، اما این انیمه در کنار ضعف برخی از سکانس‌ها، انیمیشن‌های بسیار زیبایی نیز دارد.

انیمه بلک کلاور، بارها به دلیل کیفیت انیمیشنش مورد حمله قرار گرفته است، اما این ادعاها چندان هم واقعیت ندارند و تعمیم آن به کل انیمه، به دور از انصاف است.

در آرک Elf Reincarnation (بازسازی الف)، دوروتی آنسورث (Dorothy Unsworth)، شواله جادویی طاووس‌های مرجانی (Coral Peacocks) به عنوان یک بازسازی کننده الف استفاده شد. همانطور که جسم دربند او و همرزمانش در حال نبرد بودند، بینندگان شاهد قدرت جادویی او بودند: تکنیک جهان درخشان. دراین سکانس بینندگان درنهایت شکوه و با انیمیشینی بسیار زیبا شاهد قدرت منحصر به فرد، خیره کننده و جذاب دوروتی بودند.

6

اگرچه روند داستانی انیمه کند است، اما قطعا ارزش صبر کردن دارد.

درست است که سرعت روند داستانی انیمه بلک کلاور کند است، اما بدون شک ارزش صبر کردن دارد.

اگرچه بسیاری معتقدند بهترین آرک (ارک یا Arc به بخش‌های مختلف داستان انیمه و مانگا گفته می‌شود) ، همان آرک Elf Reincarnation است، اما به طور بینندگان کل داستان انیمه را بسیار دست کم می‌گیرند. دو آرک کاپیتان سلطنتی (Royal Captain) و چشم خورشید نیمه شب (Eye of the Midnight Sun) به خوبی صحنه را برای آرک‌ها و قسمت‌های آینده می‌چینند و از منظر جذابیت، چیزی کم نگذاشته‌اند.

5

بسیاری شخصیت یونو (Yuno) را آرام و خسته کننده می‌دانند اما گذشته او چیز دیگری می‌گوید.

یونو معمولا احساسات خاصی از خود بروز نمی‌دهد و به عنوان یک ژنرال، به جز اوقاتی که با استا بر سر جایگاه شاه جادوگران بحث می‌کند، رفتاری مونوتون و یکنواخت دارد، هرچند حتی هنگام دعوایش با استا نیز همچنان آرام و ساکت است.

با این وجود، داستان گذشته یونو نشان ‌می‌دهد که شخصیت او از زمان شروع آرک Heart Kingdom Joint Struggle به بعد، به طرز قابل توجهی تغییر کرده و توسعه یافته است. در این آرک آشکار می‌شود که یونو در حقیقت عضوی سابق از خاندان سلطنتی سرزمین پیک (Spade) است و به خوبی دلیل قدرت‌ها و جادوی باد باورنکردنی یونو را به بینندگان نشان داد.

4

شخصیت نوئل و علاقه‌اش به استا

شخصیت‌پردازی نوئل (Noelle) به دلیل علاقه‌اش به استا و احساساتش نسبت به او، نسبت به سایر شخصیت‌ها سطحی‌ به نظر می‌رسد اما به مرور زمان نوئل نیز بیشتر تمرکزش را بر روی بهبود توانایی‌هایش می‌گذارد.

شخصیت نوئل به دلیل علاقه بی دلیل، افراطی و وسواس‌گونه‌اش به استا در طول برنامه، به طرز قابل توجهی ضعیف و سطحی نمایش داده می‌شود. اما با گذر زمان، دختر نجیب‌زاده خاندان سیلوا (Silva) که در ابتدای داستان هیچ کنترلی بر روی جادوی آب خود نداشت، به لطف تعهد و تلاش‌های سختش به مهارتی باورنکردنی در نبرد دست پیدا می‌کند. او همچنین به جای استا، بیشتر تمرکزش را روی پرده برداشتن از رازها و حقایق پنهان مادرش می‌گذارد.

3

داستان انیمه بلک کلاور گاهی اوقات قابل پیشبینی می‌شود اما سورپرایزهای زیادی نیز با خود دارد.

بعضی‌ها معتقدند که داستان انیمه بلک کلاور زیاد از حد قابل پیشبینی است، و چندان آن‌ها را شگفت‌زده نمی‌کند. اما برخلاف این ادعا، انیمه بلک کلاور لحظات غیر منتظره زیادی نیز دارد تا بینندگان را غافلگیر کند. به عنوان مثال می‌توان به یکی از مشهورترین لحظات غافلگیر کننده یعنی به همان سکانسی اشاره کرد که شخصیت لیشت (Licht) ظاهرا شاه جادوگران، جولیوس نوواچرونو (Julius Novachrono) را به قتل رساند.

درست همان لحظه که لیشت جادوی نور بسیار قدرتمند و تقریبا مرگباری به سمت کل قلمرو کلاور شلیک می‌کند، جولیوس از قدرت‌های خود استفاده می‌کند تا آن را پیش از آن که همه مردم کشته شوند متوقف کند، اما همین موضوع باعث می‌شود که او بی احتیاطی کند و خنجر بخورد. درست زمانی که طرفداران انیمه رفته رفته با مرگ شاه جادوگران دوست داشتنی کنار آمدند، مشخص می‌شود که جولیوس در حقیقت با استفاده از مانایی (mana یا مانا به انرژی و جادویی که در تمام موجودات زنده جریان دارد گفته می‌شود) که در Swallowtail، وسیله‌ای جادویی سازگار با جادوی زمان جولیوس، ذخیره کرده بود، به زندگی بازگشت و از آن حمله نجات یافت.

2

تعدادی از شخصیت‌های داستان چندان قابل توجه نبودند، اما به مرور زمان شخصیت‌های به یاد ماندنی نیز وارد داستان شدند.

اگر به سرعت روند داستانی بلک کلاور فکر کنیم خواهیم دید که تعدادی از بهترین شخصیت‌های این انیمه نسبتا دیر وارد صحنه داستان شدند. شخصیت‌های قابل توجهی مانند مریولیونا ورمیلیون (Mereoleona Vermillion)، هنری لگولانت (Henry Legolant) و ناشت فاست (Nacht Faust) بسیار بعدتر وارد داستان شدند اما نسبت به سایر شخصیت‌های جانبی نه چندان جذابی که بینندگان از همان اول داستان با آن‌ها آشنا شدند، به جذابیت برنامه کمک بسیار بیشتری کردند.

اگرچه این شخصیت‌ها دیر وارد داستان شدند، اما نخستین ورودشان بسیار دیدنی بود و کاملا ارزش صبر کردن داشت.

1

رقابت بین استا و یونو گهگاهی کسل کننده و بی‌رنگ به نظر می‌رسد اما مبارزاتشان دیدنی است.

رابطه رقابتی استا و یونو را نمی‌توان چندان خوشآیند شمرد، و به دلایل زیادی می‌توان گفت سطحی است، اما زمانی که با یکدیگر متحد می‌شوند، لحظات بسیار نفس‌گیری خلق می‌کنند.

زمامی که استا و یونو متحد شدند تا بازسازی حقیقی لیشت را به جای پاتولی لیشت (Patolli Licht) تقلبی متوقف کنند و سرزمین کلاور را از نابودی کامل نجات دهند، رقابتشان به بهترین و بی‌نقص‌ترین شیوه ممکن به تصویر کشیده شد. در همان حین که استا و یونو در تلاش بودند که یک ضربه به ظاهر مهلک به لیشت وارد کنند و او را بکشند، ریا (Rhya) ناباورانه به آن دو نگاه می‌کرد و هماهنگی بی‌نقص تکنیک‌هایشان با یکدیگر را ستایش می‌کرد.

منبع: وبسایت CBR
کپی شد

https://vgto.ir/a30



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.